2014-02-07, 07:54
Medlem
Maximuss avatar
Kan man inte ta emot samtal och sms om man inte har fyllt på efter 30 dagar?
Citera
2014-02-07, 11:38
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maximus
Kan man inte ta emot samtal och sms om man inte har fyllt på efter 30 dagar?

Jo visst kan man det, men för utgående trafik måste du fylla kontantkortet.
Citera
2014-02-12, 11:47
Medlem
Skaffade Hallon "Mobilt bredband Stor":
http://www.hallon.se/vara-produkter/mobilt-bredband/kontantkort
Får endast max 4Mbit/s ned, 2Mbit/s upp med bra 3G signal.
Använder Huawei 535 Hilink 21Mbps modem.
Har TRE lagt in någon form av begränsning för Hallon eller är dessa hastigheter normala?
Citera
2014-02-12, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan42
Skaffade Hallon "Mobilt bredband Stor":
http://www.hallon.se/vara-produkter/mobilt-bredband/kontantkort
Får endast max 4Mbit/s ned, 2Mbit/s upp med bra 3G signal.
Använder Huawei 535 Hilink 21Mbps modem.
Har TRE lagt in någon form av begränsning för Hallon eller är dessa hastigheter normala?

Har du testat på flera platser? Är det Huawei E353 du har?
Citera
2014-02-12, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Har du testat på flera platser? Är det Huawei E353 du har?

1. Ja
2. Ja, det blev fel, ska va E353
Fråga:
Har TRE lagt in någon form av begränsning för Hallon betr. hastigheter?
Citera
2014-02-12, 13:04
Medlem
Citat:
1. Ja
2. Ja, det blev fel, ska va E353
Fråga:
Har TRE lagt in någon form av begränsning för Hallon betr. hastigheter?

Har du testat på någon annan dator?

Nej, 3 har inte lagt in någon spärr. Hastigheten är inte begränsad i 3G-nätet, utan den är upp till 32Mbit/s.
Citera
2014-02-12, 14:12
Medlem
Citat:
Har du testat på någon annan dator?

Nej, 3 har inte lagt in någon spärr. Hastigheten är inte begränsad i 3G-nätet, utan den är upp till 32Mbit/s.

Ja, får samma dåliga hastighet på 3 olika datorer med XP/Windows 7/8.
Fel på modemet?
Citera
2014-02-12, 15:39
Medlem
Citat:
Ja, får samma dåliga hastighet på 3 olika datorer med XP/Windows 7/8.
Fel på modemet?
Troligtvis är det nån slags begränsning de kör. När det gäller mobiltbredband låter det ju alltid bättre än det är! Troligtvis har operatörerna nån slags begränsning hur många som uppkopplade samtidigt. Jag hade ju förut Halebop, dem lovade vissa hastigheter men det var jämt max 1mbit (då man lyckades få 3g, annars var det ju hopplösa gprs som är inte ens värt nämnas). Men på en liten skithåla fick jag 1.5 mbit och det är rekordet. Nu med Telenor är det samma sak brukar gå däromkring 1 Mbit. Mitt finska 3g har brukat ligga omkring 4mbit, vet faktist inte vad det är idag då jag har beställt ett datapaket 0.5mbit. Känns dessutom att det går fortare än dom svenska fast det ska vara segare hastighet. Men sen tycker jag att samtliga 3g finska som svenska har på nått sätt blivit sämre numera när 4g kommit, allt kom i samma veva också när Telenor började begränsa surfen i deras nät om det nu är nån försäljnings trick att få folk överge 3g eller vad det beror på? Man tycker ju att om man nu begränsar nätet så borde det ju ej vara överbelastning heller. Dessutom har knappt någon här jag bor Telenor/tre alla stort sett i norrland kör ju halebop/telia "för att det är enda som funkar här uppe" är deras argument.
Citera
2014-02-12, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sathulken
Troligtvis är det nån slags begränsning de kör. När det gäller mobiltbredband låter det ju alltid bättre än det är! Troligtvis har operatörerna nån slags begränsning hur många som uppkopplade samtidigt. Jag hade ju förut Halebop, dem lovade vissa hastigheter men det var jämt max 1mbit (då man lyckades få 3g, annars var det ju hopplösa gprs som är inte ens värt nämnas). Men på en liten skithåla fick jag 1.5 mbit och det är rekordet. Nu med Telenor är det samma sak brukar gå däromkring 1 Mbit. Mitt finska 3g har brukat ligga omkring 4mbit, vet faktist inte vad det är idag då jag har beställt ett datapaket 0.5mbit. Känns dessutom att det går fortare än dom svenska fast det ska vara segare hastighet. Men sen tycker jag att samtliga 3g finska som svenska har på nått sätt blivit sämre numera när 4g kommit, allt kom i samma veva också när Telenor började begränsa surfen i deras nät om det nu är nån försäljnings trick att få folk överge 3g eller vad det beror på? Man tycker ju att om man nu begränsar nätet så borde det ju ej vara överbelastning heller. Dessutom har knappt någon här jag bor Telenor/tre alla stort sett i norrland kör ju halebop/telia "för att det är enda som funkar här uppe" är deras argument.

Med Telenor, samma lägenhet, Huawei E220 (max 7mbit/s) hade jag stadigt 5-6mbit d/l.
Bytte till Huawei E353 (max 21mbit) och Hallon för att åtminstone få 10-11mbit för streaming av Viaplays OS-sändningar eftersom jag inte har tillgång till TV3/10.
Men ligger alltså på låga 2-4mbit nu istället
Citera
2014-02-12, 16:53
Medlem
Citat:
Med Telenor, samma lägenhet, Huawei E220 (max 7mbit/s) hade jag stadigt 5-6mbit d/l.
Bytte till Huawei E353 (max 21mbit) och Hallon för att åtminstone få 10-11mbit för streaming av Viaplays OS-sändningar eftersom jag inte har tillgång till TV3/10.
Men då talar det ju verkligen att det begränsas. Jag kör ju inte mobilt bredband så hade tanken och ta Telenor när 4g nätet öppnas. Nu är 4g öppnad men begränsad. Ser ingen vits betala runt 300kr/mån för en tjänst jag inte kan använda fritt. Det jag kör via Telenor är kontantkort för mobiltelefoni, men där ingår ju också en viss surfmängd. Men i o med 4g och samarbetet med Tele2 på gsm delen blev surfen skit. Man skulle få högre hastighet på 3g, bättre täckning på 3g osv men det som hände var att uppkopplingen blev ostabil händer inget, går i 1mbit, händer inget osv precis som Telias nät. Det enda som hände positivt var att jag fick mycket bättre gsm täckning på parlino kortet som går i Tele2 nät. Men Telenors så bra 3g blev bara skit! Nu håller samma sak hända med mitt finska 3g, kopplar ner o upp ip nummer ändras var 10minut osv.
Citera
2014-02-12, 19:24
Medlem
Citat:

Hur fungerar det om sätter in ditt Hallon-kort i ditt E220-modem? Om du har möjlighet, hur fungerar det om du sätter in ditt Telenor-kort i ditt E353?
Citera
2014-02-13, 07:07
Medlem
Citat:
Hur fungerar det om sätter in ditt Hallon-kort i ditt E220-modem? Om du har möjlighet, hur fungerar det om du sätter in ditt Telenor-kort i ditt E353?

Hade naturligtvis testat det om E220-modemet fanns kvar här.
Och: E353-modemet är låst till 3/Hallon...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in