2013-08-03, 16:05
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fllimmer
Vilken av dessa masteries är optimal för en adc ? Då syftar jag mellan Summoner´s Resolve och Veteran´s Scars!
20 extra shield amount (förutsatt att man tar barrier) respektive 30 hp.

Vad skulle jag tjäna mest på att använda? Jag vet att det kan skilja mellan de olika championsen.
Veteran's Scars är bäst, 30 HP är ju mycket mera än 20 extra Shield ju. Sen har du ALLTID dem 30 hp'ena vilket du INTE har om du tar Barrier, utan du måste ju faktiskt aktivera den.
Citera
2013-08-03, 17:04
Medlem
BrainDisorders avatar
Någon som vet ungefär när Lucien kan tänkas komma? Ligger på nästan 9k IP och funderar på att köpa någon gubbjävel för 6,3, men spelar inte så ofta längre så tveksamt att jag kommer ha 7,3 eller vad det nu kostar när han kommer.
Citera
2013-08-03, 17:44
Medlem
Augmenteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Någon som vet ungefär när Lucien kan tänkas komma? Ligger på nästan 9k IP och funderar på att köpa någon gubbjävel för 6,3, men spelar inte så ofta längre så tveksamt att jag kommer ha 7,3 eller vad det nu kostar när han kommer.
Tror inte det är lång tid kvar tills han kommer ut, och då kommer han att kosta 7800 ip.
Citera
2013-08-03, 18:03
Medlem
Big Bosss avatar
Varför är det så sjukt många i detta spelet som är AFK eller DC? Spelade nyss en match, 2 afk hela matchen, 2 matcher innan det 1 afk men lyckades vinna ändå.
Citera
2013-08-03, 18:08
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Augmented
Tror inte det är lång tid kvar tills han kommer ut, och då kommer han att kosta 7800 ip.
Beror väll på vad man anser är lång tid, nästa patch kommer han komma troligtvis. Och den patchen lär komma om 3-4 veckor.
Citera
2013-08-03, 19:42
Medlem
Norrbottenss avatar
Uppdatering på Norrbottens LoL-spelande.

Uppe i Silver 1 nu efter att ha vunnit två raka promotionmatcher i går kväll.
Visserligen har jag bara spelat 2 st matcher än så länge i Silver 1, men min första tanke är att de inte är ett dugg bättre än spelarna i silver 5 eller 3.

Kom just på att jag inte spelat adc EN ENDA GÅNG än så länge.
Varken i normals eller rankade... Kanske man skulle våga sig på den positionen snart också
Citera
2013-08-03, 22:01
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Uppdatering på Norrbottens LoL-spelande.

Uppe i Silver 1 nu efter att ha vunnit två raka promotionmatcher i går kväll.
Visserligen har jag bara spelat 2 st matcher än så länge i Silver 1, men min första tanke är att de inte är ett dugg bättre än spelarna i silver 5 eller 3.

Kom just på att jag inte spelat adc EN ENDA GÅNG än så länge.
Varken i normals eller rankade... Kanske man skulle våga sig på den positionen snart också

Undvik experimentera under ranked!
Citera
2013-08-03, 22:43
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Undvik experimentera under ranked!

När har du tänkt att man ska experimentera då? Det går inte att göra det i normals, för alla trollar där ändå. Enda gången man kan se om det räcker till eller inte är i ranked.
Citera
2013-08-04, 11:30
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
När har du tänkt att man ska experimentera då? Det går inte att göra det i normals, för alla trollar där ändå. Enda gången man kan se om det räcker till eller inte är i ranked.

Mjo, du har rätt där. Ser bara framför mig alla losses jag åtagit mig vid folks experiment -.-
Citera
2013-08-04, 11:30
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX

Har du aldrig lirat ADC skulle jag inte rekommendera att lira det i ranked. Både av hänsyn till dig själv och dina teammates. Sen lär de mest troligt flamea nåt galet.
Citera
2013-08-04, 15:28
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Har du aldrig lirat ADC skulle jag inte rekommendera att lira det i ranked. Både av hänsyn till dig själv och dina teammates. Sen lär de mest troligt flamea nåt galet.

Jag kommer naturligtvis inte att bekanta mig med adc rollen i ranked.

Jag vet inte hur ni andra fungerar, men innan jag hoppar in i en match med en ny karaktär så har jag sett minst 1-2 timmar med youtubefilmer om just den champen, läst ett par guider och allmänt gjort upp någon sorts plan för hur jag ska spela honom/henne.
Jag tror helt ärligt att jag läser och lär mig om LoL mer än jag faktiskt spelar det.

Personligen blir jag skogstokig om jag spelar med någon som uppenbarligen inte har en aning om hur man spelar sin champ, och jag skulle utan tvekan skämmas ögonen ur mig om jag var den som förstörde en hel match för 4 (9?) andra spelare.
Citera
2013-08-04, 17:32
Medlem
€rics avatar
Hur är Lissandra egentligen? Ser att hennes winning rate inte är speciellt bra på EUW iaf. (46%).

Hur är hon att spela i ranked?

Funderar nämligen på att köpa en av följande; Lissandra, Kha, Vi, Zed, Victor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in