2014-02-07, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vic2013
läste från annan forum om migrationsverket om man sökt efter augusti 2013 kunder dom fatta beslut snabbare. En person har förklarat att efter intervjuv fick man epost från migrationsverket där det stod så här:

någon liknande kvitto på ansökan är registrera, och mottagen

Your case has now been settled.

Please observe that this message does not inform you whether your application has been granted or rejected. You will be informed about the decision by mail.

fallet har gjord beslut och kommer att svara per epost
antingen får man beviljas/avslår per mail

jag fatta detta brev som någon beslutfattare är inblanda för att kunna fattabeslut. jämför med dom som sökt innan efter flera månad utan handläggare.
denna person har sökt via webben 1jan2014 och 6feb2014 invervjuj, 6timmar fick epost från migrationsverket

jag skrev brev till migrationsverket ber dom förklara detta. orättvis för oss som sökt innan.
fråga om migrationsverket jobba med first in first out eller?

Enligt personen jag har mailkontakt med påstår hon att
det sköts strikt med att ärenden som legat längst inne i systemet
Skickas på handläggning, men de kan man inte tro på när man läser om vissa som får besked mycket tidigare. De kanske handplockar issa ärenden som legat inne kort tid för att få en spridning, vem vet, kanske rena lotteriet :/
Citera
2014-02-07, 19:20
Medlem
vic2013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fazze87
Enligt personen jag har mailkontakt med påstår hon att
det sköts strikt med att ärenden som legat längst inne i systemet
Skickas på handläggning, men de kan man inte tro på när man läser om vissa som får besked mycket tidigare. De kanske handplockar issa ärenden som legat inne kort tid för att få en spridning, vem vet, kanske rena lotteriet :/

jag har prata med teamledare, hon vill varken hålla med, att visa kan får snabbare dock särskild skäll sa hon. jag har känsla av att hon blev chockat när dom fick höra, visa kan får snabbare, eller så snabb. sen så sa hon att det kan vara möjligt. undantag

- partner är gravid
- har en allvarlig, livshotande sjukdom
- har ett barn som ska börja skolan vid terminsstarten.

idag fick jag mail från migrationstionverket då jag ställde fråga om när vi skulle får handläggare.
fick svar så här:

Väntetiden är 11 månader, och vårt mål är att ni ska få en handläggare och beslut i april.
det är härligt att höra men om det stämmer som dom säger då är det ok för mig. händer det ingenting i början av april då blir jag förbannad alltså
Citera
2014-02-10, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vic2013
jag har prata med teamledare, hon vill varken hålla med, att visa kan får snabbare dock särskild skäll sa hon. jag har känsla av att hon blev chockat när dom fick höra, visa kan får snabbare, eller så snabb. sen så sa hon att det kan vara möjligt. undantag

- partner är gravid
- har en allvarlig, livshotande sjukdom
- har ett barn som ska börja skolan vid terminsstarten.

idag fick jag mail från migrationstionverket då jag ställde fråga om när vi skulle får handläggare.
fick svar så här:

Väntetiden är 11 månader, och vårt mål är att ni ska få en handläggare och beslut i april.
det är härligt att höra men om det stämmer som dom säger då är det ok för mig. händer det ingenting i början av april då blir jag förbannad alltså
hej fick vi handläggare idag det är en kille vet inte killar är bättre eller tjejer han sa kanske de återkalla mig på intervju vem bet varför??? och han ska skicka beslutet på augusti min frågan är varför jag måste intervjua jag har fylld på blankett tack om ni ska svara
Citera
2014-02-11, 10:27
Medlem
purpleladys avatar
Vårt ärende har hamnat i Örebro.
Bra eller dåligt, någon som kan yttra sig om det?
Citera
2014-02-11, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purplelady
Vårt ärende har hamnat i Örebro.
Bra eller dåligt, någon som kan yttra sig om det?

Vi fick ju iofs förtur, men vårat ärende hamnade i örebro. Ca 1 vecka från intervjun hamnade vårat ärende hos en handläggare som sedan skulle tilldela ärendet till enannan. Under tiden sökte jag förtur. Fick namn och nummer till den nya handläggaren som då var sjukskriven 2 veckor framåt. dagen hon var tillbaka emaila jag henne vid lunchtid och fick då svar att hon redan tog beslutet på morgonen.
Citera
2014-02-11, 11:00
Medlem
purpleladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elinpelin91
Vi fick ju iofs förtur, men vårat ärende hamnade i örebro. Ca 1 vecka från intervjun hamnade vårat ärende hos en handläggare som sedan skulle tilldela ärendet till enannan. Under tiden sökte jag förtur. Fick namn och nummer till den nya handläggaren som då var sjukskriven 2 veckor framåt. dagen hon var tillbaka emaila jag henne vid lunchtid och fick då svar att hon redan tog beslutet på morgonen.

Tack för snabbt svar!
Citera
2014-02-11, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purplelady
Tack för snabbt svar!
varför ingen svarar på min frågan?????????? det är värsta jag har set
Citera
2014-02-11, 17:08
Medlem
Amir, blankett och intervju är 2 saker för sig, blanket alla måste fyla i, person som kommer måste ha intervju i ambasad i sitt land, personen som bor i Sverige förmodligen kommer att ha samtal med migrationsverket genom telefonen eller genom att åka och prata med dem direkt alt beror om hur dem bedömer från fal till fal. Så mycket jag vet, jag ocskå väntar. Anlädning att jag svarar på din fråga eftersom jag fick veta deta för när jag frågade på migrationsvärket i Göteborg. Min fru hade intervju 15nde november, vi skickade blankett 19nde september, fortfarande ingenting. Min fru kommer hit nu på söndag, hon behöver ingen visum att komma och stanna 3 månader, då hoppas jag att någonting händer medan hon är här, undrar bara om det är möjlight att hämta beskedet här i Sverige.
Citera
2014-02-11, 17:26
Medlem
vic2013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frks
Amir, blankett och intervju är 2 saker för sig, blanket alla måste fyla i, person som kommer måste ha intervju i ambasad i sitt land, personen som bor i Sverige förmodligen kommer att ha samtal med migrationsverket genom telefonen eller genom att åka och prata med dem direkt alt beror om hur dem bedömer från fal till fal. Så mycket jag vet, jag ocskå väntar. Anlädning att jag svarar på din fråga eftersom jag fick veta deta för när jag frågade på migrationsvärket i Göteborg. Min fru hade intervju 15nde november, vi skickade blankett 19nde september, fortfarande ingenting. Min fru kommer hit nu på söndag, hon behöver ingen visum att komma och stanna 3 månader, då hoppas jag att någonting händer medan hon är här, undrar bara om det är möjlight att hämta beskedet här i Sverige.

det kommer inte händer någonting, migrationsverket kommer inte fatta någon beslut då personen som ansökte befinner sig i sverige. det ta bara längre tid att får beslut, risk för avslår
Citera
2014-02-11, 17:29
Medlem
vic2013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amir80
hej fick vi handläggare idag det är en kille vet inte killar är bättre eller tjejer han sa kanske de återkalla mig på intervju vem bet varför??? och han ska skicka beslutet på augusti min frågan är varför jag måste intervjua jag har fylld på blankett tack om ni ska svara

någon oklart som inte stämmer med papper frågor du har svarat, därför. mer utredning och kommer ta längre tid gör det.
Citera
2014-02-11, 18:57
Medlem
Då är bättre att inte prata om det eller hur, personen åker tillbaka när vi får något. Tack för hjälpen.
Citera
2014-02-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frks
Då är bättre att inte prata om det eller hur, personen åker tillbaka när vi får något. Tack för hjälpen.
hej tack för er som ni har svarat , kollade på migrationsverket hemsida det stor en beslut har tagit våran ärenden jag måste ringa imorgon och kolla vad är det får beslut hoppas det är beviljad uppehållstillstånd om det är beviljad det har tagit 3 månad och en vecka för oss ansökt papper ansökt inte Web tack jag återkommer om det är nåt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in