Citat:
Ursprungligen postat av
Optiroc
Om det skulle räcka för att du ska sluta med dina osakliga och felaktiga påståenden i inlägg efter inlägg kan jag tänka mig att påstå att jag är ordningsvakt som drömmer om att bli polis. Tveksam till att du lägger ner ändå...

1. Alltså det är helt uppenbart att så är fallet, pga. dina juridiska kunskaper, vilka mer motsvarar en 3-dagars ordningsvaktkurs än en 2-års polisutbildad.
2. Utbildning är givetvis en färskvara, det är ju fullt möjligt att en polis, som jobbar natt i yttre tjänst i 10-20 år, liksom reduceras till en ordningsvakt.
3. Vill du bli polis så är ordningsvaktsgrejen antagligen fel väg att gå, den absoluta majoriteten av polismännen gör sitt yttersta för att hitta andra födkrokar eller bli 'fina' människor. De gillar inte batongmacheteslakt, då sådan kraftfullt försvårar både jakten på andra födkrokar eller förmågan att uppnå statusen av 'fin' människa.
4. Ta några kurser i juridik eller något annat relevant så kanske det går bättre i fortsättningen, de flesta väktare/ordningsvakter som antas till polishögskolan blir inte antagna pga. sina ordningsvaktskunskaper utan pga. andra saker, som tex. svensk mästare i karate, judo etc. , flera år i FN-tjänst, utbildad sjuksköterska, akademiska meriter, språkkunskaper, datakunskaper, osv. osv.