2014-02-09, 07:37
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Bor där sen två år tillbaka.

Frågor?

Citat:
Ursprungligen postat av Hajhals
Väldigt ljust på sommarn & mörkt på vintern. Dygnet runt

Man kan säga det att solen går nästintill inte ner överhuvudtaget mellan Maj och Augusti. Mellan mitten på November till slutet på Januari så är solen nere nästintill hela dygnet runt, ja.
Citera
2014-02-10, 16:41
Medlem
JacquesGrelliers avatar
Ska eventuellt bege mig till Harstad för jobb i sommar/höst. Är det någon här med erfarenhet därifrån?
Citera
2014-02-10, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesGrellier
Ska eventuellt bege mig till Harstad för jobb i sommar/höst. Är det någon här med erfarenhet därifrån?

Frugan är därifrån, lugn och väldigt mysig stad men väldigt fin natur. Speciellt öarna.

Finns väl inte så mycket där uppe, litet ställe finns mataffär och lite övrigt. Bör nog inte förvänta dig ett grymt uteliv och fullt med folk iaf
Citera
2014-02-10, 18:12
Medlem
JacquesGrelliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAnus
Frugan är därifrån, lugn och väldigt mysig stad men väldigt fin natur. Speciellt öarna.

Finns väl inte så mycket där uppe, litet ställe finns mataffär och lite övrigt. Bör nog inte förvänta dig ett grymt uteliv och fullt med folk iaf

Det låter trevligt, lika bra att utelivet inte är något vidare. Planen är att spara ihop pengar
Citera
2014-02-17, 18:08
Medlem
kiwigurkas avatar
Någon som vet om det på något vis går att få den norska inkomsten att synas på en svensk kreditupplysning? T.ex. genom att fylla i någon ruta i den svenska inkomstdeklarationen(utan att dubbelbeskattas)?

Tänkte nämligen söka om lånelöfte i Sverige.
Citera
2014-02-17, 18:10
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwigurka
Någon som vet om det på något vis går att få den norska inkomsten att synas på en svensk kreditupplysning? T.ex. genom att fylla i någon ruta i den svenska inkomstdeklarationen(utan att dubbelbeskattas)?

Vet ej men brukar fungera att kontakta dom och sen skicka 3 sista lönespeccar, kontrakt, årslön typ samlat dokument eller deklarationen..
Citera
2014-02-17, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperaktivtbarn
Vill gå ut med en stor varning för företaget Vital Personell.
Detta företaget är ett bemanningsföretag som verkar inom byggbranchen och rekryterar gärna svenskar med goda villkor. Den senaste tiden har dom dock varit sena med att betala ut lönen och även struntat i att betala ut någon lön.
Nu när detta har börjat uppdagas så har dom startat en nytt företag som heter Personell Solutions som använder samma telefonnummer som Vital Personell.

Passa er för dessa företagen!

Trond Skogen heter denna gubbe, vad jag kollat upp äger hans flickvän/sambo Siv-Bente Sortland Personnel Solutions AS

Trond Skogen har 6-7 Konkurser bakom sig, dessutom är han i personlig konkurs sen 1,5 år tillbaka

www.proff.no
www.purehelp.no
Senast redigerad av ElmoroEltoro 2014-02-17 kl. 20:20.
Citera
2014-02-17, 20:25
Medlem
offas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElmoroEltoro
Trond Skogen heter denna gubbe, vad jag kollat upp äger hans flickvän/sambo Siv-Bente Sortland Personnel Solutions AS

Trond Skogen har 6-7 Konkurser bakom sig, dessutom är han i personlig konkurs sen 1,5 år tillbaka

www.proff.no
www.purehelp.no

Sen undrar man varför man reggar sig i 2011, för att posta liknande som första inlägg. Så sannigshalten bakom detta smutskastande bör man ifrågasätta, i mitt tycke.
Citera
2014-02-17, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiwigurka

I min värld så borde det fungera om du tar med slutuppgöret från skatteetaten och anställnongskontraktet. Men då kan du ju inte göra ränteavdrag. Du kan inte tänka dig att låna i norge men handla i Sverige/
Citera
2014-02-17, 21:58
Medlem
offas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User
I min värld så borde det fungera om du tar med slutuppgöret från skatteetaten och anställnongskontraktet. Men då kan du ju inte göra ränteavdrag. Du kan inte tänka dig att låna i norge men handla i Sverige/

Ränteavdrag för lån i utlandet går att göra i Norge. Men då ska huvudintänkten från inkomst ske i Norge, hur dem nu kontrollerar detta egentligen.
Citera
2014-02-18, 10:17
Medlem
Hundvalps avatar
Har en intervju, via ett konsultbolag som har lanserat mig, nästa vecka i Norge. Är inom offshore-industrin som design-engineerer. Hur som helst ska ja ha ett CAD-test i CAD-programmet som del av intervjun. Är det någon som har erfarenhet av hur pass svåra dessa uppgifter brukar vara?
Citera
2014-02-18, 13:53
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offa
Ränteavdrag för lån i utlandet går att göra i Norge. Men då ska huvudintänkten från inkomst ske i Norge, hur dem nu kontrollerar detta egentligen.
Man kan skicka med den svenska deklarationen när man deklarerar i Norge, så ser dom att man inte har huvudintäkt där i alla fall. Om det nu skulle vara så att någon enstaka har ytterligare ett land att få huvudinkomst ifrån så tror jag inte dom orkar lägga ner så mkt energi på att hitta det iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in