Citat:
Ursprungligen postat av
iakttagare
Vill säga att jag är så glad att joannaw är tillbaka i tråden igen. Tacksam att du orkar lyssna på predikningar. Hoppas att du märker upp dom på något sätt.
Instämmer! joannaw har i tidiga Knutbytrådar bidragit med starka, intelligenta och inkännande kommentarer.
Citat:
Ursprungligen postat av
joannaw
Jag läser nu en predikan av Pege. Det känns som han är värst av dem alla. Han pratar om att han blivit tuktad, ansad, förmanad mm etc av Åsa. Det är han så tacksam för. Han hånar demokrati. För man ska lyda Gud, inte människor. Den som ifrågasätter ska det gå illa för. Medlemmarna får skäll också för att några (någon?) tydligen ifrågasatt vad Åsa håller på med när hon inte synts till. Hon lär känna Gud slår Pege fast.
Citat:
Ursprungligen postal av Angel of Peace
Hmmm…
Detta är ju ganska nära inpå "hammarattacken" mot Alexandra i början av november 2003.
Peter Gembäck var 2003 och är 2014 bokstavligen livrädd för att stöta sig med Åsa W. Han är så rädd och inställsam att han i andras närvaro kastat sig för hennes fötter medan hon skäller ut honom. Arme man. Men den som är så rädd att privata hemligheter ska avslöjas blir farlig i maktställning.
Åsas härskarteknik över Peter Gembäck är densamma som Helge Fossmo beskrivit:
Citat:
"Jag har aldrig träffat någon som kan jämföra sig med henne när det gäller att kunna nå in i en människas hjärta och få henne att öppna sig. I mitt fall var det så att Åsa, som fått mig att berätta saker jag inte berättat för någon annan och som jag dessutom hade sexuella band till, fick en hållhake på mig. Jag blev livrädd för att svika henne. Hon skulle kunna göra mig så illa eftersom jag anförtrott henne mitt innersta.” Intervju i tidningen Café, juli 2005
Genom att bekänna sina hemligaste handlingar, synder, syndatankar för Åsa W (hon påstår lögnaktigt att hon kan ”hela” sådana problem) så har Peter, Helge och fler
själva gett Åsa vapen att skada dem oåterkalleligt.
Detta var ett – men bara ett av flera - motiv för medlemmar att delta i de hetsiga gruppbönerna kl 22 om att knutbyguden snarast måtte låta Åsa-Tirsa dö.
Så länge Åsa W bildligt talat håller i tåten med fiskekrok i Peters inälvor är han rädd att denna osynliga tråd till Åsas hand ska bli spänd. Hon rycker i den då och då och Peter hoppar i sin smärtreflex. Han är sektledningens (plogspetsens) mest följsamme föreståndare. Lydigare än Helge och Kim varit.
Och Peter Gembäck är inte ensam om att ha svalt en av Åsas krokar.