2014-02-07, 20:27
Medlem
D300Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Kommer du gå i personlig konkurs om du är ledig EN dag, really? Kanske dags att se över ekonomin lite i sådant fall...

Du får helt enkelt lära dig att prioritera. Och antingen tar du ledigt och sparar in lite på kakor, bullar och fika, och träffar karln din och myser och har det trevligt. Eller så väljer du att jobba och skiter i att träffa honom, och slutar gnälla här istället.

Som sagt, ett jävla lyxproblem.

Det är inte ekonomin som är mest problem, utan att dessa jävla behovare inte vill komma in och jobba!
Citera
2014-02-07, 20:43
Medlem
utan.att.stannas avatar
Du verkar vara en bra tjej
Citera
2014-02-07, 20:50
Medlem
LOL .. den riktiga värnplikten var 11 månader varav de flesta dagarna i fält.
Han lär sig i alla fall en del viktigt ..så mkt han nu hinner på 12 veckor.
Citera
2014-02-07, 21:50
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D300S
Det är inte ekonomin som är mest problem, utan att dessa jävla behovare inte vill komma in och jobba!

Sjukanmäl dig då för fan, säg att du fått vinterkräksjukan och att det står kaskader från båda ändarna. Hur svårt ska det vara?

Det låter mest som att du söker uppmärksamhet här, och gång på gång får konstruktiva förslag på hur du kan lösa det, men hela tiden avfärdar det med bortförklaringar och ursäkter.

Erkänn, du är faktiskt inte så intresserad av att på allvar lösa ditt "problem", eller hur?
Citera
2014-02-07, 21:59
Medlem
R.Rs avatar
Det är nog så att du trampar på en del ömma tår nu vilket resulterar i att du får lite bitska svar. Jag kan iofs förstå dem, finns många människor som är fruktansvärt ensamma och så har vi dig som har en partner och som mår dåligt för att du inte kommer se av honom så mycket på några månader. Men allt är ju relativt eller hur?

För din egen skull tycker jag iallafall att du ska passa på att ägna dig åt egna hobbies och aktiviteter. Du nämnde väl fotografering förut i tråden? Är ju ett perfekt tillfälle att syssla med det. Inte bara kommer det göra att du tänker mindre på att du är ensam och få tiden att gå fortare, tror också det är nyttigt för dig att ägna mer tid åt dig själv. Det är inte bra att bli så ihopvuxen med sin partner att man tycker det är tråkigt och ensamt så snart man är utan dem.
Citera
2014-02-07, 23:41
Medlem
En annan var ju tvungen att göra lumpen....Jag hade hellre jobbat eller nånting ..försökte på mönstringen att slippa
men dom var obevekliga
För min del..Waste OF time ...Bra att det e frivilligt nu ...
Bara att bita i det sura o försöka hålla ut när han e borta...
Citera
2014-02-08, 00:37
Medlem
No.Pain.No.Gains avatar
Citat:
Jag arbetar som RondVäktare... inte nån jävla undersköterska.
Så det är inte så jävla enkel att bara ta ledigt när man har behovare som inte vill jobba, utan som vill ut på helgerna och supa.

Väldigt vad du ska använda värdeladdade ord du använder när man försöker ge tips. Han kommer förmodligen hitta en riktig puma som gruppchef och sedan är det kört, hon kommer förmodligen vara trevlig också.

Sedan så kan du göra det enklaste, du kan alltid sjukanmäla dig! Använd magsjuka, kan komma plötsligt och ingen vill ha dig på jobbet. Då du inte verkar vara den klipskaste så kan jag även råda dig att när man sjukanmält sig så kan du försöka hålla dig osynlig för allmänheten.
Citera
2014-02-08, 02:01
Medlem
D300Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
LOL .. den riktiga värnplikten var 11 månader varav de flesta dagarna i fält.
Han lär sig i alla fall en del viktigt ..så mkt han nu hinner på 12 veckor.

Vet jag väl att den var, han var inne på att göra den Finska värnplikten från början..
Han kan redan mycket, men måste gå denna för att få arbeta i försvaret.
Citera
2014-02-08, 02:03
Medlem
D300Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Det är nog så att du trampar på en del ömma tår nu vilket resulterar i att du får lite bitska svar. Jag kan iofs förstå dem, finns många människor som är fruktansvärt ensamma och så har vi dig som har en partner och som mår dåligt för att du inte kommer se av honom så mycket på några månader. Men allt är ju relativt eller hur?

För din egen skull tycker jag iallafall att du ska passa på att ägna dig åt egna hobbies och aktiviteter. Du nämnde väl fotografering förut i tråden? Är ju ett perfekt tillfälle att syssla med det. Inte bara kommer det göra att du tänker mindre på att du är ensam och få tiden att gå fortare, tror också det är nyttigt för dig att ägna mer tid åt dig själv. Det är inte bra att bli så ihopvuxen med sin partner att man tycker det är tråkigt och ensamt så snart man är utan dem.

Tydligen, men får inte jag tycka att det är trist när han är borta. Det längsta är 3 veckor i sträck förra året. Fast han jobbade i princip varenda dag de 6 veckor jag var borta, för att han tyckte det var tråkigt att vara hemma själva, handla själv osv.

Ja, jag ska börja på Krav Maga, Självförsvar nästa vecka 1 dag i veckan, och sysselsätta några av mina lediga dagar, och sen fotograferingen.
Citera
2014-02-08, 02:06
Medlem
D300Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.Pain.No.Gain
Väldigt vad du ska använda värdeladdade ord du använder när man försöker ge tips. Han kommer förmodligen hitta en riktig puma som gruppchef och sedan är det kört, hon kommer förmodligen vara trevlig också.

Sedan så kan du göra det enklaste, du kan alltid sjukanmäla dig! Använd magsjuka, kan komma plötsligt och ingen vill ha dig på jobbet. Då du inte verkar vara den klipskaste så kan jag även råda dig att när man sjukanmält sig så kan du försöka hålla dig osynlig för allmänheten.

Du kanske inte visste, att man inte får ha ett förhållande inom försvaret, då åker man ut
Dessutom har han redan en Puma, haha!

Min chef vet om att min man är hemma de helger jag jobbar.
Varför, jo för att han har arbetat på samma företag och vi är goda vänner med vår chef.
Citera
2014-02-08, 02:46
Medlem
deffinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
1941 förlängdes grundutbildningen till tolv månader och kategoriklyvningen avskaffades. 1942 blev värnpliktåldern 20-47 år.
Så vem har sagt att Sverige deltog i andra världskriget?

Du måste vara en dum blatte eller en landsförrädare som tror att du vet mera än du kan!
Eller så är jag någon som faktiskt gått gmu:n och där min gruppchef berättat detta för mig.
Du däremot är antagligen en militärfanatiker som sitter och dreglar över bilder på ak5or eller runkar åt ISAF styrkan.
Du fick antagligen heller aldrig tummen ur röven och faktiskt gjorde din militärtjänst. Gulligt att du sökte upp information dessutom, källa på detta pajas?
Citera
2014-02-10, 19:03
Medlem
No.Pain.No.Gains avatar
Citat:
Du kanske inte visste, att man inte får ha ett förhållande inom försvaret, då åker man ut
Dessutom har han redan en Puma, haha!

Min chef vet om att min man är hemma de helger jag jobbar.
Varför, jo för att han har arbetat på samma företag och vi är goda vänner med vår chef.

Källa på det, tack! När man själv gjorde värnplikten så var det ett flertal personer i plutonen som hade ett förhållande med varandra. Vilket även befälen var väl medvetna om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in