2014-02-11, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amir80
hej tack för er som ni har svarat , kollade på migrationsverket hemsida det stor en beslut har tagit våran ärenden jag måste ringa imorgon och kolla vad är det får beslut hoppas det är beviljad uppehållstillstånd om det är beviljad det har tagit 3 månad och en vecka för oss ansökt papper ansökt inte Web tack jag återkommer om det är nåt

Hej, lycka till Amir. Jag hoppas att det blir bra. Skriv här hur gick det.
Citera
2014-02-12, 09:08
Medlem
Citat:
hej tack för er som ni har svarat , kollade på migrationsverket hemsida det stor en beslut har tagit våran ärenden jag måste ringa imorgon och kolla vad är det får beslut hoppas det är beviljad uppehållstillstånd om det är beviljad det har tagit 3 månad och en vecka för oss ansökt papper ansökt inte Web tack jag återkommer om det är nåt

Jag hoppas ditt ärende går fort, lycka till och håll oss uppdaterade!
Citera
2014-02-12, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frks
Hej, lycka till Amir. Jag hoppas att det blir bra. Skriv här hur gick det.
hej vi fick permanent uppehållstillstånd , 3 november lämnade ansökan på ambassaden 19 december intervjuad 14 januari fick frågeformulär och idag fick vi permanent uppehållstillstånd hoppas ni alla lycka till.
Citera
2014-02-12, 11:50
Medlem
Gratulerar Amir, du fick nog förtur, då det gick så snabbt. Vi väntar nu nästan 5 månader och har inte fåt någonting av vad händer. Det bevisar att om dem vill de kan göra det mycket fort. Jag får tyvvär vänta 5-6 månader till.
Citera
2014-02-12, 11:54
Medlem
Grattis! Är det barn inblandade eller man är gift borde det gå fortare än den tid som står på hemsidan.
Är det bara en flick/pojkvän tar det nog längre tyvärr.
Citera
2014-02-12, 11:57
Medlem
Min fru har treårig son med men han är inte min, då kanske har inte samma betydelse som om vi har barn tillsamans.
Citera
2014-02-12, 12:10
Medlem
vic2013s avatar
Citat:

hoppas du får positiv svar amir.
önska dig lycka till
Citera
2014-02-12, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vic2013
hoppas du får positiv svar amir.
önska dig lycka till
Han har fått positiv svar. Har du inte läst vad han skrev?
Citera
2014-02-12, 14:58
Medlem
vic2013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frks
Han har fått positiv svar. Har du inte läst vad han skrev?
tydligen har jag missat det, det var reklam i mellan.
Citera
2014-02-12, 16:20
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fazze87
Enligt personen jag har mailkontakt med påstår hon att
det sköts strikt med att ärenden som legat längst inne i systemet
Skickas på handläggning, men de kan man inte tro på när man läser om vissa som får besked mycket tidigare. De kanske handplockar issa ärenden som legat inne kort tid för att få en spridning, vem vet, kanske rena lotteriet :/

Finns inte en snöbolls chans i helvetet att dom går strikt efter ankomstdatum på ansökan men självklart SÄGER dom det om det är verkets officiella ståndpunkt.

Nu var det visserligen två år sedan lite drygt men när min fru sökte TUT så var den officiella väntetiden 7 månader och hon fick beslut på 71 dagar från pappersansökan/intervju som skedde samtidigt på plats på Sveriges ambassad i hennes hemland.
Citera
2014-02-12, 16:55
Medlem
Det är tråkigt att man måste vänta så lång tid, 150dagar hittils, det är inte lätt att få svar på mailet, som jag har skickat en vecka sen, ingen som vill svara på den...eller inte hinner.
Senast redigerad av frks 2014-02-12 kl. 17:13.
Citera
2014-02-12, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sansmoral
Grattis! Är det barn inblandade eller man är gift borde det gå fortare än den tid som står på hemsidan.
Är det bara en flick/pojkvän tar det nog längre tyvärr.
hej ja vi har det en barn tillsammans och barnen var svenskt medborgare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in