• 3
  • 4
2014-02-10, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D300S
Jag arbetar som RondVäktare... inte nån jävla undersköterska.
Så det är inte så jävla enkel att bara ta ledigt när man har behovare som inte vill jobba, utan som vill ut på helgerna och supa.

Vänta nu, du är en simpel väktare och verkar ta illa åt dig av att bli kallad USK? Är du skev eller?
Annars ville jag bara be dig att sluta spamma och använda citera flera-funktionen så att tråden inte eskalerar till 20sidor med enbart dina inlägg.

OnT:
Lyxproblem som någon säger. Dock ger det mig som ensam lite perspektiv, fan hellre ensam 24/7 än att vara så beroende av en annan människa.
Citera
2014-02-10, 21:12
Medlem
breakaways avatar
3 månader. TRE månader. Det är jobbigt, det suger, bla bla bla, men det är tre månader. Det är verkligen bara att bita ihop och inte så mycket mer. Försök gå ut och underhåll dig, umgås med vänner och familj, krav maga skiten ur dina träningspartners och om du ändå tycker att det är jobbigt och på gränsen till outhärdligt - låt det kännas så, acceptera att det här kommer vara tre månader med gråt och frustration som du bara måste uthärda.

Det kanske låter bryskt men det är sant och det är nog bra att du får höra det. Så, antingen försöker du fylla tiden och fokusera på dina intressen eller så biter du ihop och accepterar att det är skit för stunden men att det snart är över.

Kan ju för att väga upp bryskheten säga att jag själv är i ett långdistansförhållande och det suger som fan, men det blir enklare. Man vänjer sig helt enkelt. Nu hinner du kanske inte vänja dig på den korta tiden av tre månader (eller så gör du det) men det kanske kan ge någon tröst i alla fall.

Önskar dig ett stort lycka till och I feel your pain!
Citera
2014-02-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D300S
Du kanske inte visste, att man inte får ha ett förhållande inom försvaret, då åker man ut

Var har du fått den informationen ifrån :/? Har själv arbetat i försvarsmakten och känner till många par som träffats via arbetet eller värnplikten (och numera gmu). Sköter man det snyggt är det inga problem. Finns så vitt jag vet inga som helst regler emot detta.

Jag tror att du gör rätt i att försöka syssla med egna hobbies medan han är borta så att saknaden inte blir allt för stor.
Tänk om han senare i livet behöver åka ut på mission? Visst kan det vara riktigt jobbigt när man inte får träffa den man älskar på ett tag, men älskar man varandra tillräckligt mycket så härdar man ut och lyckan när man väl träffas igen är ju inte fel den.
Senast redigerad av r0ugh 2014-02-10 kl. 21:39.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in