Citat:
Ursprungligen postat av
Pust
Skulle en kvinna som valt så många män tidigare välja mig så skulle jag ju ha svårt för att känna mig speciell helt enkelt.
Jag kan förstå tankebanan. Däremot kan jag påpeka ett annat synsätt som också kan vara relevant. Du skulle nämligen också kunna se det som att trots att denna kvinna förmodligen har förmågan till att välja många så har hon valt just dig att fokusera på. Det kan alltså innebära att du helt enkelt ses som värdefullare, eftersom man redan mött mer "där ute" och ändå valt att skapa en relation och satsa på just dig.
Det synsättet tycker jag matchar mer med vänner till mig som haft mycket sex. Jag har två tjejvänner som haft många fler sexpartners än vad jag har, men när dem har relation så är dem mer seriösa och tydliga med att det är just den personen dem vill ha. Dessutom har båda dem aldrig varit otrogna, medan jag varit otrogen när jag var yngre och ännu inte haft sex med särskilt många.
Tjejer som haft mycket sex kan alltså ofta vara tryggare och mer självsäkra eftersom de blivit mer bekräftade, medan tjejer som inte haft lika mycket sex ibland kan vara mer osjälvsäkra och därför riskerar agera mer på om det kommer intresse utifrån.