2014-02-07, 21:28
Medlem
Ja det finns tydligen mer än ett sätt som är "rätt"

Det du kan göra för att helgarder dig är att ringa skatteetaten.no, berätta var jobbet är så kommer de tala om var närmsta ställe att åka till är, de kam också svara på vilka dokument ska ha med.

I mitt fall var det pass & kontrakt.

Då min första tur i Norge var 2008 så fanns mitt gamla d-nummer kvar, så kundf använda detta till att öppna bankkonto.
Citera
2014-02-08, 12:17
Medlem
NeXons avatar
hej alla. är sugen på dra upp och jobba i norge hela 2014 eller mer... någon mer som sugen dra ihop ett gäng?? pm ?
Citera
2014-02-08, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeXon
hej alla. är sugen på dra upp och jobba i norge hela 2014 eller mer... någon mer som sugen dra ihop ett gäng?? pm ?

Är inte det för sent nu?
Citera
2014-02-08, 16:46
Medlem
Pegadors avatar
Någon som bor eller har bott i Tromsö ? Hur är det att bo där ?
Citera
2014-02-08, 17:33
Bannlyst
Kommer jobba som elektriker

Grävde lite och man måste visst ha med sig svenskt pass. Tack för infot kollade upp vilka blanketter man behöver från F-kassan, var 2st.

Känns för jävla roligt, kom som en smärre chock så ska bli väldigt kul. Skönt med lite miljöombyte och lite trevligare folk, som jag tycker norska folket är .

Får bo i barrack eller vad det kallas, mat på 300:-/dag och resan kommer kompenseras vid varje löning.

Hur är det med tullen i Norge? Får man ha med sig mat från Sverige, alkohol etc?
Citera
2014-02-08, 18:34
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAnus
Grävde lite och man måste visst ha med sig svenskt pass.

Ett nationellt ID-kort funkar enligt polisen också.
Citera
2014-02-08, 19:03
Medlem
Citat:

Grävde lite och man måste visst ha med sig svenskt pass. Tack för infot kollade upp vilka blanketter man behöver från F-kassan, var 2st.

Känns för jävla roligt, kom som en smärre chock så ska bli väldigt kul. Skönt med lite miljöombyte och lite trevligare folk, som jag tycker norska folket är .

Får bo i barrack eller vad det kallas, mat på 300:-/dag och resan kommer kompenseras vid varje löning.

Hur är det med tullen i Norge? Får man ha med sig mat från Sverige, alkohol etc?

Jag köper aldrig med mig alkohol eller tobak,men mat och så har jag alltid med mig. Tullen vid örje har stoppat mig några gånger genom åren o gått igenom min bil. De har aldrig reagerat på att jag har haft fryst kycklingfile o potatis o allt vad man nu har lust o trycka in i munnen. De har bara frågat efter tobak och alkohol. O haft en voff voff nån gång som fått nosa på bilen om man skulle ha annan typ av näskaffe....
Citera
2014-02-08, 19:21
Medlem
NeXons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajhals
Är inte det för sent nu?

varför skulle det vara försent?
Citera
2014-02-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeXon
varför skulle det vara försent?

För att drygt 1/12 av 2014 redan har varit..
Citera
2014-02-08, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pegador

Väldigt ljust på sommarn & mörkt på vintern. Dygnet runt
Citera
2014-02-08, 20:52
Medlem
Citat:

Lås in maten bara, norskar äter bara smörgås så de kommer nog rota runt i dina matlådor
Citera
2014-02-09, 07:35
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pegador

Bor där sen två år tillbaka.

Frågor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in