2014-02-07, 15:41
Medlem
masterior26s avatar
Heroin IV borde väll vara ute ur urinen på 7 dagar om man bara kört under en dag?
2014-02-07, 16:51
Medlem
GulCitrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3431092

står att det forfarande var spårbart efter 2dygn. vad jag uppfattat efter mitt googlande så är det 3/4 dygn.
Förstod inte riktigt vad det stod, men är du säker på det? Vill gärna va på den säkra sida . Så man inte torskar
2014-02-07, 18:20
Medlem
hejsan! fick ta urinprov på skolan idag då dom hade fått "anonymt" tips from polisen tydligen, vilket är jävligt skumt. rökte dock för 2 veckor sedan, det var brunt. har jag någon chans eller är jag rykt? :P
2014-02-07, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 17maj
hejsan! fick ta urinprov på skolan idag då dom hade fått "anonymt" tips from polisen tydligen, vilket är jävligt skumt. rökte dock för 2 veckor sedan, det var brunt. har jag någon chans eller är jag rykt? :P

jag & tjejen delade på mindre än 1G typ kan vara bra att veta, också :P
2014-02-07, 19:15
Medlem
Någon som vet ifall Samhall tar drogtest på nyanställda?
2014-02-08, 05:36
Medlem
zappiss avatar
Har sökt runt nu men hittar inget direkt så jag testar här. Om man rökt några jollar (ca 3) under kvällen och sedan får pissa ca 3-4 timmar efter sista, kommer det att synas på pissprovet samt analys? Personen i fråga har varit ren i 3-4 veckor så risken är nästan obefintlig att det finns kvar spår från innan.
2014-02-08, 18:01
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappis
Har sökt runt nu men hittar inget direkt så jag testar här. Om man rökt några jollar (ca 3) under kvällen och sedan får pissa ca 3-4 timmar efter sista, kommer det att synas på pissprovet samt analys? Personen i fråga har varit ren i 3-4 veckor så risken är nästan obefintlig att det finns kvar spår från innan.

Efter 3-4 timmar kommer det nog synas, fast har han inte pissat sen han rökte så kanske det inte syns fast jag är inte helt säker.
2014-02-08, 19:22
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Spårtiderna man läser om gäller det bara sticka?
Eller syns det lika länge om urinprovet kollas på lab?
2014-02-10, 15:34
Medlem
Åkte på en LOB och misstanke om ringa narkotikabrott i onsdagsnatt, vägrade pissa och fick åka med och ta blod istället. Rökte senast ca 35 timmar innan. Har rökt kanske 2g dagarna innan och endast på kvällen för att sova bättre. Kan jag vara lugn ?
Har just fått tillbaka körkortstillståndet som jag förmodligen tappar nu igen, pga LOBen. Är jag positiv blir jag såklart av med det direkt vilket känns jävligt surt.

Någon som vet ungefär hur lång tid det brukar ta innan man får svar ang blodprovet och utredningen från polisen ?

edit: Det är standardhasch jag pratar om. Kan också tillägga att jag varit relativt ren senaste tiden, rökt någon enstaka gång i månaden kanske det senaste året.
Senast redigerad av lallerz 2014-02-10 kl. 15:40.
2014-02-10, 15:39
Medlem
CpGurrAs avatar
Hej!

det var nog smart att vägra urinprov för i själva blodet är CB bara spårbart första dygnet medans det i pisset kan synas i flera veckor.

Så du kan nog ha turen att klara dig. Och det kan ta flera månader att få svar från polisen och du får bara svar om det är positivt.

Citat:
Ursprungligen postat av lallerz
Åkte på en LOB och misstanke om ringa narkotikabrott i onsdagsnatt, vägrade pissa och fick åka med och ta blod istället. Rökte senast ca 35 timmar innan. Har rökt kanske 2g dagarna innan och endast på kvällen för att sova bättre. Kan jag vara lugn ?
Har just fått tillbaka körkortstillståndet som jag förmodligen tappar nu igen, pga LOBen. Är jag positiv blir jag såklart av med det direkt vilket känns jävligt surt.

Någon som vet ungefär hur lång tid det brukar ta innan man får svar ang blodprovet och utredningen från polisen ?
2014-02-10, 22:12
Medlem
jag tänkte gå ner till vårdcentralen och ta ett drogtest via blodprov, jag ska på jobbintervju och dem vill att man skall ta med ett sånt papper på att man gjort testet. det jag måste få reda på nu är om thc/metaboliter finns kvar i mitt blod pga att jag har varit stor rökare i närmare ett år och har varit typ 1 månad här och en månad där med konstant rökande (varje dag) kanske några intervaller på några dagar ibland eller kanske någon vecka men inte mer än så. nu har jag icke rökt på 1 dag haha och jag har hört att det inte ska stanna kvar så länge i blodet men om man rökt frekvent under en längre tid så kan man ha en konstant thc nivå i blodet. det jag undrar nu är det dem testar mig för kan dem se det i blodet? och om dem ser att jag har thc i blodet kan dem då skicka in det till polisen? för jag gör ju detta test frivilligt så att säga. jobbet är inte involverat och jag ska ta testet och om det visar positivt skiter jag i jobb intervjun såklart inge större problem men däremot är jag rädd att dem på vårdcentralen gör någon anmälan eller dylikt?

tänk på att det jag frågar är om ett blodprov inte ett urinprov eller hårprov. tackar för alla seriösa svar på förhand
2014-02-11, 09:26
Medlem
Kranpunktens avatar
2 frågor..

1. Någon som har erfarenhet av den här "nya" 5-eapb, om det ger utslag på prover?
2. Såg att det var någon som frågade på första sidan om svampar/tryfflar syns på prover men såg inget svar på frågan..tänker mig då pissprov eller stickprov eller vad dom nu kan tänka sig använda för metod på industriarbetsplatser.

Tacksam för svar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in