2014-02-08, 14:25
Medlem
Miantsiuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZmajOdBosne
Sunrise01

Uppskattar dina bilder väldigt mycket.

Men, vill inte vara någon partypooper här i din diskussion med "Miantsuk" dock så har vi i BiH haft lite försprång med "moderna" byggnader i och med att majoriteten av våra städer bombades sönder under kriget --> återuppbyggnad = nya moderna hus. Troligtvis hade Belgrad sett modernare ut än vad den gör idag om det fallit lika många granater över Belgrad som det gjorde under belägringen av Sarajevo. Det är vad jag tror brate!
Det säger jag inte emot. Sarajevo har satsat på två skrapor och dom är moderna än alla byggnader tillsammans. Skillnaden är att Belgrad satsat mer på infrastrukturen eftersom staden är så pass stor.
99 bombades alla broar, sjukhus, industriområden, flygplatser, byggnader, tågstationer, Radio-/TV-stationer. Att återbygga alla dessa saker är inte gratis men din landsman verkar tro att två skrapor skulle göra en stad modern och utvecklad. Om han nu kontrar på ett forumtroll så blir det bara ännu mer löjligt. Vem orkar ens lägga ner tid på ett forumtroll. Ännu värre blir det när man försöker hävda sin stad till något vad det inte är.
Citera
2014-02-08, 14:37
Medlem
Brolitsers avatar
Hahahahahahah, ni diskuterar i vilket land de högsta fasaderna finns samtidigt som de värsta oroligheterna på länge pågår i BiH.
Citera
2014-02-08, 14:51
Medlem
Messials avatar
Det märks att vi bosniaker, kroater och serber har det bra i Sverige.

Medans dessa folkgrupper där nere är desperata, tänder eld på byggnader och kontor, kämpar för sin överlevnad i form utav mat och dryck, inte har råd och köpa hygienartiklar (exempelvis tandborste, tandkräm och rakhyvel) och har varit i flera månader utan inkomst, lön eller pensioner - så sitter vi i Sverige och diskuterar respektive huvudstad, och dess utseende och fasader.

Jag tror inte att den fattige och desperate i Belgrad eller Sarajevo har någon nytta utav de fina områdena i Novi Beograd eller i Marijin Dvor i Sarajevo.
Har man inte pengar till mat och dryck och annat som är viktigast i det vardagliga livet, så spelar skyskrapor ingen roll.

Precis som serben sa tidigare, bara för att de finns skyskrapor och för att nya spektakulära byggnader byggs och växer fram, så betyder de inte att en stad är välmående. Se bara på mycket annat som inte håller okej standard.

Citat:
Ursprungligen postat av Brolitser
Hahahahahahah, ni diskuterar i vilket land de högsta fasaderna finns samtidigt som de värsta oroligheterna på länge pågår i BiH.
Citera
2014-02-08, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miantsiuk
Med din logik så är Sarajevo oändligt mycket mer utvecklat än Stockholm just för att Stockholm inte bygger upp skrapor.
Haha, årets hittills roligaste och bästa kommentar...
Citera
2014-02-08, 14:57
Medlem
Sunrise01s avatar
Hehe ja du Milantsuik du kan nog inte räkna 2 skyskrapor? Belgrad metro har byggts nu i 30 år? Var det inte du förresten som hävdade här på PU att du kände massa spelare bl.a Stevanovic och att han inte ville spela för Bosnien snacka trovärdighet och komplex. Om slovenerna behövde slåss för sina rättigheter vrf skulle inte bosnier göra det? Förresten några protester idag? Aja ingen ide att diskutera om städer.
Citera
2014-02-08, 15:30
Medlem
Sunrise01, du är pinsam. När nämnde jag Belgrad i mitt inlägg överhuvudtaget? Jag skrev att BiH's ekonomi är beroende av serber och kroater, och sedan börjar du jämföra Sarajevos innerstad med Belgrad. Vad skyskrapor har med mitt inlägg att göra har jag ingen aning om. Det märks att du har seriösa mindervärdeskomplex. Du verkar tro att skyskrapor avgör hur ekonomiskt utvecklat ett land är, men sen att dina landsmän bränner allt möjligt just på grund av ekonomin verkar du inte bry dig särskilt mycket om, bara ni har skyskrapor!

Sluta försöka framställa Sarajevo som Europas Dubai
Citera
2014-02-08, 15:55
Medlem
Utan tvekan att Sarajevo har fina byggnader men borde de inte diskuteras andra saker här just nu?
Citera
2014-02-08, 16:17
Medlem
Sunrise01s avatar
Jedigofna skippa skitsnacket om mig ingen bryr sig, ditt påstående är löjligt då Serbien, Bosnien och även Kroatien är direkt beroende av EU. Men jaja Vucic ljuger. RS bromsar utvecklingen men har inte på något sätt avgörande roll utan bosniakerna har ju sista ordet i Bosnien annars hade landet lösts upp för länge sedan.
Citera
2014-02-08, 16:21
Medlem
Miantsiuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
Sunrise01, du är pinsam. När nämnde jag Belgrad i mitt inlägg överhuvudtaget? Jag skrev att BiH's ekonomi är beroende av serber och kroater, och sedan börjar du jämföra Sarajevos innerstad med Belgrad. Vad skyskrapor har med mitt inlägg att göra har jag ingen aning om. Det märks att du har seriösa mindervärdeskomplex. Du verkar tro att skyskrapor avgör hur ekonomiskt utvecklat ett land är, men sen att dina landsmän bränner allt möjligt just på grund av ekonomin verkar du inte bry dig särskilt mycket om, bara ni har skyskrapor!

Sluta försöka framställa Sarajevo som Europas Dubai
För vissa svider det att vissa är framför och vissa bakom i utvecklingen. När man sedan av desperation länkar till två skrapor som ska visa vilken standard man innehar, ja, då är något inte som det ska. Halva Novi Beograd är i princip uppbyggd med moderna byggnader, likt de första bilderna jag länkade. Men vem bryr sig egentligen om det. Folket där nere har knappt råd att käka mat och sedan har folk på ett svenskt forum bollar att stoltisera sig med två förbannade skrapor.

Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Hehe ja du Milantsuik du kan nog inte räkna 2 skyskrapor? Belgrad metro har byggts nu i 30 år? Var det inte du förresten som hävdade här på PU att du kände massa spelare bl.a Stevanovic och att han inte ville spela för Bosnien snacka trovärdighet och komplex. Om slovenerna behövde slåss för sina rättigheter vrf skulle inte bosnier göra det? Förresten några protester idag? Aja ingen ide att diskutera om städer.
Hur många är det då? 3? Byggts i 30 år har den inte gjort. Innan upplöselsen av Jugoslavien fanns stora planer men pga kriget är det helt naturligt att allt avbröts. För några år sedan kom det återigen upp på tal och nu sista åren har man påbörjat planerna. Att bygga tunnelbana är för den delen inte lika svårt som att bygga ett par skrapor I Belgrad borde man ta lärdom av arkitekterna och ingenjörerna från Sarajevo för att bygga upp staden. Ännu roligare blir när du övergår till något helt annat. Jag har aldrig nämnt att jag känner någon Stevanovic, om du nu tänker på Miroslav. Du blandar ihop mig med någon annan.
Citera
2014-02-08, 16:23
Medlem
Miantsiuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brolitser
Citat:
Ursprungligen postat av BlazZr
Utan tvekan att Sarajevo har fina byggnader men borde de inte diskuteras andra saker här just nu?
Man tycker ju det. Men för vissa är väl ett par skrapor viktigare än att befolkningen har knappt råd för mat efter uteblivna jobb och löner. Men alla är tyvärr olika.
Citera
2014-02-08, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Jedigofna skippa skitsnacket om mig ingen bryr sig, ditt påstående är löjligt då Serbien, Bosnien och även Kroatien är direkt beroende av EU. Men jaja Vucic ljuger. RS bromsar utvecklingen men har inte på något sätt avgörande roll utan bosniakerna har ju sista ordet i Bosnien annars hade landet lösts upp för länge sedan.
Igen, du är pinsam. Jag har heller inte nämnt EU så varför du drar upp Vucic vet jag inte. Det jag skrev var ett svar till din FB-landsman som menar att "vi vill inte ha något på med serber att göra", när er ekonomi är beroende av serber och kroater (vi är er viktigaste handelspartner, t.ex.). Ska du svara på mitt inlägg så se till att faktiskt svara, istället för att komma med massa orelaterat svammel.
Citera
2014-02-08, 16:40
Medlem
Miantsiuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
Igen, du är pinsam. Jag har heller inte nämnt EU så varför du drar upp Vucic vet jag inte. Det jag skrev var ett svar till din FB-landsman som menar att "vi vill inte ha något på med serber att göra", när er ekonomi är beroende av serber och kroater (vi är er viktigaste handelspartner, t.ex.). Ska du svara på mitt inlägg så se till att faktiskt svara, istället för att komma med massa orelaterat svammel.
Kan starkt avråda dig från att diskutera med Sunrise om ni råkar dyka in på burek/pita snack. Där kommer han definitivt motbevisa dig om saker och ting..
Senast redigerad av Miantsiuk 2014-02-08 kl. 16:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in