2014-02-09, 13:03
Medlem
solopoetry.s avatar
Jag tycker också jättemycket om hemmafester och sociala sammanhang i miljöer där det är lättare att höra vad man säger. Sitta på balkongen, spela spel tillsammans, prata, laga mat, dricka och ta det lugnt, ha roligt. Det är också en perfekt miljö att träffa nya människor i och knyta nya kontakter.

På krogen känns det lite mer som att det är roligt att vara om man ska dansa eller umgås med människor mer ickeverbalt.
Citera
2014-02-09, 13:09
Medlem
retepm.s avatar
Jag förstår inte ditt problem, skit i krogen då.
Citera
2014-02-09, 13:11
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpion76
Jag är också ordentligt trött på att gå ut på krogen, men kanske inte riktigt av samma anledning som du. Jag håller med dig om att ljudnivån är hemskt hög. Jag börjar undra om de som jobbar där har hört talas om tinnitus. Inte för att jag har det själv, men visst är det fruktansvärt jobbigt när man måste skrika rakt i örat på folk så fort man ska säga någonting. Eftersom jag inte drack när jag gick ut har jag inga problem med spriten, men det riktigt jobbiga är att folk slänger saker hit och dit och jag som har dålig syn upptäcker kanske inte en flaska som kommer flygande i full fart förrän den träffar mig mitt i huvudet.

En annan grej är att man hela tiden måste hålla koll på sin drink. Det blev jag ständigt stenhårt varnad för när jag gick ut på krogen. Innan du vet ordet av kan någon ha stoppat i någonting och när du sedan dricker har du fått di dig kanske både sprit och... knark! Därför drack jag alltid bara vatten när jag gick ut och sedan är det farligt för mig att bli full eftersom jag har dålig balans redan från början på grund av en CP-skada. Hur dålig skulle inte min balans bli då om jag drack sprit? Den skulle inte likna någonting. Det kan vem som helst med lite sunt förnuft räkna ut. Jag har även sett andra saker som har skrämt mig rejält.

En annan sak som stör mig är valet av musik. Nu spelas det mest technomixar, R'N'B, house och latino och det känner inte jag att jag går igång på. För att jag ska trivas vill jag dansa till disco, popo och schlager från 1970-99. Viss techno gillar jag, men när det pumpar på hela tiden blir det alldeles för jobbigt.

Sist men inte minst undrar jag var dansen tryckare tog vägen. Nu när man är ute spelas nästan inga tryckare alls längre. Det kanske kommer på sin höjd en eller två lugna låtar i slutet och då blir et svårt att hitta någon att dansa med eftersom alla är så jäkla fulla plus att många killar inte tycker att de kan dansa. För mig har det ingen betydelse vem jag dansar med. Jag skulle lika gärna kunna dansa med en tjej. Förut kunde det komma tryckare lite när som helst under kvällen, men så är det inte längre och på en sportbar här i stan spelar de inga tryckare alls över huvud taget. Det hör innebär att om man verkligen vill dansa tryckare med någon måste man stanna kvar ända till slutet och det är jättejobbigt bara för att kanske riskera att missa chansen att få dansa med någon.

Om folk slänger saker på krogen åker de snabbt ut med huvet före. Jag håller dock med om musiken så usel den är.
Citera
2014-02-09, 13:13
Medlem
Fraskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solopoetry.
Jag tycker också jättemycket om hemmafester och sociala sammanhang i miljöer där det är lättare att höra vad man säger. Sitta på balkongen, spela spel tillsammans, prata, laga mat, dricka och ta det lugnt, ha roligt. Det är också en perfekt miljö att träffa nya människor i och knyta nya kontakter.

På krogen känns det lite mer som att det är roligt att vara om man ska dansa eller umgås med människor mer ickeverbalt.

Jag kan väl tycka att om man har rätt typ av folk med sig ut så kan man väl göra det hyfsat kul, men även då är det segt. Det är väl om man har någon tjej på gång från fest innan som man kan bygga vidare på och dansa med på krogen och så ta saken vidare. Men att bara dra dit några polare och försöka känna folk på plats suger.
Citera
2014-02-09, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frasken
Jag kan väl tycka att om man har rätt typ av folk med sig ut så kan man väl göra det hyfsat kul, men även då är det segt. Det är väl om man har någon tjej på gång från fest innan som man kan bygga vidare på och dansa med på krogen och så ta saken vidare. Men att bara dra dit några polare och försöka känna folk på plats suger.

Håller med.

Om man klickar med en brud på förfesten så är det svårt att misslyckas om man tar det vidare och fortsätter på krogen. Att gå dit och försöka ragga upp en tjej helt från början så att säga blir ofta mindre lyckat då det ofta känns som att det är bottenskrapet kvar som inte hittade någon på respektive förfest eller uppmärksamhetskåta brudar som inte är värda att ragga på.
Citera
2014-02-09, 13:26
Medlem
Fraskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largerthanahouse
Håller med.

Om man klickar med en brud på förfesten så är det svårt att misslyckas om man tar det vidare och fortsätter på krogen. Att gå dit och försöka ragga upp en tjej helt från början så att säga blir ofta mindre lyckat då det ofta känns som att det är bottenskrapet kvar som inte hittade någon på respektive förfest eller uppmärksamhetskåta brudar som inte är värda att ragga på.

Jag tycker det är rätt kul när man drar till krogen och bara kollar på alla som är där. Det är så extremt opersonligt allting. Alla ser precis likadana ut. Killarna har alla samma stil och även tjejerna, åtsittande kläder med blont hår.
Citera
2014-02-09, 13:43
Medlem
Skorpion76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solopoetry.

Det du skriver om är också trevligt, men jag vill även dansa och ha kul. Vart tog alla drogfria discon vägen? Kalla mig barnslig den som vill, men jag längtar efter de drogfria discon man hade på skolan som klassfester och när man åkte iväg på läger och hade disco sista kvällen! Det var verkligen roligt och så spelades det bra musik också.
Citera
2014-02-09, 13:45
Medlem
Skorpion76s avatar
Citat:
Jag tycker det är rätt kul när man drar till krogen och bara kollar på alla som är där. Det är så extremt opersonligt allting. Alla ser precis likadana ut. Killarna har alla samma stil och även tjejerna, åtsittande kläder med blont hår.
Ja, jag är böjd att hålla med och dessutom dansar bara vissa personer med vissa. Det är så fruktansvärt tråkigt.
Citera
2014-02-09, 13:50
Medlem
Skorpion76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Om folk slänger saker på krogen åker de snabbt ut med huvet före. Jag håller dock med om musiken så usel den är.
Jo, det gör de kanske, men eftersom jag ser illa och har dålig balans går jag lätt på folk och då blir de bara sura och arga. Det gjorde jag alltid när jag var liten och det tyckte folk var jättejobbigt. e tycker att man borde lära sig att se sig för, men det är faktiskt inte så lätt att göra det när man är synskadad.
Citera
2014-02-09, 13:59
Bannlyst
Det är alltid roligare när man träffar snygga tjejer som man känner. Händer inte lika ofta nuförtiden.
Citera
2014-02-09, 14:34
Medlem
solopoetry.s avatar
Citat:

Alla kan inte tycka allt är roligt förstås. Jag ser inte krogen som en särskilt bra plats för att bygga relationer på, så det är inte syftet när jag själv väljer att gå dit. Skulle det ske så har jag inget emot det men jag tycker vanligtvis att det blir roligare när man väl går ut på krogen om man fokuserar på dans, fylla och musik i goda vänners lag.

Sen har jag i och för sig aldrig gått ut särskilt mycket men när jag väl gör det brukar jag ha kul.
Citera
2014-02-09, 14:39
Medlem
solopoetry.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpion76
Det du skriver om är också trevligt, men jag vill även dansa och ha kul. Vart tog alla drogfria discon vägen? Kalla mig barnslig den som vill, men jag längtar efter de drogfria discon man hade på skolan som klassfester och när man åkte iväg på läger och hade disco sista kvällen! Det var verkligen roligt och så spelades det bra musik också.

Det gör jag med, åh vad det var roligt! Men jävlar vad pirrigt det var. Samma koncept som en klubbkväll men där alla är spiknyktra och fulla med chips och läsk. Haha!

Dansa och ha kul är väl egentligen det roligaste man kan göra på krogen men stämningen är ju sällan som den när man var liten. Eller det kanske beror på vilka man festar med? De borde öppna en klubb med "skoldisco" som nisch. Jävligt mycket 90-talsmusik, tryckare till Bryan Adams/Celine Dion/Richard Marx när kvällen närmar sig slutet och fri tillgång till läsk i glasflaska med sugrör. Jag hade gått dit i alla fall.

Måste bjuda på en klassiker från den tiden, ett måste på ett skoldisco.

http://www.youtube.com/watch?v=cpGbzYlnz7c
Senast redigerad av solopoetry. 2014-02-09 kl. 14:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in