2014-02-12, 15:32
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Förstår inte vad du gnäller över, de har ju stängt av honom just för att han bedriver en kampanj mot SD!?!
Citera
2014-02-12, 15:33
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sultanen1
Du kanske missade att jag skrev om verklighetsförankring? Det med censuren är en helt annan fråga men ja, även vissa inlägg här, censureras.
Inte pga av åsikter utan pga att man inte håller sig till ämnet.
På vilket sätt är MSM mer verklighetsförankrade än Flashback? Eller menar du att du inte klarar av att sovra när du läser här men att MSM redan gjort det på ett förtjänstfullt sätt åt dig?
Citera
2014-02-12, 15:33
Medlem
Wayaheads avatar
PK-packet rycker hårtestarna av varandra och Soran går med fötterna inåt, som en ängslig fjortis!
Citera
2014-02-12, 15:35
Medlem
DrBrasas avatar
Det är ju ett vettigt beslut. Man kan inte ha programledare i statsfinansierad, påstått oberoende, radio som spyr ut sitt hat mot ett parti och dess sympatisörer. Inte länge sedan han kallade SD för "en bajskorv som stinker".

Förresten, han benämns alltid som komiker. När är han rolig?
Citera
2014-02-12, 15:40
Medlem
Dongelidongs avatar
Förresten, han benämns alltid som komiker. När är han rolig?[/quote]

Aldrig enligt mig.
Citera
2014-02-12, 15:45
Medlem
NorthPorts avatar
SR består av idel vänsterextremister, men då och då verkar det dåliga samvetet krypa fram. Det betyder inte att SR är något att ha. Det är svårt att avgöra vem som är vidrigast: Soran eller SR.
Citera
2014-02-12, 15:56
Medlem
EineHerrenkatzes avatar
http://www.dn.se/kultur-noje/soran-ismail-tystnar-i-sveriges-radio/
Citat:
Ursprungligen postat av DN
– Han säger till exempel att han vill döda Sverigedemokraterna. Oavsett vad man tycker om sakfrågan kan vi inte ha programledare i Sveriges radio som är så öppna med sina åsikter om ett riksdagsparti. Vi vill inte äventyra vår neutralitet under ett val, säger Lotta Mossberg som i Aftonbladet också utmålar Soran Ismails uppehåll som ”självvalt”
Stor humor!

Menar Mossberg att hon håller med Ismail i sakfrågan? Eller menar hon att programledare inte får uttala sig i sakfrågor, det vill säga om Ismail sagt att han inte vill döda Sverigedemokrater så hade han också fått gå?

Ett "oavsett vad man tycker i sakfrågan" kan jag köpa att vissa behöver vid diskussion av tex djursex. Att en Chef på SR behöver säga det när man tillfälligt plockar bort en medarbetare som chefen uppfattar(för det gör hon i och med hennes uttalande, vare sig Ismail sagt det eller inte) villig att döda meningsmotståndare säger det mesta om SR.

Var P3 står i politiken är inte svårt för en fullvuxen att förstå, det är därför kanalen riktar sig till ungdomar.
Citera
2014-02-12, 15:57
Bannlyst
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2938&artikel=5782785
Citera
2014-02-12, 16:02
Medlem
Härligt att mediaprofiler försvara rätten att säga att man vill döda en grupp människor i statligt ägd radio Det känns inte alls hycklande.
Det här jävla ömmande östrogenlandet...har varenda en skurit av sig kulorna? Ingår det i journalistutbildningen?
Citera
2014-02-12, 16:03
Medlem
blappes avatar
Jag tror att mediamänniskor på sr räds det öppna fria samhället med så många val och ställningstaganden. De vill leva under stränga religiösa påbud så att de inte behöver tänka själva, utan bara kan läsa koranen när de inte vet hur de ska handla. Därav denna allians med soran från den femte kolonnen, som får klassificieras som någon jihadistisk missionär i fårakläder.
Citera
2014-02-12, 16:06
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cramor
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2938&artikel=5782785

Citat:
Ursprungligen postat av Lotta Mossberg
Uttalanden i media av mig som ”Soran har sagt att han vill mörda Sverigedemokraterna” och ”Soran propagerar mot Sverigedemokraterna” är olyckliga, felaktiga och jag vill verkligen be om ursäkt för dessa formuleringar, avslutar Lotta Mossberg.

Det hade kanske varit klädsamt med någon slags distinktion mellan "mörda Sverigedemokraterna" och "propagerar mot Sverigedemokraterna". Är det verkligen felaktigt, olyckligt och något att be om ursäkt för, att man påpekat att Sören propagerar mot SD? Jag tycker inte det. Det är ju precis vad han gör! Det står honom dessutom helt fritt att göra det, i det här som kallas demokrati. Att däremot hävda att han sagt att han vill mörda Sverigedemokraterna är ett enormt övertramp om han inte har sagt det. Om han har sagt det bör han här och nu avskedas och aldrig mer användas av SR. Den här ursäkten är utan tvekan det absolut mest bisarra i hela den här historien och jag kan inte för mitt liv förstå hur de har tänkt.

Gör om (igen!), gör rätt.

Sug på den. "Soran har sagt att han vill mörda Sverigedemokraterna".
Senast redigerad av karnstan 2014-02-12 kl. 16:08.
Citera
2014-02-12, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Inte pga av åsikter utan pga att man inte håller sig till ämnet.
På vilket sätt är MSM mer verklighetsförankrade än Flashback? Eller menar du att du inte klarar av att sovra när du läser här men att MSM redan gjort det på ett förtjänstfullt sätt åt dig?

Har du bevis på att att Flashback tar bort inlägg p.g.a OT och andra kommentarsfält inte? Det är ganska svårt att bevisa eller hur, eftersom det är en definitionsfråga om vad som är OT och vad som inte är OT.

Sen skrev jag att det censureras här, oavsett om det är OT eller inte. Utan det var du som började tjata om OT, bara en påminnelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in