2014-02-09, 16:27
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frasken
Tjena FB, kommit hem från en utgång och är lite smådepp.

Jag börjar bli ordentligt trött på krogen, av någon anledning så slutar varenda festkväll där.
Lite om mig, jag älskar förkrök. Best thing ever. Skulle jag säga en stark sida hos mig festmässigt så är det förkröken. Ser mig lite som förkrök-master. Kan väldigt lätt komma in på en främmande fest och knyta kontakt med nästan alla och kan ofta väcka intresse hos en tjej.

Ikväll hade jag en tjej på gång t.ex, fanns tydligt intresse och hade jag haft en timme eller två till på festen så hade det definitivt blivit mera, typ hångel osv. Men mycket riktigt efter elvatiden så är det in mot centrum som gäller och krogen. Mycket riktigt, folk drar till bussen. Vi hamnar i kön till krogen, tjejen som jag var på g med hamna lite framför. Hon släpptes in en stund innan oss, sista jag såg av henne! Kul! Försökte hitta henne igen efter att ha gått 300 varv runt stället men spårlöst borta. Istället blir det att spela bort pengar, dricka vatten och traska hem efter några timmar. Ganska standard nu för tiden.

Jag börjar känna ett hat mot krogen, det händer saker från alla olika håll, folk drar i varandra, kompisar som springer runt med varann, drinkar hit och dit och för att inte tala om ljudvolymen. Vad fan? Jag har inga problem att gå fram till en tjej men hur jävla kul är det när man får skrika sig hes hela tiden? Jämfört med ett förkrök när man kan sitta på en balkong och ta det lugnt och ha kul och lära känna någon på riktigt?

Är lite småfull när jag skriver detta så lär garanterat vara stavfel osv.

/ Deprimerad festare
Går du ut med inställningen att du måste få ett ligg/hångel så kommer ingen utgång att sluta glatt.

Ändra inställning till att det skall vara ROLIGT istället så slipper du grina över krogen. För fan, är det inte roligt att ta några öl med sällskap och kanske få ett ligg (KANSKE; det skall inte behöva vara ett måste för att kvällen skall vara lyckad) så borde du inte alls gå ut, du kommer bara bli besviken.
Citera
2014-02-09, 16:30
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpion76
Jag är också ordentligt trött på att gå ut på krogen, men kanske inte riktigt av samma anledning som du. Jag håller med dig om att ljudnivån är hemskt hög. Jag börjar undra om de som jobbar där har hört talas om tinnitus. Inte för att jag har det själv, men visst är det fruktansvärt jobbigt när man måste skrika rakt i örat på folk så fort man ska säga någonting. Eftersom jag inte drack när jag gick ut har jag inga problem med spriten, men det riktigt jobbiga är att folk slänger saker hit och dit och jag som har dålig syn upptäcker kanske inte en flaska som kommer flygande i full fart förrän den träffar mig mitt i huvudet.

En annan grej är att man hela tiden måste hålla koll på sin drink. Det blev jag ständigt stenhårt varnad för när jag gick ut på krogen. Innan du vet ordet av kan någon ha stoppat i någonting och när du sedan dricker har du fått di dig kanske både sprit och... knark! Därför drack jag alltid bara vatten när jag gick ut och sedan är det farligt för mig att bli full eftersom jag har dålig balans redan från början på grund av en CP-skada. Hur dålig skulle inte min balans bli då om jag drack sprit? Den skulle inte likna någonting. Det kan vem som helst med lite sunt förnuft räkna ut. Jag har även sett andra saker som har skrämt mig rejält.

En annan sak som stör mig är valet av musik. Nu spelas det mest technomixar, R'N'B, house och latino och det känner inte jag att jag går igång på. För att jag ska trivas vill jag dansa till disco, popo och schlager från 1970-99. Viss techno gillar jag, men när det pumpar på hela tiden blir det alldeles för jobbigt.

Sist men inte minst undrar jag var dansen tryckare tog vägen. Nu när man är ute spelas nästan inga tryckare alls längre. Det kanske kommer på sin höjd en eller två lugna låtar i slutet och då blir et svårt att hitta någon att dansa med eftersom alla är så jäkla fulla plus att många killar inte tycker att de kan dansa. För mig har det ingen betydelse vem jag dansar med. Jag skulle lika gärna kunna dansa med en tjej. Förut kunde det komma tryckare lite när som helst under kvällen, men så är det inte längre och på en sportbar här i stan spelar de inga tryckare alls över huvud taget. Det hör innebär att om man verkligen vill dansa tryckare med någon måste man stanna kvar ända till slutet och det är jättejobbigt bara för att kanske riskera att missa chansen att få dansa med någon.
Ja herregud, lite KNARK i drycken så dör du säkert!

Glöm inte att etanol är rent rävgift och en av de värsta drogerna, både för individen och samhället (mycket skadligt för kroppen, dödlig överdos möjlig och inte så svårt att uppnå, mycket starkt beroendeframkallande).

Du skulle antagligen må bättre av lite "knark" i drycken, jävla knarkkrigare!
Citera
2014-02-09, 16:39
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Håller med. Krogen har allt som oftast förstört mitt festhumör många gånger. Undantag kan vara då mitt jobb exempelvis hyrde en krog till afterwork med en hel del gratis öl. Då snackar man med en massa folk man känner.

Tror krogen är bäst om man känner väldigt väldigt många där. Lära känna nya människor suger på krogen. Dessutom är jag så väldigt onyfiken på randoms nuförtiden om det inte är en snygg tjej. Och som någon säger är många tjejer på krogen upptagna eller att nån har mjukat upp dom på en förfest. Själv har jag förmågan att gå fram till brudar och fuldansa men då kommer deras kompisar och styr och ställer...

Nä, studentsittningar, pubar, hemmafester, förfester etc är nog roligare... fixar tjejer gör jag helst ensam, där har jag min edge...
Citera
2014-02-09, 16:48
Medlem
Förfesten är den BÄSTA festen
Partajet brukar "dö" lite sen när man e ute på krogen sen
Citera
2014-02-09, 19:21
Medlem
ctrepeos avatar
Kan hålla med om att krogen är rätt trist och att det är lätt att tappa bort tjejen/tjejerna där sen, men det är därför man 1. alltid håller sig i närheten av tjejen, hennes bästa kompis eller liknande 2. bjuder in till efterfest 3. i värsta fall tar tjejens nummer innan kvällen är slut på ett jävligt luddigt och omotiverat sätt.

Lägg om strategin helt enkelt så kommer du lyckas mycket bättre. Förfesten i all ära, men efterfesten är ju den mest chill tillställningen av de två.
Citera
2014-02-09, 21:30
Medlem
rakmackan99s avatar
Kan med känna detta ibland, därför byter vi / "gänget" ofta ställe, livar upp et hela o man träffar nytt folk
Citera
2014-02-10, 06:58
Medlem
Skorpion76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solopoetry.
Det gör jag med, åh vad det var roligt! Men jävlar vad pirrigt det var. Samma koncept som en klubbkväll men där alla är spiknyktra och fulla med chips och läsk. Haha!

Dansa och ha kul är väl egentligen det roligaste man kan göra på krogen men stämningen är ju sällan som den när man var liten. Eller det kanske beror på vilka man festar med? De borde öppna en klubb med "skoldisco" som nisch. Jävligt mycket 90-talsmusik, tryckare till Bryan Adams/Celine Dion/Richard Marx när kvällen närmar sig slutet och fri tillgång till läsk i glasflaska med sugrör. Jag hade gått dit i alla fall.

Måste bjuda på en klassiker från den tiden, ett måste på ett skoldisco.

http://www.youtube.com/watch?v=cpGbzYlnz7c
Jag skulle vilja ha 70-, 80- och 90-talsmusik och vem har sagt att tryckarna bara måste komma i slutet? Jag tycker att de kan komma när som helst under kvällen. Jag vet inte om någon annan håller med, men jag står fast vid att jag är ett riktigt fan av att dansa tryckare.
Citera
2014-02-10, 07:03
Medlem
Skorpion76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snallakillen
Förfesten är den BÄSTA festen
Partajet brukar "dö" lite sen när man e ute på krogen sen
Håller helt klart med dig!

Citat:
Ursprungligen postat av ctrepeo
Kan hålla med om att krogen är rätt trist och att det är lätt att tappa bort tjejen/tjejerna där sen, men det är därför man 1. alltid håller sig i närheten av tjejen, hennes bästa kompis eller liknande 2. bjuder in till efterfest 3. i värsta fall tar tjejens nummer innan kvällen är slut på ett jävligt luddigt och omotiverat sätt.

Lägg om strategin helt enkelt så kommer du lyckas mycket bättre. Förfesten i all ära, men efterfesten är ju den mest chill tillställningen av de två.
Någon efterfest har jag aldrig varit på. Jag vet inte om jag har missat något. Är de roligare än förfesterna eller krogen?
Citera
2014-02-10, 14:20
Bannlyst
Ja jag vet inte om man börjar bli gammal och gaggig kanske men jag är rätt ofta nöjd efter förfesten så då skiter jag i krogen och är jag vaken och det vankas efterfest så tänder jag till när det händer istället.
När man började gå ut var krogen kul som fan och det tog 1 timme bara att komma till baren för man kände varenda jävel och skulle stanna och tjöta en stund, nu kan jag gå ut och träffar då typ bara 3 pers man känner förutom sitt sällskap och man står där och blickar ut och undrar om någon ens är över 20 och ragga småtjejer är jag inte intresserad av och snacka med bröliga småpojkar är jag inte intresserad av och att känna sig gammal innan man ens är 30 bast är inte ok.
Citera
2014-02-11, 16:15
Medlem
jaybones avatar
Känner igen diskutionen. Men det blir ingen förfest utan själva utgången eller hur? Folk kommer ej vara lika peppade och roliga om de vet att de ändå ska sitta i en soffa och lyssnar 1/3 låt åt gången, folk byter låt hela tiden då alla vill ha sin musik. Sen låter det som om ditt enda mål med kvällen är att ragga brudar, då kanske du ska göra det mer i vardagen och göra saker med dessa tjejer på lördagskvällarna ist?
Citera
2014-02-11, 18:19
Medlem
Fraskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Känner igen diskutionen. Men det blir ingen förfest utan själva utgången eller hur? Folk kommer ej vara lika peppade och roliga om de vet att de ändå ska sitta i en soffa och lyssnar 1/3 låt åt gången, folk byter låt hela tiden då alla vill ha sin musik. Sen låter det som om ditt enda mål med kvällen är att ragga brudar, då kanske du ska göra det mer i vardagen och göra saker med dessa tjejer på lördagskvällarna ist?

Nejdå, jag kan mycket väl bara sitta och chilla ett helt förkrök. Tråden var väl mer om krogen egentligen, sen var väl tjejerna mer ett exempel på varför jag själv är trött på krogen.
Citera
2014-02-11, 18:25
Medlem
the new Cookies avatar
Jag tycker du verkar gå dit med fel förväntning. "Ragga på krogen" är ju typ en plattityd. Det gör väl ingen på riktigt? Mest nåt man skojar om ju. Jag tycker krogen kan va kul men då är man ju med folk man känner för att dansa och festa runt. Det är ju ganska värdelöst för att träffa nya människor. Och om man träffar några som verkar kul så får man dra på efterfest ihop isf. Omöjligt att veta därinne hur roliga de faktiskt är. Det måste man ju prata med folk för att få veta.

Jag tycker helt enkelt du ska strunta i krogen om du vill träffa en tjej. Gå dit för att ha kul med dina kompisar eller inte alls. Klart du blir besviken om du försöker få till det med tjejer där liksom. Är ju som att åka till alperna för att shoppa. Klart att det går att göra men det är ju inte optimalt direkt. Lite waste egentligen mest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in