Citat:
Ursprungligen postat av
Vierstein
Vad är det du ser men som inte jag ser? Om du tänker dig in i MB/AN:s situation, hur skulle du bete dig om din äkta hälft var otrogen? Du skulle bli vansinnigt arg och skrika och gorma, eventuellt hota med skilsmässa. Men om du inte gick så långt som till skilsmässa skulle du, när du hade lugnat ner dig, låta din äkta hälft förstå att det måste bli ett slut på det hela? För min egen del skulle jag bjuda älskaren/älskarinnan på en kopp kaffe och tillsammans skulle vi alla tre prata igenom den uppkomna situationen och låta förstå att äktenskapet var det viktigaste och att det var slut på otrogenheten. Jag skulle själv ALDRIG fundera på mordalternativet. Skulle du göra det? Varför skulle MB/AN göra det? Tror du att de var så konflikträdda att de inte vågade prata ut med VB?
Vad hade VB för påtryckningsmedel som hotade äktenskapet?
Varför denna fixering av att få det till att MB/AN är inblandade till att börja med? Vem eller vilka kan tänkas ha ett intresse av detta? Skälen kan vara flera, nedan följer några av dessa:
1) MB/AN är inblandade och det vet någon som inte kan säga det rätt ut då hen riskerar att själv hamna på menyn,
2)Någon hatisk till rättssystemet som själv sitter inne och känner sig orättvist behandlad och som gillar att dramatisera för att fördriva tiden då de sitter fängslade, ds har även läst lite juridik på sin "fritid",
3) AF som blev hotad av MB bör rimligen ha ett intresse av att passa på att kasta skit på sin fiende,
4) Kompisar och, eller släkt till KJ som inte riktigt accepterar att KJ själv kan ha gjort allt själv,
5)En bokförfattare som vill ha uppslag till sin bok. Genom att provocera fram frågor och påståenden i tråden och få direkt opponering skapar på så vis ökad trovärdighet i bokinnehållet.
6) Advokater eller blivande som vill pröva sina vingar att lära sig argumentera för det ena eller andra om vad som är sant och inte, samt vad som kan betraktas som rimligt tvivel.
7) Elaka troll
8)Människor med stor fantasi som sett för mycket TV serier, typ CSI, som har behov av att det enkla inte kan existera.
9) Människor som inte har förmåga att omsätta detaljer och få ihop en helhet. Logiska sammanhang som bildar ett mönster där detaljer som verkar märkliga faller på sin orimlighet när dessa sätts in i helheten. Dessa människor har lätt för att fastna i en detalj och säger sig ha förmåga att kunna förstå och förklara det ena och det andra om varför MB/AN är inblandade.
Listan går att göra längre men jag stannar där.
Det som är och förblir märkligt är alla turer kring MB/AN, AF, AB och VB i detta fall. Om det visar sig att de trots allt har ett finger med i spelet så skulle det inte förvåna mig särskilt mycket.
Exempel på märkliga saker: AN skrivande på Fb, MB/VB BDSM liknande sms trafiken kopplat till vad som sedan händer, VB sms till AF, renovering av Sushi Bar, trippen till L-träsk, taxiresor, kvitton och besök i närheten av VB bostad som råkar sammanfalla tidsmässigt med VB mobiltrafik och vart hon är, osv. En märklig slump om detta är slump.
På KJ sida är det enligt mig solklart att han är skyldig. Ljuger konstant, var den som såg henne sist vid liv (erkänt), god kännedom om fort och bunkrar, mobiltrafik, 112*#, ingen vettig förklaring till detta, åkt till sin bror samma väg som vittnet sägs ha sett VB gåendes, blod i bil, hemmet, handskar, plastpåsar, DNA, osv. Han har haft hjälp, medvetet eller omedvetet i form av mammans städande i stugan den 16 maj och pappans 20-23 maj. Föräldrarna hävdar att KJ var oförmögen att städa, likafullt har någon gjort det när pappan återvänder från jobbet. Vem hade städat i så fall om det inte var KJ? Vem hade städat i gula huset? Vem städade när hunden dog? Vem hjälpte till att bära ut möbler ur KJ lägenhet? Vem såg till att det nästan inte finns några spår av VB? tejprullen, släpvagnen, osv.?
Tillbaka till frågan vad det är som Mboudine ser som inte vierstein ser? Det får Mboudine svara på själv. Men jag tycker inte att det är så märkligt mot bakgrund av allt som hänt.