2014-02-12, 18:19
Medlem
Haubits77Bs avatar
Helt rätt åtgärd.
Politisk propaganda skall inte bedrivas i skattefinansierade media.

Om nu någon alls kan tänkas kritisera detta beslut, vill jag ställa dem följande fråga:

vore det lika okej att anställa Lars Ohly, Carl Bildt eller Mana Sahlin som åsiktssprutande "programledare? Eller Jimmy Åkesson? Vore det okej?

Är Soran okej är alla ovan också okej...

Nej, SR och Svt skall vara neutrala. Annars ska de läggas ned.
Citera
2014-02-12, 18:21
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Helt rätt åtgärd.
Politisk propaganda skall inte bedrivas i skattefinansierade media.

Om nu någon alls kan tänkas kritisera detta beslut, vill jag ställa dem följande fråga:

vore det lika okej att anställa Lars Ohly, Carl Bildt eller Mana Sahlin som åsiktssprutande "programledare? Eller Jimmy Åkesson? Vore det okej?

Är Soran okej är alla ovan också okej...

Nej, SR och Svt skall vara neutrala. Annars ska de läggas ned.
Kom in i matchen SR och SVT har aldrig varit neutrala och kommer aldrig att vara det, så ja skiten borde ha lagt ner för årtionden sen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Ännu en SD-doftande ryggdunkarrubrik, hurra!

Nämen! En anti-sverigedemokrat som ser fan bakom varje stugknut och tror att alla som kritiserar svensk media är sverigedemokrat - samtidigt som densamme börjar sitt inlägg med en helt irrelevant insinuation om trådstartarens politiska ställningstagande - så ovanligt!

Citat:
Han anses inte vara en expert, men bjuds in för diskussion då han är en mogen och diplomatisk människa med personlig erfarenhet av rasism. Snälla någon, läs igenom tråden så förstår ni varför...

Det finns många mogna och diplomatiska svenskar som har stor erfarenhet av sexism och rasism från invandrare riktad mot svenskar - är det inte konstigt att svensk media aldrig bjuder in dessa att delta, samtidigt som Soran Ismail och Henrik Arnstad bjuds in regelbundet?
Citera
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidster
Soran Ismail har alltså gjort sig skyldig till politisk förföljelse och åsiktskontroll, det där skägget passar inte honom, han borde raka av det förutom på överläppen... precis under näsan...och skaffa sidbena.

Alla muslimer har jihad skägg, inget konstigt alls.
Citera
2014-02-12, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Skulle inte förvåna mig eftersom de korkade miljötalibanerna på SR tror säkert att klagomålen twitter representerar svenska folkets vilja även fast det egentligen bara representerar efterblivna miljötalibaner som bor i sin egen lilla värld.

Jag håller med dig, den svenska viljan är numera destruktiv. Allt handlar om att få högre lön och få en framtid som pensionär.
Citera
2014-02-12, 18:29
Medlem
Soran Ismail har sagt att han vill mörda SD, iofs är han långt ifrån den ende som sagt så, men att ge ett sådant uttallande och få fortsätta med det jobb han har är fel. Men Gert Fylking det drägget sa en massa skitsnack om serber, SD protesterade inte, var inte många på Flashback som var emot honom. Så ni som stödde skithögen Gert får tillbaks som en poetisk rättvisa Soran Ismail.
Citera
2014-02-12, 18:34
Medlem
ieshos avatar
Att döda SD betyder rimligen att få ner dem under 4% och skruva på ett lock.

Jag gillar hans kampanj mot humorfria människor som är fulla av hat och som dreglar efter våldsamheter. Till er som sitter där och dräglar nu vill jag bara säga: ni har glömt att svälja saliven.
Citera
2014-02-12, 18:41
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Kom in i matchen SR och SVT har aldrig varit neutrala och kommer aldrig att vara det, så ja skiten borde ha lagt ner för årtionden sen.

Inte neutrala, men likväl ett företag. De är beroende av tittare och lyssnare. Om SD har 10 till 15 procent i opinionsmätningar betyder det långt över 1 miljon potentiella lyssnare. Tv4 kommer att få ett helvete efter valet.
Citera
2014-02-12, 18:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EuroD
Att sitta och säga att en ska döda människor är inte OK någonstans. Speciellt inte i media!

Källa på att han har sagt det?
Citera
2014-02-12, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Inte neutrala, men likväl ett företag. De är beroende av tittare och lyssnare. Om SD har 10 till 15 procent i opinionsmätningar betyder det långt över 1 miljon potentiella lyssnare. Tv4 kommer att få ett helvete efter valet.

Det kallas inte helvete då, det kallas anpassningsrytorrik, där allt tilsammans blir en politiskt kamp emellan petitesser
Citera
2014-02-12, 18:57
Medlem
ledzapplins avatar
fan på tiden att han åkte ut politik har inget och göra i i radio vare sig höger eller vänster
Citera
2014-02-12, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Att döda SD betyder rimligen att få ner dem under 4% och skruva på ett lock.

Jag gillar hans kampanj mot humorfria människor som är fulla av hat och som dreglar efter våldsamheter. Till er som sitter där och dräglar nu vill jag bara säga: ni har glömt att svälja saliven.
Trist att grabben själv är totalt humorlös. Vet inte varför komiker med invandrarbakgrund är så förbannat tråkiga. Han är själv uppfylld av ett precis lika stort hat och drömmar om våld - skillnaden är att hans hat för tillfället är accepterat av eliten (och twittervänstern och en del tokfeminsiter och veganer). Vilket ter sig än mer underligt. Att sanktionera vissa former av hat men fördöma andra är ju så att säga själva grunddefinitionen av dubbelmoral.
/m
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in