2014-02-09, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allstars
Vilken tier ligger du på? Gold V

Vad ser du som största hindret för dig att klättra? Svårt att få alla 5 att spela tillsammans som ett lag.

Hur ser det ut för er andra i bronze, plat etc?

Jag ligger i Plat II atm.

Största problemet för mig är väl att oftast så vet inte några spelare i laget basic saker. T.ex hur man peelar, när man ska fightas, när man ska ta baron/dragon o.s.v. Så jag brukar oftast ta över "ledarrollen" i laget och säga vad vi ska göra samt ge tips. Ibland händer det väl att de inte vill lyssna på mig så då brukar det gå sådär .

Detta är dock inget större problem utan det händer ganska sällan men det är huvudanledningen till att jag förlorar matcherna
Citera
2014-02-09, 17:59
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Ta bort.
Senast redigerad av Gbg-Smoke 2014-02-09 kl. 18:04.
Citera
2014-02-09, 19:02
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garen500
Jag ligger i Plat II atm.

Största problemet för mig är väl att oftast så vet inte några spelare i laget basic saker. T.ex hur man peelar, när man ska fightas, när man ska ta baron/dragon o.s.v. Så jag brukar oftast ta över "ledarrollen" i laget och säga vad vi ska göra samt ge tips. Ibland händer det väl att de inte vill lyssna på mig så då brukar det gå sådär .

Detta är dock inget större problem utan det händer ganska sällan men det är huvudanledningen till att jag förlorar matcherna

Om det ändå vore så i bronze
Jag själv försöker få laget att spela som ett lag,gå 5 st eftersom det är typ det viktigaste i bronze. Dock blir folket ofta arga eller griniga när man försöker "bestämma".

Problemet med att klättra är att folk trollar eller går AFK. Ibland kan man vinna om en går AFK dock måste laget spela bra och spela just som ett lag annars är det kört.

Försöker få mid eller top så man vinner en lane och försöker då hjälpa sina egna dock finns det u-land riktigt värdelösa spelare som enbart vill förstöra :@
Citera
2014-02-09, 20:11
Medlem
kekkzors avatar
fick precis "loss prevented" i rankat, alltså förlorade jag inga LP.

Men frågar är, om man vinner under dessa omständigheter, får man inga LP då heller ?
Citera
2014-02-09, 20:23
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekkzor
fick precis "loss prevented" i rankat, alltså förlorade jag inga LP.

Men frågar är, om man vinner under dessa omständigheter, får man inga LP då heller ?

Man får halverad LP
Citera
2014-02-09, 21:25
Medlem
reffis avatar
Jag förstår inte hur man ska komma någonstans.
Jag har provat spelat olika tider på dygnet.
På morgonen går det hyfsat för det är mindre snorungar.
På dagen/eftermiddagen/kvällen så får jag bara nötter i mitt lag.

Jag tror inte jag är bäst. Jag har dåliga matcher jag också. Men som ikväll har jag spelat kanske 12 matcher och i 10 av dem har jag haft feeders, afk, trolls... ja matcherna har varit över efter 5 minuters game. Jag tycker själv att jag spelat bra i dessa matcher, nåja, så bra som man kan. Inte feedat, försökt ha en positiv attityd och jag blir aldrig toxic i chatten då det inte leder till något bra.

Jag kan ta förluster, absolut. Men jag var Silver förra säsongen och nu är jag fast i Bronze. Jag tar mig fan inte därifrån. Vad jag än spelar.
Jag kikar runt på folk på nätet och alla säger att man kan lätt carrya ett game om man är duktig. Bullshit. Det är helt omöjligt när man spelar med totala nötter.
Förlorade en match förut med 6-49, 5-2 hade jag bot.

Hur fan gör ni? Har ni några tips? Ska man byta server? Spelar på EUW och känner att det är ta mig fan omöjligt att göra något.
Citera
2014-02-09, 22:13
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi

Jag tror inte jag är bäst. Jag har dåliga matcher jag också. Men som ikväll har jag spelat kanske 12 matcher och i 10 av dem har jag haft feeders, afk, trolls... ja matcherna har varit över efter 5 minuters game. Jag tycker själv att jag spelat bra i dessa matcher, nåja, så bra som man kan. Inte feedat, försökt ha en positiv attityd och jag blir aldrig toxic i chatten då det inte leder till något bra.

Jag kan ta förluster, absolut. Men jag var Silver förra säsongen och nu är jag fast i Bronze. Jag tar mig fan inte därifrån. Vad jag än spelar.
Jag kikar runt på folk på nätet och alla säger att man kan lätt carrya ett game om man är duktig. Bullshit. Det är helt omöjligt när man spelar med totala nötter.

Hur fan gör ni? Har ni några tips? Ska man byta server? Spelar på EUW och känner att det är ta mig fan omöjligt att göra något.

Känner igen mig :P
Men det är bara att fortsätta, du har 80% troll afk etc motståndarna kan ha 100% troll afk etc. Du får göra så bra du kan och lära dig vad du gör för fel och minimera dem.

Det finns inte så mycket mer man kan göra, bara att fortsätta o spela och be till högre makter
Citera
2014-02-09, 22:49
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Känner igen mig :P
Men det är bara att fortsätta, du har 80% troll afk etc motståndarna kan ha 100% troll afk etc. Du får göra så bra du kan och lära dig vad du gör för fel och minimera dem.

Det finns inte så mycket mer man kan göra, bara att fortsätta o spela och be till högre makter

Det köper jag. Även om jag tycker det är sällsynt att andra laget råkar ut för samma situation som jag brukar.
Jag lär mig saker varje match och tar verkligen åt mig av de fel jag gör.

Men skönt att det inte bara är jag. Även om jag absolut inte önskar någon annan samma sak.
Citera
2014-02-09, 22:54
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Det köper jag. Även om jag tycker det är sällsynt att andra laget råkar ut för samma situation som jag brukar.
Jag lär mig saker varje match och tar verkligen åt mig av de fel jag gör.

Men skönt att det inte bara är jag. Även om jag absolut inte önskar någon annan samma sak.

Du bryr dig för mycket, spela för att det är roligt istället för att bli sur/irriterad/förbannad/må dåligt pga förluster. Alla förlorar, alla vinner. Sist jag spela upp ett nytt konto gick jag till diamond V på ~150 matcher genom att spela Support och Mid så man kan ha tur, jag hade sjukt tur som hade bra lag, inga serverproblem eller något under mina placement så hamnade i Silver I med 9-1.

Fortsätt ha bra attityd, muta folk du stör dig på, spela champs du tycker om att spela, läs guider och titta på streams på champs du är osäkra på (Andra också, man kan alltid lära sig något nytt).

Har du en losingstreak som du stör dig på, spela några normal eller kör ranked 5s.

Och ha kul! Viktigast av allt!
Senast redigerad av MrSweeneyTodd 2014-02-09 kl. 23:04.
Citera
2014-02-09, 23:57
Medlem
Krasigts avatar
Riot slår till ännu en gång genom att ha de sämsta servrarna i hela världen.

>seriöst spel

Får inte ens lose forgiven, trots att det endast, och endast, är deras fel.
Senast redigerad av Krasigt 2014-02-10 kl. 00:03.
Citera
2014-02-10, 00:22
Medlem
€rics avatar
Kul. Sitter här och har typ dc fram och tillbaka. Vi äger hela matchen, ska egentligen avsluta och nu har jag + en till i laget problem. De har bara en kille osm har problem..
Citera
2014-02-10, 00:26
Medlem
Citat:

Jag är själv i guld 4 är inte så bra ställen hjälper dig gärna, skicka ett pm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in