2014-02-11, 20:15
Medlem
Bembss avatar
Fler som tycker Zara är intressantast just nu....

http://www.avaz.ba/vijesti/iz-minute-u-minutu/izetbegovic-brine-za-zaru-i-al-shiddi-i-ne-da-ostavku
Citera
2014-02-11, 20:27
Medlem
bananasvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bembs
Fler som tycker Zara är intressantast just nu....

http://www.avaz.ba/vijesti/iz-minute-u-minutu/izetbegovic-brine-za-zaru-i-al-shiddi-i-ne-da-ostavku

haha sicken idiot och han skall vara president

Skall dom sälja burkaklänningar på Zara eller vad är grejen med att öppna upp i Bosnistan (Bananistan)
Citera
2014-02-11, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananasvenne

Sådan far sådan son som man brukar säga...
Citera
2014-02-11, 20:52
Medlem
bananasvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Sådan far sådan son som man brukar säga...

haha.....undrar om inte farsan var mycket smartare än puckot till son

http://www.youtube.com/watch?v=Q0El37rKfMU
Citera
2014-02-11, 20:53
Medlem
Citat:
haha.....undrar om inte farsan var mycket smartare än puckot till son

Det tror jag inte...
Citera
2014-02-11, 21:39
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
Har du ens läst rapporten lol?

Och jo, 99 % av dina inlägg handlar om serber. Du lurar ingen. Vad som är ännu mer patetiskt är att du påstår att du hatar "cetniks" och inte alla serber, men i dina inlägg är det just serber du pissar på.
Tvrtko kör kanske på mottot : Nisu svi srbi cetnici, a svi cetnici su srbi.
Citera
2014-02-11, 22:40
Medlem
dunias avatar
Helvete vad jag älskar juggar. Ni är utan tvekan bäst på hela flashback. Älskar denna tråd och alla trådar som har med f.d. Jugoslavien att göra. Era kommentarer. Man kan skriva romaner. Which I am about to do..

Hahah, osynlig källhänvisning, jag hatar inte serber, vill inte avvika från ert köpcentresnack, overall på klubb.

Kan inte fatta att jag en gång i tiden hatade oss!! Shit! Jag vill..hälsa er alla personligen. Veliki pozdrav to y'all.

Och vet ni vad? Jag ska tamefan besöka köpcentret i sommar. I know I will.
Citera
2014-02-12, 00:46
Medlem
Messials avatar
Sortimentet kommer vara likadant som det i Mostar, som svar på din andra fråga, grejen med att öppna en Zara butik i Sarajevo är densamma som att öppna en butik i "Papa" älskarnas och de största katolikernas huvudstad - Zagreb.

Fick du också kyssa "Papas" kala hjässa för tre år sedan i Zagreb? Ser du och alla andra katoliker i västra Hercegovina er som större katoliker än "Papa"? Eller Jesus?

Citat:

Skall dom sälja burkaklänningar på Zara eller vad är grejen med att öppna upp i Bosnistan (Bananistan)
Senast redigerad av Messial 2014-02-12 kl. 00:49.
Citera
2014-02-12, 01:39
Medlem
TheBosss avatar
Va bra det går för Bosnien nu http://www.vestinet.rs/u-fokusu/otvorili-karte-muslimanski-demonstranti-traze-ukidanje-republike-srpske
Citera
2014-02-12, 02:58
Medlem
FrozenFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoss
Va bra det går för Bosnien nu http://www.vestinet.rs/u-fokusu/otvorili-karte-muslimanski-demonstranti-traze-ukidanje-republike-srpske

Det är mycket som inte stämmer överens i artikeln, men det gör det sällan på det serbiska folket för den delen. T.ex. så väljer man att ge titeln; "OTVORILI KARTE: Muslimanski demonstranti traže ukidanje Republike Srpske". Hur vet de att det enbart är muslimska demonstranter som vill landet väl? Visst, jag förstår att man försöker locka till den stora massan fascistiska serber att läsa sidan, för det är sånt som serben går igång på. Men man bortser helt och hållet Mostar, samt andra mindre städer med katolsk majoritet, i artikeln.

Sedan så väljer man att kalla de omhändertagna demonstranterna för huliganer, och förskönar hela incidenten i Bijeljina där man svartmålar serber som är för en förbättring av landet och väljer istället att hylla bosniska ortodoxa separatister som "sieg heilar" och skanderar Ratko Mladic

Källkritik har aldrig varit serbernas starka sida, men för bövelen, en sådan artikel skulle inte ens en 10-åring med någorlunda vett i skallen gå på....

För övrigt så det rätt så logiskt att man vill får bort entiteterna eftersom "RS" är en av bidragande orsakerna till dagens situation i Bosnien.
Citera
2014-02-12, 03:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenFist
Det är mycket som inte stämmer överens i artikeln, men det gör det sällan på det serbiska folket för den delen. T.ex. så väljer man att ge titeln; "OTVORILI KARTE: Muslimanski demonstranti traže ukidanje Republike Srpske". Hur vet de att det enbart är muslimska demonstranter som vill landet väl? Visst, jag förstår att man försöker locka till den stora massan fascistiska serber att läsa sidan, för det är sånt som serben går igång på. Men man bortser helt och hållet Mostar, samt andra mindre städer med katolsk majoritet, i artikeln.

Sedan så väljer man att kalla de omhändertagna demonstranterna för huliganer, och förskönar hela incidenten i Bijeljina där man svartmålar serber som är för en förbättring av landet och väljer istället att hylla bosniska ortodoxa separatister som "sieg heilar" och skanderar Ratko Mladic

Källkritik har aldrig varit serbernas starka sida, men för bövelen, en sådan artikel skulle inte ens en 10-åring med någorlunda vett i skallen gå på....

För övrigt så det rätt så logiskt att man vill får bort entiteterna eftersom "RS" är en av bidragande orsakerna till dagens situation i Bosnien.

I Åsne Seierstads bok "Med ryggen mot världen" träffar hon en äldre serb som har en tavla med Da Vincis berömda målning på Jesus och den sista måltiden. När hon frågar om den så säger han att det inte är Jesus, utan tsar Lazar och hans närmaste vänner. Sedan jag läste det har alltid tyckt att serber är svaga för propaganda.

Ont: kan någon översätta delar ur artikeln ni diskuterar? Orkar inte google translatea.
Citera
2014-02-12, 06:49
Medlem
Bembss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenFist

Din text visar ju varför dem skriver som dom gör.. Om man skall använda fotbollstermer så gick du på finten för att sedan göra ett vackert självmål...

Jag har ingen som helst avsikt att provocera, men kan du säga mig på vilket sätt RS är en bidragande orsak till dagens situation i Bosnien. Dom belastar väl knappast FBiH ekonomiskt..så vad kan det då vara.

Faktum är och detta är ju bara givetvis min egna tanke. Det är att om det skulle bli en tredje entitet där kroaterna styrde (väljer att kalla dom så) så skulle dom inom en snar framtid både när det gäller ekonomi och utveckling i största allmänhet gå om och förbi dom båda andra entiteterna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in