2014-02-07, 14:33
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Nån som hört något? Fick höra ryktesväg att någon exchange har ev. blivit hackad och att denna info läckt ut - https://defuse.ca/b/UwjkSqHG

Kan det vara därför priset har sjunkit så kraftigt?

Men men kul med lite berg & dal bana, skapar osäkerhet vilket medför volatilitet som i sin tur genererar $

Försiktigt nu men går att göra fina cash med trades vid dessa stunder..

Hehe ja bara ta några åksjukepiller och spänna fast sig

Vilken exchange då? Mt.Gox? Mt.Gox har iaf fryst withdrawals av bitcoin. Det var gox som startade dumpningen och gox var under bitstamp där ett tag . Men det känns lite som att den där listan kan vemsomhelst knåpa ihop och lägga upp och så startar paniken det brukar ju vara mycket sånt samtidigt som krascherna?

+ den kan ju inte vara riktig? många kör ju inte 2authenticator... så den som kom över det där om det vore riktigt skulle ju kunna ta ut extremt mycket pengar från alla användare på en exchangen

Edit: Btw så vart bitfinex hackad eller dom lyckades manipulera orderboken och köpte upp alla litecoin. Men ingen blev av med något tror jag det var igår http://bitcoinwisdom.com/markets/bitfinex/ltcbtc där syns spiken upp till 1. 100 000ltc
Senast redigerad av bom 2014-02-07 kl. 14:44.
Citera
2014-02-07, 21:45
Medlem
Senaste raset pga exchangen mtgox ja. priset kommer sjunka ännu mer.
Citera
2014-02-07, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Senaste raset pga exchangen mtgox ja. priset kommer sjunka ännu mer.

Varför kommer det sjunka mer? Att Mtgox har problem med transaktioner är ju ingen nyhet utan de har de haft länge, det har blivit lite mer omfattande nu bara.
Citera
2014-02-07, 22:44
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galofix
Varför kommer det sjunka mer? Att Mtgox har problem med transaktioner är ju ingen nyhet utan de har de haft länge, det har blivit lite mer omfattande nu bara.

Ja hoppas marknaden börjar överge mt.gox nu. Gå över till och kolla på bitstamp! Varenda gång jag kollar på mt.gox så känns det som en annan planet jag förstår inte hur dom tradar där 10$ upp och ner ibland hela tiden?? Jag fattar inte vem det är som tradar där aldrig läst någon som säger att dom gör det bara att dom är fast med sina pengar där ^^ och så klagomål på Mark

Har han bara släppt hela skiten? Han tänkte bara äh nu släpper jag den här siten och går och gör någonting annat! Det verkar väldigt oklart
Citera
2014-02-08, 00:24
Bannlyst
BTC var uppe på $750 idag, lägsta jag såg var typ 670. TRor inte BTC kommer sjunka mer, nu har stormen runt Mtgox lagt sig lite!
Citera
2014-02-08, 03:51
Medlem
Citat:

När mtgox faller vilket inte är en långsiktligt antagande så kommer vi droppa ganska lågt. Kanske 400.
Citera
2014-02-08, 10:00
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkzor
BTC var uppe på $750 idag, lägsta jag såg var typ 670. TRor inte BTC kommer sjunka mer, nu har stormen runt Mtgox lagt sig lite!
Ligger på 700 sträcket nu. Lägst av alla större exchanges för en gångs skull :-)
Citera
2014-02-08, 10:39
Medlem
Big.Bangs avatar
Fan då att jag köpte bitcoins precis innan prissänkningen.
Har ni tänkt köpa, köp nu i så fall!
Citera
2014-02-08, 11:34
Medlem
Det känns lite som att MtGox har liknande problem som Kapiton, fast på en större skala.
Citera
2014-02-08, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
När mtgox faller vilket inte är en långsiktligt antagande så kommer vi droppa ganska lågt. Kanske 400.

Men frågan är om du har något resonemang bakom eller om du bara tror? Det brukar nämligen inte vara helt lätt att gissa rätt. Varför skulle någon köpa på 700 som den är nu till exempel om den ska ner till 400?
Citera
2014-02-08, 16:15
Bannlyst
Citat:
Men frågan är om du har något resonemang bakom eller om du bara tror? Det brukar nämligen inte vara helt lätt att gissa rätt. Varför skulle någon köpa på 700 som den är nu till exempel om den ska ner till 400?
Och hur ska den ner till 400 ifall folk köper på 700?

Sålde för $732 på Fybse idag! $35 än snittet på preev!
Citera
2014-02-08, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkzor
Och hur ska den ner till 400 ifall folk köper på 700?

Den går förstås inte dit så länge folk är villig att betala 700 för en bitcoin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in