2014-02-09, 13:35
Medlem
Flufffens avatar
Han är blatte, SD hatare, "komiker" och tänker "rätt". En guldklimp i medias ögon.
Citera
2014-02-09, 13:37
Medlem
han tycker rätt "enligt" media som bestämmer vilka som får prata i offentligheten och vad som är fel/rätt.

I Sverige är inte kunskap och fakta en grund för expertis och medialt tyckande. I media gäller godhet och subjektivitet samt vinkling och avsaknad av neutralitet. Svenska journalistkåren har tagit på sig en roll som kommer döda den. Befolkningen är inte dummare än att söka information själva på internet.
Citera
2014-02-09, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Soran Ismail tycks delta i varannan debatt gällande invandring, kultur, rasism, sverigedemokraterna, yttrandefrihet och annat politiskt orienterat. Vadan detta? Vad har han gjort för bli utsedd till kunnig inom dessa ämnen? Hur kom media på att de skulle ha med honom?

För att han snackar skit om SD såklart. Har du missat att media har en anti-SD pro-invandringsagenda?
Citera
2014-02-09, 14:38
Medlem
Grävulens avatar
En viktig hjärntvättarteknik är repetition och Soran Ismail vet hur man repeterar gamla floskler.
Citera
2014-02-09, 14:40
Medlem
bel0ws avatar
Soran är intelligent, rationell och väldigt rolig. Endast det faktum att han behåller lugnet i en situation där SD-toppen gör bort sig och hoppar på honom gör att han förtjänar respekt i min mening. Har stor respekt för Soran
Citera
2014-02-09, 14:47
Medlem
semuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Nej han har inte förstört sin image. Han bygger på den på ett smart sätt hela tiden. Han använder också en smart teknik. 90% gillar det han säger och 10% gillar det inte. Han pratar ner de 10% som de 90% inte gillar och tycker är idioter. Resultat: 90% gillar honom ännu mer.

Soran anses av ca 90% vara en svensk nationalhjälte, för sitt engagemang i humanism och mänskliga rättigheter. Kanske lite orättvist då han egentligen inte frågat om det. Han har blivit det automatiskt just för att han är mörkare i hyn. Men vilket som så gör han ett fantastiskt jobb för oss 90%'are.

Haha ja? Just genom att göra detta så har han förstört sin image som komiker. De 10% tycker inte han är rolig längre, det gör inte dessa 90% heller
Citera
2014-02-09, 15:31
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semuor
Haha ja? Just genom att göra detta så har han förstört sin image som komiker. De 10% tycker inte han är rolig längre, det gör inte dessa 90% heller

Nej nej du har fel givetvis. De där 10% kommer aldrig tycka om honom eftersom de hatar människor beroendes på hudfärg. De gör som Åkesson säger helt enkelt. Resten av oss intelligenta människor som inte är rasister (ca 90%) ser upp till Soran mer och mer. Han är en sån svensk som vi alla vill vara.

Jag tolkar det så efter att jag stöter på människor i arbetsliv, skolliv, fritid, föreningar osv. Det är egentligen bara en kategori av människor som jag har mött som ogillar Soran och det de har gemensamt är att de är obildade och har smutsiga monotona arbeten och är underbetalda. Säger det något?
Citera
2014-02-09, 15:36
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Nej nej du har fel givetvis. De där 10% kommer aldrig tycka om honom eftersom de hatar människor beroendes på hudfärg. De gör som Åkesson säger helt enkelt. Resten av oss intelligenta människor som inte är rasister (ca 90%) ser upp till Soran mer och mer. Han är en sån svensk som vi alla vill vara.

Jag tolkar det så efter att jag stöter på människor i arbetsliv, skolliv, fritid, föreningar osv. Det är egentligen bara en kategori av människor som jag har mött som ogillar Soran och det de har gemensamt är att de är obildade och har smutsiga monotona arbeten och är underbetalda. Säger det något?
Vill ha källa på dina argument!
Trötta blatteälskare med dina åsikter får nog kämpa!
Niggerlovers too!
Citera
2014-02-09, 16:04
Medlem
Orakad-i-delphis avatar
Det var ju samma grej på 90-talet när Mikael Alonzo dök upp i var och varannan debatt. Samtidigt så ser jag inte det som något negativt att bjuda in "vanliga" människor.
Citera
2014-02-09, 16:52
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Vill ha källa på dina argument!
Trötta blatteälskare med dina åsikter får nog kämpa!
Niggerlovers too!

Du har ett fruktansvärt illa sätt att uttrycka dig på, som de flesta nog tänker sig att en rädd och osäker 12-åring har. Befinner du dig i alla fall lite med normala människor ute i samhället så inser du att jag har rätt.

Stackare, jag tycker i alla fall synd om dig. Du kan ju inte hjälpa att du är som du är. Eller hur?
Citera
2014-02-09, 16:58
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Du har ett fruktansvärt illa sätt att uttrycka dig på, som de flesta nog tänker sig att en rädd och osäker 12-åring har. Befinner du dig i alla fall lite med normala människor ute i samhället så inser du att jag har rätt.

Stackare, jag tycker i alla fall synd om dig. Du kan ju inte hjälpa att du är som du är. Eller hur?
OK, du har insett ditt intellektuella handikapp och vresar upp fittan för alla som är intresserade!
Citera
2014-02-09, 19:31
Medlem
Han är väl ganska kvicktänkt, men jag tycker det är lite äckligt och samtidigt farligt när komiker och andra redan medialt kända personer ger sig in i politiken. Det har tyvärr blivit vanligt nuförtiden. För några år sedan fanns det ingen komiker som skulle sjunka så lågt.

Det största problemet är självklart media som väljer att lyfta fram komiker i politiken på ett sätt som varken dom eller vår demokrati är värd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in