2014-02-11, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Dricker i skrivande stund en schneider weisse tap 6. En mörk veteöl. Vet inte om stilarna blandas särskilt bra. Jästfällning korn och vete med en bitter besk smak. Föredrar att dricka båda stilarna var för sig, men god var den!
Ansedd som bästa veteölen i världen.
Citera
2014-02-11, 18:34
Medlem
Blir en Arbetarporter till fotbollen ikväll, även om den är väldigt mycket bättre på plats på fat än vad den är på flaska.
Citera
2014-02-11, 19:37
Medlem
Punklivs avatar
Dricker Näcken nu och den är det absolut inga fel på! Riktigt god humlesmak och en fin, skarp beska. Inslag av lite äpplen, citrus. Lite kryddigt.

Den här är helt klart värd sina 39,90 spänn, blir några fler.
Citera
2014-02-11, 19:51
Medlem
LuaLuas avatar
Antar att ni inte missat att Mikkeller öppnar en bar i Stockholm under våren.
Citera
2014-02-12, 04:48
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Funderade på att köpa en Black Metal, men jag var inte så sugen på att lägga ut 130 spänn för den... Prioriterade andra öl framför den helt enkelt. Men det vore kul att höra någonting från någon som köpte!

Riktigt trevlig. Åtminstone en flaska kan man kosta på sig, tycker jag.

Men Näcken var klar favorit i det här släppet.
Citera
2014-02-12, 13:06
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten
Har en fidy som väntar hemma i kylskåpet ser fram emot den.

G´knight var ruskigt bra i min mening

Citat:
Ursprungligen postat av LP-skiva
G'knight har länge varit en favorit. Brukar ligga runt 160 spänn på krogen så typ en tredjedel av det känns ju som en seger. Har några burkar hemma men måste nog toppa upp förrådet lite medan de finns kvar.
Kanske lite dumt av mig att köpa endast en burk till en början. Får hälla i mig den i helgen. Den verkar ju onekligen riktigt god.
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Antar att ni inte missat att Mikkeller öppnar en bar i Stockholm under våren.
Jag nåddes av den nyheten igår. Det blir onekligen spännande. Bra adress också.
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Riktigt trevlig. Åtminstone en flaska kan man kosta på sig, tycker jag.

Men Näcken var klar favorit i det här släppet.
Än så länge är jag böjd att hålla med dig. Har dock inte druckit Hanssens ännu men Näcken var klart över förväntan.
Citera
2014-02-12, 20:53
Medlem
Fixiebikes avatar
Kunde inte hålla mig och hällde helt sonika upp min G'knight nu. Inte riktigt så god som jag hoppats på men i kategorin Imperial Red IPA är den klart godkänd.
Citera
2014-02-12, 22:45
Medlem
Hajafintens avatar
Blev en Jai alai och en Braufactum Roog till kvällens match.

Jai alai hade en ganska fin kropp, hade inte den karaktäristiska ipasmaken men däremot en väldigt skarp bäska. Braufactum Roog var inte så rökig och fyllig som jag hade velat ha den.
Tycker att Aecht fortfarande ligger etta i kategorin rököl. Den var ganska söt precis som en innis.
Citera
2014-02-12, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten
Blev en Jai alai och en Braufactum Roog till kvällens match.

Jai alai hade en ganska fin kropp, hade inte den karaktäristiska ipasmaken men däremot en väldigt skarp bäska. Braufactum Roog var inte så rökig och fyllig som jag hade velat ha den.
Tycker att Aecht fortfarande ligger etta i kategorin rököl. Den var ganska söt precis som en innis.

Har du några tips på nån rökig öl som finns i standard utbudet av systembolaget?
Citera
2014-02-12, 23:11
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vreemdtoolman
Har du några tips på nån rökig öl som finns i standard utbudet av systembolaget?

Alaskan Smoked Porter, S:t Eriks Rauchbier, Aecht Schlenkerla Rauchbier. Har bara testat den sistnämnda som är riktigt god!
Citera
2014-02-13, 00:12
Medlem
Hajafintens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vreemdtoolman
Som Punkliv skrev så finns ju bla Aech Schlenkerla Märzen Rauchbier ooch st.eriks rauchbier.
Kan inte uttala mig om Nils oscar rökporter men den håller nog en bra standard om man tänker på Nils oscars andra produkter. Aecht är den som jag rekommenderar, kan dricka den alla dar i veckan.
Citera
2014-02-13, 07:40
Medlem
sjeeps avatar
Blev en Dogfish Head World Wide Stout i helgen och den kvalade direkt in på min personliga topp 10.

En rik, mörk och fyllig öl med maltsötma samt toner av choklad. Med sina 18% är det en mäktig öl som man satt och sippade på ett tag. Passar perfekt som dessert. Drack den cirka 14-16C kall.

Ska prova lagra mina resterande flaskor till sommaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in