2014-02-05, 14:55
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder.me.mickey
Vem har bett om din "hjälp"? Varför känner du att du måste lägga dig i andra människors liv? Tror du på allvar att en tjej som har det jäkligt jobbigt psykiskt, mår bättre av att okända människor diskuterar och spekulerar kring detaljer i hennes liv på internet för alla att se? På vilket sätt skulle det hjälpa menar du? Hade du själv blivit hjälpt av det?

Ja, hon väljer själv att blogga och lägga ut bilder osv, men det lär ju förmodligen bero på att det finns ett intresse för det. Jag tror inte hon hade gjort det lika mycket om hon inte visste att varenda litet knyst hon ger ifrån sig kommer att diskuteras av er. Så du är ju själv med och matar på ett beroende som du påstår att du vill hjälpa till att bota.

DET kallar jag dubbelmoral deluxe.

Även fast jag själv bidrar till tråden, så tycker jag att du har en poäng.
Citera
2014-02-05, 15:25
Medlem
NU går jag in och säger ifrån själv. Jag är inte nykter när jag skriver men skitsamma om jag mobbar mig själv nu eller nått för sluta diskutera rätt och fel angående Theus. Jag missbrukar och det är allt som behövs sägas. Klart att Theus inte ska behöva leva med mig d¨å och klart jag måste se till att få hjälp och bevisa att jag klarar programmet och ta reda på om jag vill ta den här kampen eller inte innan jag kan säga att jag kan behålla Theus. Han är inte vanvårdad utan ser fin ut men inte fan mår han bra av att leva med mig just nu. Så mycket är ett fakta och ni kan sluta diskutera saken. Han är värd ett tryggt liv och så länge jag är aktiv i missbruket är jag direkt olämplig att ha hand om en annan varelse. Jag har bett en vän om hjälp och väntar på svar och annars får jag fråga någon annan pålitlig. Det är inte det enklaste, dom jag känner i malmö är inte dom man ger detta förtroende till men jag måste hitta någon om det så är i en annan stad. Ja, som någon påpekar jag älskar min hund men när du är aktiv i heroin så inte fan kan du känna/visa eller handla utifrån kärlek. Jag är dessutom jävligt utmattad efter senaste åren och mitt psyke och kropp reagerar starkare nu än när jag var 23 om ni fattar..

Jag orkar fan inte förklara så mycket, alla har ni åsikter och på olika sätt är rätt och fel och ofta drar ni fel vaddetnuheter men ofta har ni ganska rätt. Och nu har jag sagt hur det är och ni kan sluta diskutera saken. Theus har aldrig gjort annat än bra och varit så jävla underbar och han ska inte behöva detta oavsett hans psyke osv.

Jag hoppas och ska kämpa för att klara mig igenom och slippa ge bort Theus för alltid. Men saken är självklar och inget ni behöver tjafsa om.
Citera
2014-02-05, 15:27
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berny
NU går jag in och säger ifrån själv. Jag är inte nykter när jag skriver men skitsamma om jag mobbar mig själv nu eller nått för sluta diskutera rätt och fel angående Theus. Jag missbrukar och det är allt som behövs sägas. Klart att Theus inte ska behöva leva med mig d¨å och klart jag måste se till att få hjälp och bevisa att jag klarar programmet och ta reda på om jag vill ta den här kampen eller inte innan jag kan säga att jag kan behålla Theus. Han är inte vanvårdad utan ser fin ut men inte fan mår han bra av att leva med mig just nu. Så mycket är ett fakta och ni kan sluta diskutera saken. Han är värd ett tryggt liv och så länge jag är aktiv i missbruket är jag direkt olämplig att ha hand om en annan varelse. Jag har bett en vän om hjälp och väntar på svar och annars får jag fråga någon annan pålitlig. Det är inte det enklaste, dom jag känner i malmö är inte dom man ger detta förtroende till men jag måste hitta någon om det så är i en annan stad. Ja, som någon påpekar jag älskar min hund men när du är aktiv i heroin så inte fan kan du känna/visa eller handla utifrån kärlek. Jag är dessutom jävligt utmattad efter senaste åren och mitt psyke och kropp reagerar starkare nu än när jag var 23 om ni fattar..

Jag orkar fan inte förklara så mycket, alla har ni åsikter och på olika sätt är rätt och fel och ofta drar ni fel vaddetnuheter men ofta har ni ganska rätt. Och nu har jag sagt hur det är och ni kan sluta diskutera saken. Theus har aldrig gjort annat än bra och varit så jävla underbar och han ska inte behöva detta oavsett hans psyke osv.

Jag hoppas och ska kämpa för att klara mig igenom och slippa ge bort Theus för alltid. Men saken är självklar och inget ni behöver tjafsa om.

Tycker faktiskt det låter ganska vettigt.
Citera
2014-02-05, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Även fast jag själv bidrar till tråden, så tycker jag att du har en poäng.

Jag håller också med om den poängen, jag "bidrar" i den här tråden med. Men det är ju så att Berny vill och behöver uppmärksamhet, utan uppmärksamheten känner hon nog att hon är "ingenting", hellre ökänd än okänd brukar man ju säga.... Om precis alla skulle sluta läsa hennes blogg, kommentera hennes inlägg och skriva här på flashback skulle hon nog sluta blogga också...

Så visst är det så att vår "uppmärksamhet" håller henne igång. Men det finns både positiv uppmärksamhet såväl som hård respektive konstruktiv kritik mot Berny. Berny har trots allt fortfarande ett eget ansvar gentemot mot sitt eget liv och Theus oavsett negativa skriverier. Det finns ju så många som vill henne gott också, härinne såväl som på hennes blogg. Även jag vill henne väl fast min ton är hård mot henne för att jag tycker hon bör skärpa sig och lära sig av sina misstag samt sluta ljuga om saker.

Berny kan välja vilka kommentarer hon vill ta till sig av och själv välja om hon vill kämpa (som många uppmanar henne till, och motbevisa de som tror motsatsen) eller skita i allt och gå ner sig. Hon är trots allt en offentlig person, en "kändis", och en sån får både ros och ris, precis som andra mer eller mindre kända/offentliga/politiker etc. Även om Berny inte är en stor stjärna så har hon påverkat/väckt uppmärksamhet även fast det var länge sen hon publicerade sina böcker, det är inte konstigt att många som upptäckte henne då fortfarande följer hennes liv oavsett om man gillar henne eller inte.

Man kan ju tycka att alla vi ska tiga ihjäl henne (inte bokstavligt) genom att inte uppmärksamma henne, men det ÄR faktiskt åt båda hållen, som hon säger själv "jag har den här bloggen". Det är givetvis hennes rättighet men då kommer både bra och dåligt med det. Berny kan själv stänga kommentarsfunktionen på sin blogg, lösenordsskydda den, och göra sin Facebook och instagram tillgängliga endast för vänner, om hon vill slippa negativa kommentarer. Vad som.skrivs här på flashback kan hon inte påverka men hon har dock ett val att inte läsa här. Berny kan göra mycket själv om hon vill slippa en hel del av uppmärksamheten. Men det vill hon ju inte.
Citera
2014-02-05, 15:32
Medlem
Citat:

Bra att du vet att Theus behöver bättre, jag hoppas uppriktigt att det löser sig med nån som kan ta hand om honom och jag hoppas ärligt att du kan få ett BRA ordnat liv då du kan ta hand om han och dig igen och ta ansvar för er båda, inte bara i perioder utan varaktigt.
Citera
2014-02-05, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Tycker faktiskt det låter ganska vettigt.

Ja, det håller jag med om också, jag hoppas hunden får ett gott hem, han behöver det som det är nu.
Citera
2014-02-05, 15:51
Medlem
murder.me.mickeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Berny kan själv stänga kommentarsfunktionen på sin blogg, lösenordsskydda den, och göra sin Facebook och instagram tillgängliga endast för vänner, om hon vill slippa negativa kommentarer. Vad som.skrivs här på flashback kan hon inte påverka men hon har dock ett val att inte läsa här. Berny kan göra mycket själv om hon vill slippa en hel del av uppmärksamheten. Men det vill hon ju inte.

Jaså, är det så det funkar? Då kan ju jag t.ex. gå fram till en alkis på stan, ge hen en spritflaska och säga:

"Varsågod, den här är till dig. Men sluta för fan dricka någon gång ditt äckliga fyllo! Hahaha! Åh förresten, det jag sa nyss var bara lite konstruktiv kritik. Även om tonen är hård så ska du veta att jag bryr mig och hoppas verkligen att du en dag kan rycka upp dig och leva ett bra liv. Och appropå spritflaskan som jag gav dig så väljer du ju helt själv om du vill dricka den eller inte. Det är inte mitt ansvar, trots att jag vet att du är beroende av alkohol."
Citera
2014-02-05, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Jag håller också med om den poängen, jag "bidrar" i den här tråden med. Men det är ju så att Berny vill och behöver uppmärksamhet, utan uppmärksamheten känner hon nog att hon är "ingenting", hellre ökänd än okänd brukar man ju säga.... Om precis alla skulle sluta läsa hennes blogg, kommentera hennes inlägg och skriva här på flashback skulle hon nog sluta blogga också...

Så visst är det så att vår "uppmärksamhet" håller henne igång. Men det finns både positiv uppmärksamhet såväl som hård respektive konstruktiv kritik mot Berny. Berny har trots allt fortfarande ett eget ansvar gentemot mot sitt eget liv och Theus oavsett negativa skriverier. Det finns ju så många som vill henne gott också, härinne såväl som på hennes blogg. Även jag vill henne väl fast min ton är hård mot henne för att jag tycker hon bör skärpa sig och lära sig av sina misstag samt sluta ljuga om saker.

Berny kan välja vilka kommentarer hon vill ta till sig av och själv välja om hon vill kämpa (som många uppmanar henne till, och motbevisa de som tror motsatsen) eller skita i allt och gå ner sig. Hon är trots allt en offentlig person, en "kändis", och en sån får både ros och ris, precis som andra mer eller mindre kända/offentliga/politiker etc. Även om Berny inte är en stor stjärna så har hon påverkat/väckt uppmärksamhet även fast det var länge sen hon publicerade sina böcker, det är inte konstigt att många som upptäckte henne då fortfarande följer hennes liv oavsett om man gillar henne eller inte.

Man kan ju tycka att alla vi ska tiga ihjäl henne (inte bokstavligt) genom att inte uppmärksamma henne, men det ÄR faktiskt åt båda hållen, som hon säger själv "jag har den här bloggen". Det är givetvis hennes rättighet men då kommer både bra och dåligt med det. Berny kan själv stänga kommentarsfunktionen på sin blogg, lösenordsskydda den, och göra sin Facebook och instagram tillgängliga endast för vänner, om hon vill slippa negativa kommentarer. Vad som.skrivs här på flashback kan hon inte påverka men hon har dock ett val att inte läsa här. Berny kan göra mycket själv om hon vill slippa en hel del av uppmärksamheten. Men det vill hon ju inte.

Jag skriver igen för jag satt precis och försökte få ihop ett inlägg om ert tjafs om den så kallade mobbningen. Den diskussionen är så jävla hopplös. Jag instämmer i det du skriver på flera sätt och ville bara säga det. Inte i allt men i helheten och jag kommer knappast gå och hänga mig för att någon skriver att jag är ful vidrig eller något annat heller. Trots FRA så har vi alla fri möjlighet att såa vad vi tycker tänker och vara elaka eller snälla eller bara upprörda, ja vad fan som, vi får alla uttrycka oss på nätet. Precis som jag gör och alltid gjort sedan jävla skunktiden. Jag har rätt mobrid humor och mindes mitt nickname och bilder med riskavfall tejpen för ett tag sedan. Nu har jag hep och ja, ursäkta, det är så jävla galet men jag började asgarva iaf. När jag tänkte på det. Jag kan både garva, vara rädd för mig själv och bara inte bry mig. Jag är dessutom van och jag väljer själv hur och när jag vill läsa ellr blogga eller vad fan som. Jag har väl för fan en egen del i mitt liv och att jag berättat för er om det.
Nu sitter jag ju för fan och skriver här om mig själv och instämmer i den så kallade mobbningen så liksom, det är nog ingen fara att jag blir skadad av just detta, eller hur?
Citera
2014-02-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murder.me.mickey
Jaså, är det så det funkar? Då kan ju jag t.ex. gå fram till en alkis på stan, ge hen en spritflaska och säga:

"Varsågod, den här är till dig. Men sluta för fan dricka någon gång ditt äckliga fyllo! Hahaha! Åh förresten, det jag sa nyss var bara lite konstruktiv kritik. Även om tonen är hård så ska du veta att jag bryr mig och hoppas verkligen att du en dag kan rycka upp dig och leva ett bra liv. Och appropå spritflaskan som jag gav dig så väljer du ju helt själv om du vill dricka den eller inte. Det är inte mitt ansvar, trots att jag vet att du är beroende av alkohol."

Förlåt jag måste faktiskt svara på detta. Jag tror ingen som skriver här inne skulle om dom träffade mig be mig dö och ge mig en överdos för mördare är dom flesta inte. Men jag berättar ju om heroin och missbruk, varför får folk inte tycka och tänka då? Visst kan jag känna att det blir en slags såpa som faktiskt är min verklighet och när jag läser att jag lät nicklas dö osv så visst, det är direkt respektlöst. Men man kan läsa mellan orden också. Om någon verkligen tror att jag lät nicklas dö så är det ju illa men det sättet att uttrycka sig på speglar ett beteende folk har sett hos mig och språk kan användas just för att örtydliga något. Och nu är det såhär att missbruk är väldigt ffå människor neutrala till i Sverige. Det påverkar hela samhället och alla och mig själv och om du ger mig en flaska vin eller inte spelar ingen roll för det ordnar jag på något sätt om jag verkligen vill ha det. Det är en sjukdom fast med ett val och samtidigt så jävla maniskt och sjukt. Tragiskt och svårt för den som missbrukar absolut men ingen ska eller bör hålla inne med att det är synd om alla runtom. Jag är inget barn, inte ens tonåring längre. Du kan inte rädda min själ genom att neka mig alkohol för det bryr jag mig inte om ifall jag inte VÄLJER att bry mig. Så kärnan är att jag måste ta reda på vad jag vill och hur mycket jag vill och försöka leva efter min egen vilja. Jag har själv stått och tiggt på gatan och fått höra att nej jag ger dig inget för det går till knark. Det räcker med ett artigt nej i så fall, det är respekt och vanlig mänsklighet att bara svara. Ja jag babblar och är säkert inte så tydlig som jag vill vara.
Citera
2014-02-05, 16:29
Medlem
sinfons avatar
Tänkte att det borde ha börjat spåra ungefär nu, och mycket riktigt är det full rulle här inne

Tror jag passar på att ställa en fråga till drottningen själv. Berny, du har ju sagt att du hade en vän som var beredd att ta Theus omedelbart om du föll dit igen. Du betonade verkligen vikten av detta avtal, denna övervakare och hundbeskyddare. Nu verkar det ändå inte helt självklart att du har någon som tar honom? Var det ungefär som med snacket om att han var klinikens hund, att du bara ville få folk som inte litar på dig att lugna sig?
Citera
2014-02-05, 16:50
Medlem
motyls avatar
Är det någon som anmält den här gången?

http://www.lansstyrelsen.se/skane/Sv/djur-och-natur/djurskydd/anmalan-om-vanvard/Pages/index.aspx
Citera
2014-02-05, 17:01
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
riskavfall tejpen för ett tag sedan. Nu har jag hep och ja, ursäkta, det är så jävla galet men jag började asgarva iaf.

Nu åker jag väl på en feting utav modsen (huh?) men själva ordet "riskavfall" är typ så jäkla kodat i min hjärna från det förflutna att varenda gång jag ser ordet så ser jag ditt namn dyka upp på MSN där nere till höger (msn som inte finns längre, precis!). lol :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in