2014-02-04, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Du får i dig 10g aminosyror vilket stimulerar proteinsyntesen maximalt, iaf för EAA.

Det motsvarar effekten på proteinsyntesen som ca 20g vassle har.

Äter du en bra och balanserad kost kan du räkna EAA/BCAA som det dubbla sett till proteinintag. Intar du dock väldigt lite protein och ensidigt i allmänhet, räkna på den mängd aminosyror det ger.

Dom flesta borde kunna räkna det som ggr 2.
Me vad finns det i så fall för anledning att ta whey 100 efter ett styrkepass som de flesta gör???
Citera
2014-02-05, 09:32
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Me vad finns det i så fall för anledning att ta whey 100 efter ett styrkepass som de flesta gör???
Stimulera proteinsyntesen efter pass. Äter du tätt inpå passet efteråt finns det troligen ingen anledning.
Citera
2014-02-05, 13:02
Medlem
Rolf-Davids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KK94
Hejsan!
Behöver tips på BCAA eller EAA som smakar gott. Har prövat olika märken och smaker men mår bara illa av det mesta..

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/modern-bcaa-535g
Den här i smaken fruit punch var den första BCAA jag ägde, jag gillade smaken, min kompis sa att hon ville spy av den... Sen att den är äckligt dyr har gjort att jag inte köpt den igen.

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/chained-bcaa-hardcore-264-g
Den här i vattenmelon har jag några få vänner som provat, alla har gillat den.

http://www.mmsports.se/Kosttillskott/Aminosyror/BCAA/Body-Science-BCAA-XX.html
Har smakat alla smaker av den här och tycker att alla är helt OK, har inte haft några problem att få ner dom.

http://www.mmsports.se/Kosttillskott/Aminosyror/BCAA/Body-Science-BCAA-4-1-1.html
Smaken äpple/päron är ganska "svag" i smaken så den naturella smaken av BCAA tränger igenom lite, inte katastrofalt äcklig, vissa kan säkert gilla den mer då det inte blir lika syntetisk smak.

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/amino-pro-essential-448-g-orange-_-citrus
Äckligaste grejen jag smakat. GG hade ett 3för2 erbjudande men jag fick inte ens i mig första shakern. Gav bort alla 3 burkarna till polarn som jag nämnde tidigare i inlägget och hon diggar dom...

Smaken är som baken... Men nu har du fått mina tips i alla fall!
Citera
2014-02-07, 20:15
Medlem
Citat:
Stimulera proteinsyntesen efter pass. Äter du tätt inpå passet efteråt finns det troligen ingen anledning.
Så antingen tar man EAA elelr BCAA innan träningen eller Proteindrink efter träningen?
Citera
2014-02-07, 21:46
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Så antingen tar man EAA elelr BCAA innan träningen eller Proteindrink efter träningen?
Har du ätit under dagen innan pass så intag av något av det du nämner ovan efter pass. Före om du finner det uppiggande eller prestationshöjande.
Citera
2014-02-08, 14:01
Medlem
Rolf-Davids avatar
Citat:

Citat:
Har du ätit under dagen innan pass så intag av något av det du nämner ovan efter pass. Före om du finner det uppiggande eller prestationshöjande.

Det finns vissa som påstår att man får bättre återhämtning under träningspasset om man tar BCAA föra passet, men jag har aldrig sett några "bevis" eller forskning för att det skulle vara så. Är det någon som vet om det finns några faktiska bevis för det och vart jag skulle kunna hitta det i sånna fall?
Citera
2014-02-08, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolf-David
Det finns vissa som påstår att man får bättre återhämtning under träningspasset om man tar BCAA föra passet, men jag har aldrig sett några "bevis" eller forskning för att det skulle vara så. Är det någon som vet om det finns några faktiska bevis för det och vart jag skulle kunna hitta det i sånna fall?
EAA eller BCAA är alltså något som man kan klara sig utan (i alla fall som motionsidrottare)
Citera
2014-02-08, 22:57
Medlem
Rolf-Davids avatar
Citat:
EAA eller BCAA är alltså något som man kan klara sig utan (i alla fall som motionsidrottare)

Det funkar ju också typ som vanligt protein gör så I guess du skulle kunna ersätta protein med BCAA, men det skulle bli mycket dyrare för att få i sig samma mängd
Citera
2014-02-08, 23:32
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolf-David
Inte för återhämtning kanske men det kan pigga upp vilket kanske översätts av vissa till återhämtning.
Citera
2014-02-09, 12:54
Medlem
I FAQ:en står det att EAA ska drickas direkt före och direkt efter på tom mage. Om man dessutom tar PWO före på tom mage, är magen fortfarande 'tom' så EAA:n verkar eller måste den vara tom på riktigt?

Herregud. Kan inte formulera mig idag. Hoppas jag fortfarande fick fram det jag ville, lol.
Citera
2014-02-09, 14:18
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreasyJohn
I FAQ:en står det att EAA ska drickas direkt före och direkt efter på tom mage. Om man dessutom tar PWO före på tom mage, är magen fortfarande 'tom' så EAA:n verkar eller måste den vara tom på riktigt?

Herregud. Kan inte formulera mig idag. Hoppas jag fortfarande fick fram det jag ville, lol.
Den räknas fortfarande som tom. Men om du ätit under dagen är det inte troligt att föreintaget blir något annat än energi och inte gynnar proteinsyntesen.
Citera
2014-02-09, 15:19
Medlem
Bara för att vara säker.. Det är alltså 10g BCAA jag ska få i mig efter träningen och inte 10g av själva tillskottet? 10g pulver från min BCAA motsvarar ungefär 7g aminosyror, bör jag alltså ta 14g av själva tillskottet då för att få i mig 10g aminosyror? Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in