Citat:
Men om vi då jämför dessa som sålde för dyrt, och som tog för stor avgift för att växla med JV-juristens skrivelse i ett överklagande angående statsbidrag:
"Det finns inga rimliga skäl att diskriminera en religiös grupp som har mer än 36 600 troende och anhängare och som har funnits i Sverige sedan 1890-talet samt har deltagit i många sociala och humanitära verksamheter genom åren."
Vänta nu, när blev det 36 600 JV i Sverige?
En koll visar att detta var antalet besökare på åminnelsen ett år!
Men räcker det för att kallas troende eller anhängare?
Vi är ju många som vet hur JV med lock och pock försöker få med sig sina släktingar och anhörig till just åminnelsen, och många går denna enda gång om året för familjens skull.
Men när det gäller att söka statsbidrag står det i reglerna att:
"5. Medlemmar och av samfundet betjänade personer
För att en person skall anses betjänad av samfundet och kunna redovisas som bidragsgrundande person krävs att personen
•är medlem i församling inom samfundet och är upptagen i register vilket fortlöpande förs av samfundet/församlingen enligt SST:s anvisningar eller
•är registrerad deltagare i verksamhet som organiseras av samfundet/församlingen."
Har JV verkligen register på alla dessa 36 600 troende och anhängare?
I annat fall agerar de ju precis som de som Jesus drev ut ur templet, eftersom bidragens storlek är grundat på antalet medlemmar!
Dessutom undrar jag vilka sociala och humanitära verksamheter JV har deltagit i?
Ja, jag vet att de brukar hjälpa sina trosfränder efter tex naturkatastrofer, men för övrigt då!
De har ju, som också har varit uppe i tråden, en historia av att vara motståndare till att hjälpa genom tex Röda Korset, Rädda barnen och Läkare utan gränser.
Nu har jag förstått att detta har ändrats på senare tid, men det ändrar inte att de historiskt sett har varit negativa till att hjälpa genom sådana organisationer.
Och vilka andra sociala och humanitära verksamheter har de deltagit i?
"Det finns inga rimliga skäl att diskriminera en religiös grupp som har mer än 36 600 troende och anhängare och som har funnits i Sverige sedan 1890-talet samt har deltagit i många sociala och humanitära verksamheter genom åren."
Vänta nu, när blev det 36 600 JV i Sverige?
En koll visar att detta var antalet besökare på åminnelsen ett år!
Men räcker det för att kallas troende eller anhängare?
Vi är ju många som vet hur JV med lock och pock försöker få med sig sina släktingar och anhörig till just åminnelsen, och många går denna enda gång om året för familjens skull.
Men när det gäller att söka statsbidrag står det i reglerna att:
"5. Medlemmar och av samfundet betjänade personer
För att en person skall anses betjänad av samfundet och kunna redovisas som bidragsgrundande person krävs att personen
•är medlem i församling inom samfundet och är upptagen i register vilket fortlöpande förs av samfundet/församlingen enligt SST:s anvisningar eller
•är registrerad deltagare i verksamhet som organiseras av samfundet/församlingen."
Har JV verkligen register på alla dessa 36 600 troende och anhängare?
I annat fall agerar de ju precis som de som Jesus drev ut ur templet, eftersom bidragens storlek är grundat på antalet medlemmar!
Dessutom undrar jag vilka sociala och humanitära verksamheter JV har deltagit i?
Ja, jag vet att de brukar hjälpa sina trosfränder efter tex naturkatastrofer, men för övrigt då!
De har ju, som också har varit uppe i tråden, en historia av att vara motståndare till att hjälpa genom tex Röda Korset, Rädda barnen och Läkare utan gränser.
Nu har jag förstått att detta har ändrats på senare tid, men det ändrar inte att de historiskt sett har varit negativa till att hjälpa genom sådana organisationer.
Och vilka andra sociala och humanitära verksamheter har de deltagit i?
Jag personligen har varit med och deltagit där vi lärt människor att läsa och skriva i Sydamerika.
Vid naturkatastrofer så är JV ofta först igång med hjälpverksamheten och då hjälper vi alla både de som är JV och andra. Vi finns i stort sett över hela jorden och har en organisation som fungerar exakt likadant och därför kan vi agera på mycket kort tid ofta bara fråga om timmar.
År*2004, när Florida råkade ut för fyra orkaner i följd inom två månader, kontrollerade ordföranden för Floridas katastrofhjälpkommitté att deras hjälpsändningar användes på rätt sätt. Han konstaterade att ingen annan grupp var lika välorganiserad som Jehovas vittnen, och han erbjöd sig att ordna fram allt de behövde.
2005 Louisiana reparerade JV 5600 hus tillhörande JV och andra.
Jordbävning Italien Tidningen Il Centro skrev: ”De första som kom med hjälpsändningar till de drabbade områdena var Jehovas vittnen från Roseto [i*provinsen Teramo]. ... Utöver att Jehovas folk ibland samlas för att be gör de en konkret arbetsinsats – sträcker ut en hjälpande hand till de lidande utan att bry sig om vilken religion dessa tillhör.”
Oktober 2000 drabbades regionen Piemonte i norra Italien av en svår översvämning. Återigen skred vittnena snabbt till verket för att ge hjälp. Inte heller detta fina arbete gick obemärkt förbi. Piemonteregionen tackade genom att förläna dem en minnestavla med en inskription för deras ”värdefulla frivilliga arbetsinsats till förmån för Piemontes befolkning som drabbades av översvämningen
Jag har ca 100 utdrag från hela världen som beskriver samma sak som ovan, hur många vill ni att jag ska posta?

Om det faktum att ni blir orättvist behandlade visar att ni har Sanningen, så borde ni väl nöja er med det, ja, tom vara glada över detta faktum. Om ni skulle få det ni kallar rättvisa, så kan ni ju då inte ha sanningen mer!