2014-01-29, 18:45
Medlem
Angående vapen och ljuddämpare
J**ry påstås ha skjutit Esa Rauno med en PET-flaska som ljuddämpare om jag inte minns fel?

Här är det mest troligt att en handduk, kudde eller filt har varit mellan ögat och mynningen enligt min teori så sitter GM på BO och trycker vapnet mot ögat när huvudet pressades ner med en arm på halsen eller liknande och en hand håller vapnet.
-Det känns inte som att F är tillräckligt bra skytt för att träffa feån dörrhålet, jag tror att han skjutit rakt på med vapenmynningen mot offret.

Angående påföljd
Har hon då vaknat och kämpat för sitt liv vore livstid lämpligt.
Sov hon så är väl 18 år aktuellt, hade kanske blivit mycket kortare om F ringt ambulans och sagt att det var ett vådaskott.
Nu, efter att ha ljugit och undanröjt saker är det inte aktuellt med någon mildare dom.
Döms han till rättspsyk och fortsätter på samma linje som i förhören blir han kvar där länge.
Senast redigerad av Otherland162 2014-01-29 kl. 18:51.
Citera
2014-01-29, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Angående vapen och ljuddämpare
J**ry påstås ha skjutit Esa Rauno med en PET-flaska som ljuddämpare om jag inte minns fel?

Här är det mest troligt att en handduk, kudde eller filt har varit mellan ögat och mynningen enligt min teori så sitter GM på BO och trycker vapnet mot ögat när huvudet pressades ner med en arm på halsen eller liknande och en hand håller vapnet.
-Det känns inte som att F är tillräckligt bra skytt för att träffa feån dörrhålet, jag tror att han skjutit rakt på med vapenmynningen mot offret.

Angående påföljd
Har hon då vaknat och kämpat för sitt liv vore livstid lämpligt.
Sov hon så är väl 18 år aktuellt, hade kanske blivit mycket kortare om F ringt ambulans och sagt att det var ett vådaskott.
Nu, efter att ha ljugit och undanröjt saker är det inte aktuellt med någon mildare dom.
Döms han till rättspsyk och fortsätter på samma linje som i förhören blir han kvar där länge.

Det är omöjligt att sikta med en pistol på några meters avstånd med en handduk eller liknande över.
Inga tygfibrer hittades i skallen eller skadorna som borde slitits med.
Citera
2014-01-29, 19:01
Bannlyst
Flickvännen sviker inte, kärleken är blind:

https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1/1601154_10152202832176217_493677984_n.jpg

Som ny omslagsbild från och med igår: https://www.facebook.com/madde.runkvist

Hur får man sin dotter eller syster att ändra uppfattning i en sådan här enkel fråga?
Hon har kanske vetat om sanningen hela tiden annars borde hon väl backa ur nu?
Citera
2014-01-29, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katako

https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1/1601154_10152202832176217_493677984_n.jpg

Hur får man sin dotter eller syster att ändra uppfattning i en sådan här enkel fråga?
Så sorgligt. Hon ser ju ut som en rar ung tjej, vars kille nu kommer vara minst ett decennium på kåken för att ha mördat förra flickvännen.
Varför har hon sitt efternamn tatuerat på armen? Kan hon ha minnesproblem och helt enkelt glömt vad FS gjort?
Citera
2014-01-29, 19:27
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

"Jag är skyldig till att älska dig"

Jo, jo. Den här markeringen är givetvis helt följdriktig i läget som är med fästmannen
bunden vid det dåd som han så rysligt länge varit starkt misstänkt för.
Då sker det här; då går man ut och talar om för omvärlden att "jag minsann som den han
älskar inte sviker i min egen kärlek när allt går åt helvete". "Jag är kvar, jag slutar inte
att vara övertygad om att min käresta står utan all skuld".
Hade hon nu reagerat på ett annat sätt och tagit avstånd från honom skulle jag själv
blivit ganska förvånad.

Är människan då helt ovetandes om hans skuld i all sin förblindade kärlek, kan hon vara
så pass naiv och godtrogen att hon svalt alla hans lögner och bortförklaringar?

Kanske det stämmer ändå det där med att det finns en och annan korkad blondin....?
Citera
2014-01-29, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det är omöjligt att sikta med en pistol på några meters avstånd med en handduk eller liknande över.
Inga tygfibrer hittades i skallen eller skadorna som borde slitits med.
Absolut
Jag säger ju att han inte kunde sikta och träffa henne på håll, han måste ha varit inpå henne och varför skulle man hitta något från kudde eller vad det nu var om det var något? Man har inte hittat något.
Ingen krutlukt i sovrummet osv,
Det skulle ligga närmre till hands att hon blev mördad på annat sätt om mm då bortser från det saknade vapnet och skotthålet i panelen.
Kanske blev hon inte skjuten i sängen öht menar du?
Då har vi ju paketet med sängkläder etc som talar emot det, men visst kan det ha blivit ett skotthål tidigare eller så missade han? Han sköt och missade, har ihjäl henne med något vasst och då i halsen eller skallen, sedan gör han sig avvred pistolen av okänd anledning.
Förklara hur du tänker för jag blir nyfiken här.
Eventuellt då är hon först Strypt/slagen medvetslös och skuren i halsen så blodet pumpades ut i sängen och sedan detta med huvudet och skotten så skrev jag om det igår.

Jämför med andra fall så kan GM ha skjutit efter att ha skadat henne, gjort henne försvarslös på något vis men inte död.. Så skott för att hon verkligen skulle vara död, som med Caroline?
Han kan ha tvättat henne, som Vachtereya.
Ja, GM kan ha gjort vad fn som helst egentligen..
Citera
2014-01-29, 20:08
Medlem
Citat:

Om man verkligen älskar sitt barn gör man ALLt för att få henne att inse vem han är och att hon faktiskt kan bli mördad av honom.
Man ser till att stötta och hjälpa henne genom sorgen som hon säkert har nu till en insikt och ett uppvaknade så hon lämnar det bakom sig.
När hon förstår att han är djurplågare, våldtäktsman, bedragare, småkriminell, narkoman, barnmisshandlare, kvinnomisshandlare och mördare, då kommer hon känna avsky och må dåligt över att hon sagt sig älska denna man.
Nu ska han in och hon måste bryta med honom, eller tänker hon passa upp på honom genom att lämna saker åt hnm och sexa på besöksrummet?
Vem vill ställa upp på sådant i tio år.
Nu är läge att lämna!

Hon får välja vilket liv hon vill ha.
Hora och betjänt åt en mördare, kanske skaffa barn med densamme?
Ensamstående morsa med barn till en mördare. Hårt liv.
...
Eller leva sitt liv som normala människor och träffa en normal kille, kanske skaffa barn och Volvo?
Senast redigerad av Otherland162 2014-01-29 kl. 20:14.
Citera
2014-01-29, 20:33
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"Jag är skyldig till att älska dig"

Jo, jo. Den här markeringen är givetvis helt följdriktig i läget som är med fästmannen
bunden vid det dåd som han så rysligt länge varit starkt misstänkt för.
Då sker det här; då går man ut och talar om för omvärlden att "jag minsann som den han
älskar inte sviker i min egen kärlek när allt går åt helvete". "Jag är kvar, jag slutar inte
att vara övertygad om att min käresta står utan all skuld".
Hade hon nu reagerat på ett annat sätt och tagit avstånd från honom skulle jag själv
blivit ganska förvånad.

Är människan då helt ovetandes om hans skuld i all sin förblindade kärlek, kan hon vara
så pass naiv och godtrogen att hon svalt alla hans lögner och bortförklaringar?

Kanske det stämmer ändå det där med att det finns en och annan korkad blondin....?

Man kanske var fråga sig; Vågar hon bete sig på annat sätt? Så man inte är den näste att hamna strypt på en öde väg eller med en kula i pannan. För ut kommer han och har haft god tid att ruva efter saker och frågan är hur han skulle ta det om hon nu svek honom, den gode manipulatören. Om man betänker Otherland162:s inlägg ovan så kan nog föreställa sig hur Fredde skulle reagera.

Saida spår att han kommer att göra henne på smällen under sin fängelsetid, för att ytterligare binda henne till sig för detta tjänar hans syften just nu. Lite permission för förlossning och lite bra mediatid om den nya lyckliga familjen som alla försöker förstöra för. Lite, du och jag mot världen
Ska bli intressant om videon på FS raseri kommer ut här, så man få se en städad Fredde rasa, för nog rasar han bra mycket bättre mot någon närstående i det privata.
Citera
2014-01-29, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Man kanske var fråga sig; Vågar hon bete sig på annat sätt? Så man inte är den näste att hamna strypt på en öde väg eller med en kula i pannan. För ut kommer han och har haft god tid att ruva efter saker och frågan är hur han skulle ta det om hon nu svek honom, den gode manipulatören. Om man betänker Otherland162:s inlägg ovan så kan nog föreställa sig hur Fredde skulle reagera.

Saida spår att han kommer att göra henne på smällen under sin fängelsetid, för att ytterligare binda henne till sig för detta tjänar hans syften just nu. Lite permission för förlossning och lite bra mediatid om den nya lyckliga familjen som alla försöker förstöra för. Lite, du och jag mot världen
Ska bli intressant om videon på FS raseri kommer ut här, så man få se en städad Fredde rasa, för nog rasar han bra mycket bättre mot någon närstående i det privata.
En aspekt som är till blommans fördel här,
Denna typ av män har ofta en störning av något slag och är otroligt svåra att "behandla".
Men,
De brukar flyga från bo till bo och om F då får en fängelsegroupie finns alla chanser att han flyttar fokus till den nya kvinnan.

Att bli av med en sådan man som jag beskrivit (utan att påstå att han är sådan -jag har aldrig träffat karn) ...att bli av med en sådan är mkt svårt då de fokuserar fullt ut på kvinnan.
Dock är deras känsloliv ofta så att dyker det upp en ny kvinna glöms den andra bort. Borta bara. Inga känslor och ingen betänketid. Ingen nostalgi utan hej då med dej, väldigt okänsligt och kallt för det mesta, det kommer kanske som en chock för den som varit utsatt men <poff> så är man borta.

Det är egentligen enda sättet om man har ett obehagligt X, att hoppas på att han träffar en ny kvinna. En tråkig lösning då ännu en kvinna hamnar i situationen jag beskrivit.
En man som kör mindfuck mot sin tjej kommer fortsätta, vad jag vet finns ingen framgångsrik terapi eller medicin mot detta empatilösa tillstånd.
Senast redigerad av Otherland162 2014-01-29 kl. 21:14.
Citera
2014-01-29, 22:03
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:

Jag tror det är omöjligt för familjen att få henne på andra tankar. Det är en insikt som hon själv måste komma fram till. Däremot så tror jag att hon kommer att lämna FS men att det tar ett tag. Hon är ung, det tar många år innan FS kommer ut (förhoppningsvis), jag tror hon hittar någon annan under tiden.
Citera
2014-01-29, 22:09
Medlem
Det skulle inte förvåna mig om mordvapnet "dyker upp" efter ett anonymt tips eller liknande när domen har fallit och det börjar bli långtråkigt i cellen. Det skulle förvåna mig än mindre om det råkar finnas (planterade) fingeravtryck på den som inte kan knytas till FS. Jag tror inte det finns några gränser för vad man är villig att göra för att få den här mannen på fri fot. På tal om groupies alltså...
Citera
2014-01-29, 22:17
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Det skulle inte förvåna mig om mordvapnet "dyker upp" efter ett anonymt tips eller liknande när domen har fallit och det börjar bli långtråkigt i cellen. Det skulle förvåna mig än mindre om det råkar finnas (planterade) fingeravtryck på den som inte kan knytas till FS. Jag tror inte det finns några gränser för vad man är villig att göra för att få den här mannen på fri fot. På tal om groupies alltså...
Nja, tror det är kört att få fram mordvapnet. Att slänga alla besvärande ting i storlek passande en soptunna på en rastplats, där "skräpet" går till förbränning, är ett säkert sätt att bli kvitt problem. Inlindat i "kebabliknande" format är det så gott som borta för alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in