2014-02-10, 14:33
Medlem
Copterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Det låter som att ordern är felaktig. Om du håller musen över texten "felaktig" så kan du se anledningen till varför den är felaktig. Jag ser att du skriver detta på natten då våra system gör en rutinmässig nattkörning, vilket kan påverka tillfälligt. Om ordern fortfarande inte går att ta bort (nu eller imorse) så får du gärna ringa in till oss så får vi undersöka saken vidare, alternativt så ber du mäklarbordet om hjälp med att ta bort ordern.

Återkom gärna om det inte löser sig!

/ Dan, Avanza Bank
Det förklarar saken. Ert system verkar ha löst det åt mig ändå, när jag loggade ut inatt från kontot så hade inte ordern tagits bort, när jag nu kollar så har köpordern tagits bort och mina pengar är kvar. M.a.o. Det har löst sig.
Citera
2014-02-12, 08:45
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
pratar du om utdelningen 2013 och 2014 då?
jag pratar endast om 2014 och där visas endast bonusutdelningen

FÖRETAGSKALENDER
Kommande händelser
2014-04-28
Delårsrapport
2014-04-28
Bolagsstämma
2014-04-29
Bonusutdelning Nolato B
Utdelning/aktie: 4,00 SEK Handlas utan utdelning: 2014-04-29 Utdelningsdag: 2014-05-07

2014-07-21
Delårsrapport
2014-10-28
Delårsrapport

UTDELNINGAR
Typ Utdelning/aktie Handlas utan utdelning Utdelningsdag
Bonusutdelning 4,00 SEK 2014-04-29 2014-05-07
Ordinarie utdelning 3,50 SEK 2013-04-26 2013-05-06

det var tydligen en svår fråga att svara på
Citera
2014-02-12, 09:07
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Hej!

Hej!

Jag köpte Carnegie Corporate Bond den 10e, det står Syns på kontot 2014-02-11, men den är fortfarande under behandling.

Inte jätteviktigt med just den fonden men det har alltid varit rätt med Zero och Danske Invest Global Index, så jag undrar om det är nåt fel eller om det är just den fonden som har fel uppgifter.
Citera
2014-02-12, 09:23
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Hej!

Jag köpte Carnegie Corporate Bond den 10e, det står Syns på kontot 2014-02-11, men den är fortfarande under behandling.

Inte jätteviktigt med just den fonden men det har alltid varit rätt med Zero och Danske Invest Global Index, så jag undrar om det är nåt fel eller om det är just den fonden som har fel uppgifter.
Kanske är tillfälligt vad gäller kommunikationerna emellan dem?
Citera
2014-02-12, 11:00
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
det var tydligen en svår fråga att svara på

Ber om ursäkt för att vi missade din fråga. Jag har kontaktat vår IT-avdelning som tar missen vidare mot vår underleverantör. Förhoppningsvis får vi informationen ordnad snart. Tack för att du tog dig tid att påpeka felet!

Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Hej!

Av olika anledningar kan det ibland bli förseningar vid fondhandel då det är manuell handpåläggning både hos fondbolagen och hos oss. Det är svårt att svara på rak arm varför dina fondandelar blev sena, men alla gårdagens order i Carnegie Corporate Bond ska vara bokade nu under morgonen. Alla kunder har givetvis fått rätt kurs och affärsdag.

/Kristoffer, Avanza Bank
Citera
2014-02-12, 11:26
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Av olika anledningar kan det ibland bli förseningar vid fondhandel då det är manuell handpåläggning både hos fondbolagen och hos oss. Det är svårt att svara på rak arm varför dina fondandelar blev sena, men alla gårdagens order i Carnegie Corporate Bond ska vara bokade nu under morgonen. Alla kunder har givetvis fått rätt kurs och affärsdag.

/Kristoffer, Avanza Bank
Ordern har gått igenom till gårdagens kurs. Manuell handpåläggning alltså, där ser man.

Tack för svaret!
Citera
2014-02-13, 09:48
Medlem
927s avatar
Citat:
Ber om ursäkt för att vi missade din fråga. Jag har kontaktat vår IT-avdelning som tar missen vidare mot vår underleverantör. Förhoppningsvis får vi informationen ordnad snart. Tack för att du tog dig tid att påpeka felet!

/Kristoffer, Avanza Bank

bara för att vara tydlig, nolato var ju bara ett exempel. axis och shb är ju andra, frågan är ju om redovisningen är rätt alls då alla jag kommer på visar sig sakna info. jag tycker det är uselt av leverantören

det finns flera fel och det gäller eget kapital. det kanske inte spelar så stor för tex az eller volvo men när kan kollar på fastighetsbolagen så är det ju mycket intressant. klövern ek/aktie är inte 42,16 (9 mån), det var och är under 40 kr (12 mån). det är möjligt att substansvärdet var 42 kr, tror det är skillnad på hur man beräknar dessa två
Citera
2014-02-13, 09:59
Medlem
Ni måste seriöst styra upp sökfunktionen.

Sökresultatet för BE Group:

https://www.avanza.se/sok.html?kategori=aktier&query=be%20group

Hur ska man hitta teckningsrätterna när handeln startar? Den kanske redan har startat?
Citera
2014-02-13, 10:28
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
bara för att vara tydlig, nolato var ju bara ett exempel. axis och shb är ju andra, frågan är ju om redovisningen är rätt alls då alla jag kommer på visar sig sakna info. jag tycker det är uselt av leverantören

det finns flera fel och det gäller eget kapital. det kanske inte spelar så stor för tex az eller volvo men när kan kollar på fastighetsbolagen så är det ju mycket intressant. klövern ek/aktie är inte 42,16 (9 mån), det var och är under 40 kr (12 mån). det är möjligt att substansvärdet var 42 kr, tror det är skillnad på hur man beräknar dessa två

Tack för information och att du uppmärksammade oss på detta, vi rapporterar dessa också. Vi får som nämnt information direkt från en underleverantör och vi kommer att påtala detta för dem.

Citat:
Ursprungligen postat av MINT2
Ni måste seriöst styra upp sökfunktionen.

Sökresultatet för BE Group:

https://www.avanza.se/sok.html?kategori=aktier&query=be%20group

Hur ska man hitta teckningsrätterna när handeln startar? Den kanske redan har startat?

Vi vet att sökfunktionen inte är optimal i dagsläget men vi arbetar på en förbättrad sökfunktion. Ett litet tips är att du kan använda dig av citationstecken då sökningen oftast träffar rätt snabbare. Du skriver då "Be Group" när du söker efter bolaget.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2014-02-13, 14:02
Medlem
utan.att.stannas avatar
Jag kan inte logga in via mobilbank idag? ?? Har aldrig strulat tidigare. Personnummer fel står det på avanzas sida efter att jag har identifierat mig i bank id appen?? Hjälp!
Citera
2014-02-13, 14:09
Medlem
Goto10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Jag kan inte logga in via mobilbank idag? ?? Har aldrig strulat tidigare. Personnummer fel står det på avanzas sida efter att jag har identifierat mig i bank id appen?? Hjälp!
Det är väl bättre att ringa direkt till Avanza istället för att gå (omvägen) via Flashback? Kontaktinfo hittar du här: https://www.avanza.se/kontakta-oss.skriv.html
Citera
2014-02-13, 14:13
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna

Hej!

När jag provade att logga in med Mobilt BankID fungerar det för mig samt för mina kollegor som jag bad prova inloggningssättet. Jag hörde även med IT-avdelningen som förklarade att vi inte har några generella problem.

Prova gärna att starta om båda apparna, både mobilt bankid och webbläsaren, samt att du är noga med med att du skriver in rätt siffror. Om det fortfarande inte fungerar för dig så får du gärna ringa till oss på 08-562 250 00 så hjälper vi dig gärna.

/Hanna, Avanza Bank
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in