2013-10-30, 16:13
  #1105
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Jag har drabbats av en religiös kris. Den flygande spagettitallriken har inte återuppenbarat sig någon mer gång. Dessutom drömde jag att pastan var slut i alla butikshyllor. Har DFSM övergivit oss månntro?
Att du drömmer något så hemskt skulle ju aldrig DFSM kunna ha något med att göra, det måste ju vara den andra psykopatlåtsasguden som håller på med såna hemskheter..

Men han kanske bara har haft bättre saker för sig på sistone? Spelat senaste FIFA i ett par veckor? Han tog lite ledigt och bestämde sig för att inte finnas ett tag kanske? Eller han kanske helt enkelt hade en jävla röjarfest tillsammans med döingarna runt ölvulkanen och har legat helt däckad i ett par veckor? Alltihop låter helt normalt för DFSM.
Citera
2013-10-30, 17:10
  #1106
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Jag har drabbats av en religiös kris. Den flygande spagettitallriken har inte återuppenbarat sig någon mer gång. Dessutom drömde jag att pastan var slut i alla butikshyllor. Har DFSM övergivit oss månntro?

Du kanske skulle börja med att dra ner på ditt religions-beroende först. Personligen anser jag det inte för en katastrof om DFSM har annat för sig en period.
Citera
2013-12-09, 10:51
  #1107
Medlem
Bogomils avatar
(FB) Tro på Gud eller Harry Potter - vad är skillnaden?

Inlägg # 100.

Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Hur kan MentoisFruitcore bevisa att han är DFSM:s sanna profet? Några bevis hade inte varit fel, eller hur?
__________________
Senast redigerad av Bogomil 2013-12-09 kl. 11:00.
Citera
2014-01-24, 23:03
  #1108
Medlem
Bogomils avatar
P.g.a. manifesterat intresse lyftar jag fram denna tråd igen.
Citera
2014-01-25, 00:39
  #1109
Medlem
Bogomils avatar
Och kan (fortsatt från mitt senaste inlägg) .... med tanke på den senaste tidens fokusering på "den heliga anden" påpeka att det förutom pastafarianismens empiriska "magkänsla"-argument för DFSMs existens och det intellektuella "superpositions"-argument för DFSMs existens också finns ett mer emotionellt proDFSM-argument, typ "helig ande".

Nämligen att när vi pastafarianer skrattar är vi i kontakt med en del av den gladlynte guden DFSMs essentiella väsen. Detta gör det möjligt för oss att relatera till kosmisk existens på ett funktionellt sätt och ger samtidigt hjälp till att förstå varför kosmisk existens kan verka så paradoxal.

Denna pastafarianska "heliga ande" .... humor .... är ofta till stor hjälp, när våra urkunder skall tolkas.
Citera
2014-01-25, 08:23
  #1110
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Jag har drabbats av en religiös kris. Den flygande spagettitallriken har inte återuppenbarat sig någon mer gång. Dessutom drömde jag att pastan var slut i alla butikshyllor. Har DFSM övergivit oss månntro?
DET torde nog vara det minst sannolika! Medan DFSM ju rör sig i en extended stratosfärisk ibland ellips och inte varenda gång sveper med sig dem med fokus på pseudogudarna, han påtvingar aldrig.

Kan också vara att du ägnar uppmärksamhet åt den falska gudavärlden var den bibliske är den vilken i sådana fall ackumulerar närmast repellerande krafter åt din DFSM-magnetism och mer subtila uppenbarelse där han dyker upp. Du bör lämna plats åt helighetens finlemmade tentakler och låta dig smörjas.. med öppen solar plexus, dit kan kan besjäla dig.


Har åtskillig evidens på den heliges närvaro hela denna vinter : massor med julöl har levererats.. med dito många DFSM-emanerade eteriska skrattbubblor (karaktäristiskt vid hans närvaro) och köttbulleberg i varenda landsända.

Tänk också på att spiritus sanctus besitter ett vida utsträckt område som sagt, ofta fullt upp att rensa hallucinatoriska rymdstoff som ideligen drar som spjut mot människovärlden med smolk i bägaren för de drabbade, vilket inte kan vara en enkel uppgift!

Tänk på, som sagt, att redan ett års läsande (eller för mycket bibelkverulerande på flashback) redan det.. av tolk-tolkomtolk-tolkade bibeln, kan utgöra ett massivt hinder, så börja lufta livsandarna till en början! så ska du få känna på the mighty touch, en enda eterisk skör nudel.. kan förändra din auriska synförmåga att lyckas skönja honom, i härligheten.

Han är alltid Här, så länge man vill, så längeman gör sig införstådd med den heliga fusionen i emulsionens kosmiska extensiva men reduktiva exegetik, med det : elasticitet! Det är den du behöver också själv nudda, inte bara bli nuddad och gapa stort....


Men.. han kan komma när som helst, verkligen inte enbart i drömmen, kanske i bilkön.. vid trafikljuskaoset.. ?

Dvs : vidga dig ~ oh du sökare...
Citera
2014-01-25, 11:45
  #1111
Moderator
Tinuviels avatar
Året inledde i Hans tecken när en politiker i New York svors in iklädd en tesil på huvudet.

Här är det frestande (som en tallrik taggliatoni) att utropa, Må Hans Nudliga Bihang leda denna politiker till goda handlingar och visa beslut. Ja, likt de kristna mässa, may God guide and protect you.

Men är inte vi pastafarianer något mer återhållsamma i detta? Vi vet från evangeliet att DFSM har en tendens att dyka lite väl djupt i ölvulkanen ibland (och varför skulle han inte det, vad är vitsen med ölvulkaner om man inte kan dyka i dem?) samt att han stundom inte var helt nöjd med sin skapelse.

Så emedan han är med oss, bland glittret i granen, i girlangerna, i bubblorna i glaset, i fyrverkeriernas virvlar samt i eftertankens bleka pastamiddagar är ansvaret ytterst vårt. Håller ni med kära pastafarianer?

I detta är vi faktiskt skapade i hans avbild i viss ofullkomlighet och ibland med en fabless för öl. Fast Han har nudlar och vi har armar. Han har köttbullar och vi har... ja, avslutar nog där.
Citera
2014-01-25, 12:28
  #1112
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Året inledde i Hans tecken när en politiker i New York svors in iklädd en tesil på huvudet.
http://www.observertoday.com/page/content.detail/id/592593/-Strainer--things-have-happened.html

Och för dom som vill se ytterligare ett exempel på det näthat som drabbar oss troende (eller ja, jag tror väl mest bara när jag känner för att tro) så kan man studera kommentarerna. Tänk att Amerika en gång var stället man åkte till för att undkomma religiös förföljelse..
Citera
2014-01-25, 14:52
  #1113
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Året inledde i Hans tecken när en politiker i New York svors in iklädd en tesil på huvudet.

Här är det frestande (som en tallrik taggliatoni) att utropa, Må Hans Nudliga Bihang leda denna politiker till goda handlingar och visa beslut. Ja, likt de kristna mässa, may God guide and protect you.

Men är inte vi pastafarianer något mer återhållsamma i detta?

Visst BORDE vi vara mer återhållsamma, men om den existentiellt skuldbetyngde abrahamisten inte vet att pastafarianismen finns, då riskerar h*n att slösa bort ett helt liv med ånger och underkastelse utan riktigt ha känd fröjden i den pastafarianska magkänslan och humorn (superpositions-upplevelsen är nog för dom lite mer avanserade).

Så lite exoteriska manifestationer behövar inte vara ett ondo, bara vi inte blir högfärdiga, självgoda eller exklusivt elitistiska.
Citera
2014-01-25, 15:53
  #1114
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Visst BORDE vi vara mer återhållsamma, men om den existentiellt skuldbetyngde abrahamisten inte vet att pastafarianismen finns, då riskerar h*n att slösa bort ett helt liv med ånger och underkastelse utan riktigt ha känd fröjden i den pastafarianska magkänslan och humorn (superpositions-upplevelsen är nog för dom lite mer avanserade).

Så lite exoteriska manifestationer behövar inte vara ett ondo, bara vi inte blir högfärdiga, självgoda eller exklusivt elitistiska.

Jag tror att du missuppfattar mig, min gode Bogomil. Jag menar återhållsamma i betydelsen att vi inte hänger oss åt uttryck som att vi lägger våra liv i DFSM:s händer (nudlar) eller att vi prisar honom för ALLT gott i den här världen (även om han onekligen givit oss allt från buccati till tortellono) eller för den skull att vi förlitar oss på att DFSM:s ska vägleda oss, eller de politiker som bär den heliga pastasilen på sina huvuden.

DFSM kan ju faktiskt ha annat för sig än att hålla på att vaka över oss. Föreställningen att "Gud älskar just mig och ser allt jag gör och dömer mig för det men älskar mig ändå" är ju inget DFSM understödjer.

DFSM förväntar sig inte skuld och kravlande utan hoppas på livsglädje och humor (samt ett stort mått av ironi) av sina efterföljare. I det skiljer sig också vår Gud från de psykopatfantasier som de falska religionerna kallar Gud.
Citera
2014-01-25, 16:44
  #1115
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tror att du missuppfattar mig, min gode Bogomil.


Beklagar.

Citat:
Jag menar återhållsamma i betydelsen att vi inte hänger oss åt uttryck som att vi lägger våra liv i DFSM:s händer (nudlar) eller att vi prisar honom för ALLT gott i den här världen (även om han onekligen givit oss allt från buccati till tortellono) eller för den skull att vi förlitar oss på att DFSM:s ska vägleda oss, eller de politiker som bär den heliga pastasilen på sina huvuden.

DFSM kan ju faktiskt ha annat för sig än att hålla på att vaka över oss. Föreställningen att "Gud älskar just mig och ser allt jag gör och dömer mig för det men älskar mig ändå" är ju inget DFSM understödjer.

DFSM förväntar sig inte skuld och kravlande utan hoppas på livsglädje och humor (samt ett stort mått av ironi) av sina efterföljare. I det skiljer sig också vår Gud från de psykopatfantasier som de falska religionerna kallar Gud.

Det är jag överens med dig om.
Citera
2014-02-12, 15:40
  #1116
Medlem
Diskussioner om Evangeliet om Det Flygande Spagettimonstret

Jag har nyligen blivit frälst av herren, och har senaste veckan läst igenom Evangeliet om Det Flygande Spagettimonstret. Jag tänkte nu att vi kunde ha en liten diskussion om denna bok, som kan laddas ner bland annat här:
https://thepiratebay.org/torrent/4636204/Bobby_Henderson_-_The_Gospel_of_the_Flying_Spaghetti_Monster_%5Bpd

Några utdrag ur boken:
Citat:
What if it is He, pushing us down with His Noodly Appendages, that causes this force? He is invisible, remember, and is undetectable by
current instruments, so in theory it is possible. And the fact that the
gravitational powers of the Spagetti Monster haven't been disproven
makes it all the more likely to be true.
Det har aldrig motbevisats att Flygande Spagettimonstret inte ligger bakom gravitationen, och hans existens har aldrig kunnat motbevisas.

Citat:
For further evidence of the true cause of gravity—that we are being
pushed down by His Noodly Appendages—we need only look at our his-
torical records. The average height of humans two thousand years ago
was about five feet three inches for males, compared with an average
height of around five feet ten inches for males today. Useless by itself,
this information becomes quite important when viewed in terms of
worldwide population. Humans, apparently obsessed with fucking, have
increased their numbers exponentially over the years.
Citat:
With more people on
earth today, there are fewer Noodly Appendages to go around, so we
each receive less touching—pushing down toward the earth—and thus,
with less force downward, we're taller.

Lite info om skapelsen
Citat:
And let there be a volcano to spew forth beer,
which seems like a benevolent idea." And the volcano spewed forth beer
and He tasted it and declared it to be quite good. So the evening and the
morning were the second day
Citat:
So He said,
"Let there be lights in the heavens, and let there be two lights: the
greater light to rule the day, and the lesser to rule the night." And since
He had big plans for the next day, He turned in early. So the evening
and the morning were the fourth day.
Det finns inga som helst bevis för att det här inte stämmer, bara den där töntiga evolutionsteorin som ett par tusen forskare stöder.

Har ni hittat några roliga metaforer i Den Heliga Boken? Jag läser ofta att kristna och liknande kör med metaforkortet så fort någon sticker hål på deras fejkreligioner. På så sätt kanske vi också borde barrikadera oss med metaforargument här, om någon kommer och försöker peta hål på våra köttbullar :evilgrin39:

Diskussionsunderlag:
Varför har det ALDRIG hittats några som helst fel i den här boken?
Varför är det inte fler pastafarier i världen idag? Boken beskriver ju det tidigare aldrig förstådda sambandet mellan den globala uppvärmningen och mängden pirater i världen. Vissa hävdar ju att koranen var före forskarna på sin tid, men slår inte just kopplingen med pirater och globala uppvärmningen alla rekord?
Vad tycker ni själva om boken? Gör den er inte riktigt sugna på spagetti med köttbullar?
Är det inte den bästa boken som någonsin skrivits?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in