2014-02-12, 15:52
Medlem
Är köttbullarna gjorda på fläskkött?

Kan någon sammanfatta "pastafarin" kort?
Orkar inte ladda ner och läsa.
Förstår ju att det är en "ironisk" religion för att bevisa hur löjligt det är att tro på tex Den Stora Molnguden och dess jordiska representant med en hög hatt (påven).

Kan man registrera sig som pastafari? Gå med i pastareligionen och få egna helgdagar och bönerum på jobbet?
Citera
2014-02-12, 16:01
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastaprofeten
Jag har nyligen blivit frälst av herren, och har senaste veckan läst igenom Evangeliet om Det Flygande Spagettimonstret. Jag tänkte nu att vi kunde ha en liten diskussion om denna bok, som kan laddas ner bland annat här:
https://thepiratebay.org/torrent/4636204/Bobby_Henderson_-_The_Gospel_of_the_Flying_Spaghetti_Monster_%5Bpd

Några utdrag ur boken:

Det har aldrig motbevisats att Flygande Spagettimonstret inte ligger bakom gravitationen, och hans existens har aldrig kunnat motbevisas.

Lite info om skapelsen

Det finns inga som helst bevis för att det här inte stämmer, bara den där töntiga evolutionsteorin som ett par tusen forskare stöder.

Har ni hittat några roliga metaforer i Den Heliga Boken? Jag läser ofta att kristna och liknande kör med metaforkortet så fort någon sticker hål på deras fejkreligioner. På så sätt kanske vi också borde barrikadera oss med metaforargument här, om någon kommer och försöker peta hål på våra köttbullar

Diskussionsunderlag:
Varför har det ALDRIG hittats några som helst fel i den här boken?
Varför är det inte fler pastafarier i världen idag? Boken beskriver ju det tidigare aldrig förstådda sambandet mellan den globala uppvärmningen och mängden pirater i världen. Vissa hävdar ju att koranen var före forskarna på sin tid, men slår inte just kopplingen med pirater och globala uppvärmningen alla rekord?
Vad tycker ni själva om boken? Gör den er inte riktigt sugna på spagetti med köttbullar?
Är det inte den bästa boken som någonsin skrivits?

Den verkar fantastisk. Äntligen en religion jag kan överväga.
Citera
2014-02-13, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryTurtleDove

Förstår ju att det är en "ironisk" religion för att bevisa hur löjligt det är att tro på tex Den Stora Molnguden och dess jordiska representant med en hög hatt (påven).

Kan man registrera sig som pastafari? Gå med i pastareligionen och få egna helgdagar och bönerum på jobbet?
Flygande spagettimonstret söp sig full en kväll och skapade sen jorden. På grund av att han var onykter när han skapade jorden så är det stora problem med vår värld, t.ex. vulkanutbrott och feminister överallt. Boken beskriver skapelsen i minsta detalj.
Citera
2014-02-13, 18:36
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Citat:
Varför har det ALDRIG hittats några som helst fel i den här boken?
därför att den troligen är heligt inspirerad.

Citat:
Varför är det inte fler pastafarier i världen idag?
En vanligt missförstånd bland både pastafarianer och andra religiösa. Faktum är att pastafarianism är både den äldsta och största religionen i världen. Anledningen till att du inte ser pastasilar på varje person på gatan är att många inte vågat kliva ur pastasilen(garderoben) och erkänna att de är pastafarianer.

Citat:
Boken beskriver ju det tidigare aldrig förstådda sambandet mellan den globala uppvärmningen och mängden pirater i världen. Vissa hävdar ju att koranen var före forskarna på sin tid, men slår inte just kopplingen med pirater och globala uppvärmningen alla rekord?
Det hela är ju uppenbart, när man tänker efter.

Alla planeter och större himlakroppar ser ut som köttbullar. En slump? Skulle inte tro det.

Strängteorin ses som nästa stora teori kring verkligheten. En slump?

Citat:
Vad tycker ni själva om boken? Gör den er inte riktigt sugna på spagetti med köttbullar?
Är det inte den bästa boken som någonsin skrivits?

Den är där uppe bland de bästa, definitivt.

Nä, nu blev jag hungrig.

RAmen, broder, och grattis till frälsningen.
Citera
2014-02-13, 18:38
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryTurtleDove

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17275776.ab

Pastafarianism är en religion bland andra, och ska självklart tillåtas samma rättigheter som alla andra.
Citera
2014-02-15, 20:37
Medlem
Har inte läst hela boken än, men vilken sorts spagetti tror ni Monstret är gjort av?
Citera
2014-02-15, 20:49
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Har inte läst hela boken än, men vilken sorts spagetti tror ni Monstret är gjort av?

Durumvetemjöl, ägg och vatten så klart. Vad annars?
Citera
2014-02-15, 20:59
Medlem
anjoh66s avatar
Trådar sammanfogade
//MOD
Citera
2014-04-06, 22:35
Medlem
Bogomils avatar
Jag bumpar denna tråd så dens exegesis och apastologetik kan jämföras med den exegesis och apologetik som presenteras av bibel-förespråkare.
Citera
2014-04-06, 23:04
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag bumpar denna tråd så dens exegesis och apastologetik kan jämföras med den exegesis och apologetik som presenteras av bibel-förespråkare.

På tiden att den kom tillbaka, jag hade nämligen en vision av spagettimonstret idag! Runt middagstiden. Det gjorde gött kan jag säga...
Citera
2014-04-06, 23:09
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Den verkar fantastisk. Äntligen en religion jag kan överväga.
Japp.. lite frapperande men Gravitationen .. har han en nerv med i gravitationsproblematikens elementarprktiska uppkomst... då har dfsm faktiskt lille jordlige gud i et hundkoppel.

man får nästan huvudvärk över sådana här kunskapsproppade blixtar, har man på något vis medvetet smusslat bort DFSM ur allmänna värdegrundens så viktiga grundbultar?

jag fick reda på dfsms existens först på flashback.. inte lite väl uppenbart, att den bibliske guden jobbar via avundens gröna moln i skarp konkurrens med dfsm.
Citera
2014-04-06, 23:18
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
På tiden att den kom tillbaka, jag hade nämligen en vision av spagettimonstret idag! Runt middagstiden. Det gjorde gött kan jag säga...
Fick du då som jämförelse med bibelguden, avlägga dina synder på bara knän.. först? eller hur liksom äntrade dfsm rummet ?

gt-guden.. tar den outgrundliga vägen, via t.ex "havet glittrar så vackert.. och jag ser havet.. jaghar två ögon som kan se glittret, alltså existerar gud.. kan jag inte hålla kvr beundrarvördnaden för glittret, är jag oörsammande om hans existens.. och behöver beundra havsglittret mer, och se magnifika skepnaden i lövet.. för det är så perfekt.." .. skulle dfsm.. utkräva, tror du samma slags superlativa totalvördnad, att ha som bevis för sin existens, att de kunniga är dem som har två ögon att se med.. för de ser vatten.. då är gud..

eller : när jag sjunger denna vers ur psalmboken, då vet jag att gud vägleder mig.. men tvivlar om jag inte får öppna boken.. att kunna lovsjunga gud..

alltså : behövde du silen putsad och klar för att få din vision (övertygat?!) idag? bara undrar.. vilken väg han tar, igenom sil-hålen.. eller genom metallen.. ja, det är lite krångligt, som du ser, för mig att förstå budskapens vägar.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in