2014-02-03, 19:25
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Det ÄR Urban Fält du hör. En medlem har spelat in vad pastorerna säger vid sektens tisdagsmöten, där enbart medlemmar släpps in.
Fler har bandet/banden och den/de som gav det till TV4 har källskydd.
Urban Fält säger "jag profeterar" och påstår - när han läxar upp en medlem - att detta skulle vara ett "direkt tilltal" från Gud, att "Herren säger" vad Urban framför.
Knutbys "Herre" är som vanligt missnöjd med medlemmarna. Så brukar det låta när Urban och Åsa W profeterar. Deras "Herre" är alltid nöjd med Åsa och Urban men inte med deras undersåtar.
Knutbyledarna begår andliga övergrepp.
Pingstpastorn och läkaren Sven Reichman i Göteborg kommenterar Urban Fälts missbruk av Guds namn i Kalla Fakta programmet. Nästa morgon i TV4 sökte Peter Gembäck förgäves avbryta Rigmor Robèrt när hon citerade och kritiserade Urban Fälts missbruk av medlemmarnas gudsfruktan.

Visst är det hädelse! Men Knutbyledarna bryter frejdigt och vanemässigt mot Tio Guds bud.

"Tukten" där Åsa W förbjuder makar att ha samliv,
hennes utklassning av kläder i Heléne Fossmos garderob (finns inspelat på band)
och detta att gå in i andras hem och måla, möblera om, sätta upp andra gardiner etcetera
är exempel på Åsa W:s integritetskränkande beteenden.
Tack för informationen.

Synd att inte Pingstkyrkan eller annan instans kan gå in och lösa upp församlingen. Hoppades på det en gång för länge sen (tio år sen).
Citera
2014-02-03, 23:01
Medlem
Tack nabo! Du lägger till mycket mellan raderna som inte är lika lätt för en del av oss att se.
Citera
2014-02-06, 19:53
Medlem
klimatiss avatar
Så kom till slut förklaringen till varför Kristi brud drog sig undan.

Urban känner sig hotad av de mediala intresse Kristi brud väcker. Urban vill vara den glänsande stjärnan på Guds himmel. Så en dag ber han om ett förtroligt samtal och förbön med Åsa. Åsa som tror att det är knull på gång smörjer genast in sin lekamen med myrra och eteriska oljor.

Urban tittar Åsa djupt i hennes svarta korpögon samtidigt som han slänger lite sexigt med sitt Jesus-hår.
-jo, börjar Urban. Gud väckte mig inatt. Han sa att snart kommer Jesus-pojken till Knutby i en mänsklig skepnad. Jesus-pojken kommer att ta över min kropp, sa Gud.

-och jag är din Maria-Magdalena från Magdala? Frågade Åsa samtidigt som trosorna förlorade sin fräschör.

-nej, Åsa. Gud sa till mig att du ska måla tavlor för resten av ditt liv. Om du visar dig ute kommer en olycka att hända dig och du kommer hamna i rullstol.

Åsa surnade till, liksom hennes inoljade könsorgan.

-Jesus viskar just nu i mitt öra att du borde tänka på din hygien, Urban. Bara för att du vill vara stjärna nu så behöver du inte lukta som en person som föddes för 2000 år sedan. Sa Åsa.

-hoppsan, nu säger Gud till mig att om inte du drar dig tillbaka och låter Jesus-pojken invadera min kropp och låta mig få rockstjärnestatus i byn så kommer du ingå tvångsgifte med Helge Fossmo.

Åsa som var helt okej med tanken på Fossmo replikerade en då, hon ville trots allt inte lämna över tronen till Urban.

-nu känner jag Guds röst i mig. Han säger att du ska akta dig, en hund kommer inom snar framtid att bita av din penis.

-min Jesus-stav!!! Skrek Urban, han började bli rädd. Men han ville inte ge sig. Om inte du drar dig tillbaka så säljer jag historien om att du dödade din syster. Sa Urban.

Åsa blev kall.

-jag drar mig tillbaka, men Jesus säger till mig att det är ditt bajshål som jag ska porträttera, inte en djup mossig skog. Tänk på det Urban, när du köper min konst.

Så hände det sig att Ubbe blev stjärnan i församlingen och Åsa en konstnär. Och hur sagan slutar, det vet bara Gud.
Citera
2014-02-08, 07:49
Medlem
Therons avatar
”Gud sms:ade inte”

En källa nära ledningsgruppen på Arbetsförmedlingen berättar för tidningen att det aldrig hölls någon avtackning för Svankvist. En källa uppger enligt DN Lördag att det ”inte fanns på kartan att folk ville tacka av henne”.
Svankvist säger att hon visst avtackades, av flera från ledningsgruppen.
– Dagen efter fick jag 450 sms från folk utifrån. Det var både ilska, frustration och bejakande klappar på axeln. Den enda som inte sms:ade var Gud, säger hon. / DN, Aftonbladet, m.fl.

Det är alltså inte bara den psyksjuka barnflickan i Knutby som förväntade att Gud skulle sms'a i hennes svåra tid när lydnaden sattes på prov. Även arbetsförmedlingens tidigare generaldirektör, Angeles Bermudez-Svankvist gjorde det dagen efter hon sparkades. Något symptomatiskt? Övriga eventuella likheter med Knutbyförsamlingen bara tillfälligheter.
Citera
2014-02-08, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Så kom till slut förklaringen till varför Kristi brud drog sig undan.

Urban känner sig hotad av de mediala intresse Kristi brud väcker. Urban vill vara den glänsande stjärnan på Guds himmel. Så en dag ber han om ett förtroligt samtal och förbön med Åsa. Åsa som tror att det är knull på gång smörjer genast in sin lekamen med myrra och eteriska oljor.

Urban tittar Åsa djupt i hennes svarta korpögon samtidigt som han slänger lite sexigt med sitt Jesus-hår.
-jo, börjar Urban. Gud väckte mig inatt. Han sa att snart kommer Jesus-pojken till Knutby i en mänsklig skepnad. Jesus-pojken kommer att ta över min kropp, sa Gud.

-och jag är din Maria-Magdalena från Magdala? Frågade Åsa samtidigt som trosorna förlorade sin fräschör.

-nej, Åsa. Gud sa till mig att du ska måla tavlor för resten av ditt liv. Om du visar dig ute kommer en olycka att hända dig och du kommer hamna i rullstol.

Åsa surnade till, liksom hennes inoljade könsorgan.

-Jesus viskar just nu i mitt öra att du borde tänka på din hygien, Urban. Bara för att du vill vara stjärna nu så behöver du inte lukta som en person som föddes för 2000 år sedan. Sa Åsa.

-hoppsan, nu säger Gud till mig att om inte du drar dig tillbaka och låter Jesus-pojken invadera min kropp och låta mig få rockstjärnestatus i byn så kommer du ingå tvångsgifte med Helge Fossmo.

Åsa som var helt okej med tanken på Fossmo replikerade en då, hon ville trots allt inte lämna över tronen till Urban.

-nu känner jag Guds röst i mig. Han säger att du ska akta dig, en hund kommer inom snar framtid att bita av din penis.

-min Jesus-stav!!! Skrek Urban, han började bli rädd. Men han ville inte ge sig. Om inte du drar dig tillbaka så säljer jag historien om att du dödade din syster. Sa Urban.

Åsa blev kall.

-jag drar mig tillbaka, men Jesus säger till mig att det är ditt bajshål som jag ska porträttera, inte en djup mossig skog. Tänk på det Urban, när du köper min konst.

Så hände det sig att Ubbe blev stjärnan i församlingen och Åsa en konstnär. Och hur sagan slutar, det vet bara Gud.
...så kan det faktist vara...
Citera
2014-02-08, 14:58
Medlem
Man kan fundera på brevet Pawa skickade till Helge om att det var så tungt att Tirsa inte "kom hem" fort nog osv. Tyvärr kan jag inte kopiera men ni kommer säkert ihåg.

Vad menade egentligen Pawa? Han skriver något om att de två (Helge och han?) ska bli så ensamma. Vad kan han mena med det. Och vad är det "sista tiden" som ska bli så tungt?

Var det Jesu brud själv som hade bråttom hem eller var det hennes man som ville bli av med henne?

Hade Pawa och Helge planerat att hjälpa till att få hem henne snabbare?

Konstig låtsasvärld de har/hade fastnat i hela gänget!
Citera
2014-02-08, 17:49
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Man kan fundera på brevet Pawa skickade till Helge om att det var så tungt att Tirsa inte "kom hem" fort nog osv. Tyvärr kan jag inte kopiera men ni kommer säkert ihåg.

Vad menade egentligen Pawa? Han skriver något om att de två (Helge och han?) ska bli så ensamma. Vad kan han mena med det. Och vad är det "sista tiden" som ska bli så tungt?

Var det Jesu brud själv som hade bråttom hem eller var det hennes man som ville bli av med henne?

Hade Pawa och Helge planerat att hjälpa till att få hem henne snabbare?

Konstig låtsasvärld de har/hade fastnat i hela gänget!

GustafKroon skriver följande 2008-10-04:

Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Tre och ett halvt år senare skrev den jordiske maken till sin då dyre broder, tillika förlovningsförrättare, och nu förhatlige svikare, följande lilla litania:
Citat:
Citat:
Ropet om Tirsas rätt blir ibland så tungt att andningen tycks upphöra, alla ord har för länge sedan tagit slut och jag har ingen tröst att ge henne.Hon behöver komma hem. Varje helg har under lång tid varit som en vandring genom en öken där man inte vet om torkan blir för stor, jo, det vet man… Du förstår. Våndan är stor över att jag vet att vi kommer att vara ensamma i vår kamp för GUDS rätt. Vi (du och jag) kommer att vara ensamma på ett sätt. Hoppas du förstår … På ett sätt lockar mig inte den kommande tiden för 5 öre men jag vet att det är vägen för att komma hem. Då vi också ska se vår älskade kung med sin älskade Tirsa i all sin ljuvlighet.

(FB) Knutby 2.0.Tirsaprofetian

Tidigare skrivet av Pastor Sula:
(FB) Knutby-tråden
Senast redigerad av the saint 2014-02-08 kl. 17:53.
Citera
2014-02-09, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
GustafKroon skriver följande 2008-10-04:

(FB) Knutby 2.0.Tirsaprofetian

Tidigare skrivet av Pastor Sula:
(FB) Knutby-tråden
Tack! Det var brevet jag menade. Man skulle gärna vilja fråga Pawa vad han menade. Liksom man skulle vilja fråga ÅW vad hon menade när hon skrev övetlåtelsebrev på sin jordiska man till en annan kvinna. Ingen Skavla eller annat som frågat henne om det?
Citera
2014-02-10, 01:13
Medlem
Är ny skribent här. Läste nånstans i nåt gammalt inlägg av Nabo att farfar Waldau en gång för längesen upphetsat trumpetat om ÅW att "hon är Herrens tjänarinna", samt att ÅW förlustat sig med diverse äldstebröder. Är det nån som vet nåt mer än löst skvaller om det här? Är det månntro här själva nyckeln till allt ligger; att det ute i frikyrkosverige finns ett antal äldre herrar som faktiskt såg katstrofen i sin linda men tiger av rädsla för att avslöja sina snedtramp?
Citera
2014-02-10, 17:59
Medlem
Jag läste Saras psykutredning. Sara anses ha religiösa vanföreställningar. Ä/var hon ensam om det?

Vad sägs om

- den som gifta sig med Jesus. Med ringar och tärnor och allt? Och som sitter och skriver tirsaprofetior till sig själv? Där det framgår att man är värd tjänare och ditt och datt. Och som skriver överlåtelsebrev på sin man till annan kvinna?

- den som ser fram emot att så fort som möjligt komma hem till himlen där han ska hålla på med grillar, jätteakvarium och brottas med björnar?

- den som ropar och suckar och ber om att hans fru måste hem till Gud inom kort?

Ja. Det finns ju många exempel. Men alla i församlimgen är helt sunda och friska. Eller?
Citera
2014-02-10, 18:33
Medlem
Manajungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Jag läste Saras psykutredning. Sara anses ha religiösa vanföreställningar. Ä/var hon ensam om det?

Vad sägs om

- den som gifta sig med Jesus. Med ringar och tärnor och allt? Och som sitter och skriver tirsaprofetior till sig själv? Där det framgår att man är värd tjänare och ditt och datt. Och som skriver överlåtelsebrev på sin man till annan kvinna?

- den som ser fram emot att så fort som möjligt komma hem till himlen där han ska hålla på med grillar, jätteakvarium och brottas med björnar?

- den som ropar och suckar och ber om att hans fru måste hem till Gud inom kort?

Ja. Det finns ju många exempel. Men alla i församlimgen är helt sunda och friska. Eller?

Tydligare exempel på figurer som så totalt missuppfattat vad Religion är får man ju leta efter. Vanligt hederligt folk i Knutby skäms ju över att säga vart man kommer ifrån..., tragiskt
Citera
2014-02-10, 20:07
Medlem
Ja. Så tyckte doktorerna att Sara hade svårt att ha egna åsikter. Ville gärna konsultera religiös ledare innan hon tyckte något.

Jaa du Kiwi (eller Pege eller ÅW). Hur kan hon ha blivit sådan? Det var bara Helges fel. Eller?

Citerar Kiwo i predikan 2003:

"Den tredje kategorin... det är den som lyder sin ledare i allt, i varje detalj. Lyder blint. Utan att egentligen förstå varför man lyder. Jag skulle vilja hävda att det är en... ett stadium som... man måste vara i en tid."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in