2014-05-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingo!
Startade nyligen ett konto hos Avanza och tänkte sätta in en summa, men jag hittar ingenstans information om vad jag har för kontonummer där på min ISK samt Aktie- och fondkonto. Är det även omständigt att skicka pengar från norsk bank i NOK?

Tack på förhand.

Gå in på Mina sidor och sedan Överföringar och sen har du lite olika alternativ för insättningar.
Citera
2014-05-29, 00:50
Medlem
TruckUrbans avatar
Kostar det pengar att vara medlem? Helt ny på det här, tänkte bara sätta in en femhundring och lattja lite.
Citera
2014-05-29, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Kostar det pengar att vara medlem? Helt ny på det här, tänkte bara sätta in en femhundring och lattja lite.

Gratis att ha depå både hos Avanza och Nordnet. Köp fonder om du "bara" ska satsa 500 kr, annars blir avgiften för köp av aktier väldigt hög i förhållande till dina 500 kr.
Citera
2014-05-29, 11:34
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88income88
Gratis att ha depå både hos Avanza och Nordnet. Köp fonder om du "bara" ska satsa 500 kr, annars blir avgiften för köp av aktier väldigt hög i förhållande till dina 500 kr.
Okej tack för svar
Citera
2014-05-29, 12:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban

Citat:
Ursprungligen postat av 88income88

Ja både Avanza har Avanza Zero och Nordnet lanserade nu nordiska superfonder som alla är gratis och de är självklara alternativ om man har små belopp att satsa, annars kostar courtaget för mycket.

Nu tror jag visserligen inte att det blir så lattjo med bara 500 kr. Om det skulle gå bra och börsen stiga säg 20% på ett år så tjänar du 100 kr, det är inte direkt upphetsande. Jag skulle hellre rekommendera ett månadssparande i fonder och de nämda fonderna lämpar sig alla bra för det.

Vill du ha lite fler fonder att välja mellan kan du månadsspara utan köp- och säljavgifter i alla fonder hos Nordnet men i de övriga finns det i regel en mindre årlig avgift som kan variera från några tiondels procent eller högre. De funkar alltså bra också även om du spar små belopp.

Gör du detta, dvs. månadsspar kan det bli upphetsande på lite sikt. Med ganska stor sannolikhet kan du bygga upp ett fint sparkapital med tiden om du gör det. När du ser utvecklingen av det kan du lätt stimuleras att sätta undan lite större belopp per månad, speciellt när din lön ökar, och då är det bara en tidsfråga innan du blir miljonär.
Citera
2014-05-29, 13:35
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja både Avanza har Avanza Zero och Nordnet lanserade nu nordiska superfonder som alla är gratis och de är självklara alternativ om man har små belopp att satsa, annars kostar courtaget för mycket.

Nu tror jag visserligen inte att det blir så lattjo med bara 500 kr. Om det skulle gå bra och börsen stiga säg 20% på ett år så tjänar du 100 kr, det är inte direkt upphetsande. Jag skulle hellre rekommendera ett månadssparande i fonder och de nämda fonderna lämpar sig alla bra för det.

Vill du ha lite fler fonder att välja mellan kan du månadsspara utan köp- och säljavgifter i alla fonder hos Nordnet men i de övriga finns det i regel en mindre årlig avgift som kan variera från några tiondels procent eller högre. De funkar alltså bra också även om du spar små belopp.

Gör du detta, dvs. månadsspar kan det bli upphetsande på lite sikt. Med ganska stor sannolikhet kan du bygga upp ett fint sparkapital med tiden om du gör det. När du ser utvecklingen av det kan du lätt stimuleras att sätta undan lite större belopp per månad, speciellt när din lön ökar, och då är det bara en tidsfråga innan du blir miljonär.
Då sätter jag in en femhundring på avanza-fonden och fyller på när jag har mer pengar att stoppa undan!
Citera
2014-06-09, 10:58
Medlem
glemmys avatar
"Just nu upplever vi tekniska problem med sajten. Felsökning pågår. För orderläggning kontakta Mäkleri på 08-562 250 00 eller använd våra tradingprogram."

Hur svårt kan det vara att bara hålla sajten uppe?
Citera
2014-06-09, 11:05
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glemmy
"Just nu upplever vi tekniska problem med sajten. Felsökning pågår. För orderläggning kontakta Mäkleri på 08-562 250 00 eller använd våra tradingprogram."

Jättesvårt tydligen. Tycker skiten är nere var och varannan dag.

Som tur var hann jag lägga mina fondordrar innan sidan dök. Hade varit lite nervöst om man hade legat med poster ute på enskilda aktietransaktioner som hängde ihop med varandra dock.
Citera
2014-06-09, 11:16
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glemmy

Citat:
Ursprungligen postat av Eerie
Jättesvårt tydligen. Tycker skiten är nere var och varannan dag.

Som tur var hann jag lägga mina fondordrar innan sidan dök. Hade varit lite nervöst om man hade legat med poster ute på enskilda aktietransaktioner som hängde ihop med varandra dock.

Hej!

Vi upplever tekniska problem med sajten just nu, den svarar väldigt långsamt för vissa kunder och andra kommer inte in alls. Vi håller på och felsöker för fullt och vi är verkligen ledsna för besväret. Om man använder något av våra traderprogram så fungerar de som normalt.

För de kunder som vill lägga en order så går det bra att ringa våra mäklare på 08-562 250 00 och knappval 1. Självklart tar vi inte ut ett dyrare courtage för detta under tiden hemsidan ligger nere.

/Kristoffer, Avanza

EDIT: Hemsidan fungerar igen.
Senast redigerad av AvanzaBank 2014-06-09 kl. 11:37.
Citera
2014-06-09, 11:50
Medlem
Orderdjupet laggar nu...
Citera
2014-06-09, 12:04
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freelunch
Orderdjupet laggar nu...

Hej!

Är du inloggad på sajten? Jag kontrollerade precis orderdjupet i två svenska värdepapper och där såg allt korrekt ut. Du får gärna återkomma här eller på på 08-562 250 00 så ser vi till att kika på eventuella problem!

/Kristoffer, Avanza
Citera
2014-06-09, 17:11
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
EDIT: Hemsidan fungerar igen.
Nej.

Nu börjar till och med jag tappa tålamodet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in