Citat:
Ursprungligen postat av
elsydeon
Här är en lista över
historiska jordbävningar:
http://en.wikipedia.org/wiki/Historical_earthquakes
Du kan se att ju längre bakåt man går i tiden, desto färre jordbävningar. Den rationella förklaringen är förstås att vi inte har så bra historisk dokumentation om dåtiden, som vi har om modern tid. Det är omöjligt att veta det helt säkert. Kanske "Gud" har ökat jordbävningarna i takt med människornas ökande ondska.
Min fetning. Ju längre bakåt i tiden man går, desto färre
dokumenterade jordbävningar. Inte särskilt förvånande. Varför ta till något som det inte finns något som helst stöd för för att förklara något som du själv inser har en rationell förklaring?
Citat:
Jag har hört att våra globala negativa tankar kan orsaka jordbävningar i längden, eftersom världen materialiseras ursprungligen från osynliga andliga dimensioner (så som gasmoln förvandlas till solid substans, fast det är andlig substans istället som förvandlas till plasma eller gas från det vi ser som vakuum), och det är anden/medvetandet som skapar materian, snarare än tvärtom.
Både plasma och gas består av materia, i olika faser. Jag har hört att det finns en lila drake i mitt garage, och jag har inte ens ett garage.