2014-02-14, 11:21
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Sorans dille på SD är närmast manisk. Jag vet inte om det beror på att några av lågpannorna i partiet var elaka mot honom ute på stan eller om han bara identifierat ett sätt att få uppmärksamhet och exponering på. En kombination kan man tänka sig. I vilket fall som helst går det givetvis inte att ha kvar någon som knappt tar sig ur sängen utan att först fördöma ett riksdagsparti på Sveriges Radio under ett valår.
Jag har inte hört hans anti-SD-kampanj, men det är ju aldrig roligt när det är tvångsmässigt och tjatigt.

SD kanske trampar på Sorans ömma tå? Vilket inte skulle vara den bästa utgångspunkten för annan komik än lyteskomik! En komiker måste ha järnkontroll, vilket han annars verkar ha.
Citera
2014-02-14, 11:40
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
SvD:s Per Gudmundson levererar igen:
Citat:
Snarast bör SR fråga sig hur Soran alls kunde komma in i verksamheten med en så tydlig agenda vid sidan om. En gissning är att det har med partisympatierna i huset att göra. Enligt professor Kent Asps senaste mätning sympatiserar 82 procent av journalisterna på SR med de rödgröna partierna. Det är ett betydligt svårare problem att lösa än frågan om Soran, och förtjänar betydligt mer diskussion.

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/ratt-att-stanga-av-soran-ismail_8990246.svd
Det beror kanske också på att de mest lönsamma uppdragen för journalister finns i näringslivet?
Citera
2014-02-14, 11:51
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
SD kanske trampar på Sorans ömma tå? Vilket inte skulle vara den bästa utgångspunkten för annan komik än lyteskomik! En komiker måste ha järnkontroll, vilket han annars verkar ha.

Jag förvånas över detta. Nu roar visserligen inte ståuppkomik mig, alltför många av skämten är alldeles för banala och substanslösa, men jag har aldrig uppfattat Soran som en kille med järnkoll, snarare lätt enfaldig och fantasilös. Det verkar dock som att många betraktar honom som intelligent, vilket förbryllar mig.

Däremot verkar han ju vara en sympatisk och trevlig kille, vad det nu har med sken att göra.
Citera
2014-02-14, 12:04
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Jag förvånas över detta. Nu roar visserligen inte ståuppkomik mig, alltför många av skämten är alldeles för banala och substanslösa, men jag har aldrig uppfattat Soran som en kille med järnkoll, snarare lätt enfaldig och fantasilös. Det verkar dock som att många betraktar honom som intelligent, vilket förbryllar mig.

Däremot verkar han ju vara en sympatisk och trevlig kille, vad det nu har med sken att göra.
Ja, det är förvånande hur olika man kan uppfatta personer och situationer. En sorts psykologisk relativitetsteori kanske? Om det inte bara handlar om blindhet och subjektivitet..?
Citera
2014-02-14, 12:17
Bannlyst
Ett jävla fjams det här. Han är inte avstängd. Bara det att han inte får bli programledare. Idioten kommer dagligen fram till valet synas och omtalas mer i Sveriges radio än vad jag kommer under hela mitt liv man blir ju spyfärdig för mindre, FY FAN!!!
Citera
2014-02-14, 12:40
Medlem
ieshos avatar
Är det inte så att Soran Ismail är en lätt enfaldig, fantasilös, sympatisk och trevlig kille, superintelligent och naturligt rolig, men med en öm tå som SD-sympatisörer gärna vill trampa på: att han är född i ett annat land med en liten annan uppsättning gener.

Jag tror att han blir sårad av att det finns dumma och elaka människor som totalt ringaktar honom just för detta.
Citera
2014-02-14, 12:56
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Är det inte så att Soran Ismail är en lätt enfaldig, fantasilös, sympatisk och trevlig kille, superintelligent och naturligt rolig, men med en öm tå som SD-sympatisörer gärna vill trampa på: att han är född i ett annat land med en liten annan uppsättning gener.

Jag tror att han blir sårad av att det finns dumma och elaka människor som totalt ringaktar honom just för detta.

Gäller samma tolkning för hans ideologiska kamrat Betner?

Soran Ismail påstår att han är kurd trots att någon kurdisk nation aldrig någonsin har existerat. Hans etniska definition bygger på ras, inte medborgarskap.

Han förnekar samtidigt att det existerar etniska svenskar.

Soran Ismail är helt enkelt en rasistisk folkmordsmarxist.
Citera
2014-02-14, 13:05
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Sorans dille på SD är närmast manisk. .
Hela mediaetablissemangets dille på SD är maniskt. Det når ibland komiska proportioner.

"SD-man slängde fimp på gatan"!

Jag förstår inte varför knappt någon bemöter Sverigedemokraternas politik i det här landet?

Det är nästan så att man börjar tro att det är för att de har rätt.
Citera
2014-02-14, 13:06
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen

Soran Ismail påstår att han är kurd trots att någon kurdisk nation aldrig någonsin har existerat. Hans etniska definition bygger på ras, inte medborgarskap.

Soran är lika inkonsekvent som alla som värnar om etniska smågrupper i världen samtidigt som man inte erkänner att det finns något som heter "svensk". Varenda jävla kotte verkar vara sådan.
Citera
2014-02-14, 13:09
Medlem
Citat:

Vilket land kommer han ifrån om han som du påstår inte är kurd?

Om någon frågar Soran, vilket land kommer du ifrån?

Vad tycker du att Soran ska svara på den frågan.
Citera
2014-02-14, 13:10
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lwantfreedom
Vilket land kommer han ifrån om han som du påstår inte är kurd?

Om någon frågar Soran, vilket land kommer du ifrån?

Vad tycker du att Soran ska svara på den frågan.

Han är född i Iran.
Citera
2014-02-14, 13:15
Medlem
ieshos avatar
Citat:

Betner?

Rasbegreppet är flummigt och 'nation' är ett maktbegrepp: vem har makten över nationen? Den gemenskap som finns mellan kurder eller mellan svenskar är mest knutet till språket och möjligheten att kommunicera.

Självklart finns det inga etniska svenskar! Skulle vissa personer ha mest svenska gener? Det svenska landområdet befolkades först av samer som vandrade in österifrån och senare av olika folkgrupper som vandrade in söderifrån. Vilkas gener är mest svenska?

Min pappa hade rödlätt hår och såg ut som en viking utan skägg, medan min morfar hade vallonskt ursprung. Och mina föräldrars släkt har bott i Sverige åtminstone i flera hundra år. Men så tokiga har vi inte hunnit bli att vi tror att vi har "svenska" gener.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in