2014-02-07, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulaBieler
Gällande spekulationer kring varför jag skiver så tja, jag kände att det var dags nu. Har funderat på det en längre tid men har också velat gå in först när det lugnat ner sig en del kring min person. Jag har inte direkt känt att diskussioner av det slag som varit är något där min närvaro skulle göra vare sig från eller till.

Hej Paula!

Vad roligt att se öppenhet och närhet till de eventuella väljarna.

Skulle vilja veta mer om kvinnoförbundet och vad de har för inställning om vad som bör göras för kvinnorna i Sverige?
Citera
2014-02-07, 15:41
Medlem
På vilket sätt är du förtjänt av en riksdagsplats?
Citera
2014-02-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Ångrar du att du blev galjonsfigur i kuppförsöket mot den nuvarande SDU-ledningen? Eller ångrar du bara att det sköttes så klantigt att ni blev fullständigt 'avklädda' i samband med detta?

NB! Att det var fråga om ett kuppförsök behöver inte diskuteras här, utan alla som var i närheten under tiden vet redan detta med säkerhet. Finns för övrigt en annan lämplig tråd för den diskussionen.

Ok, vi delar uppfattning om den saken, men jag ska svara sakligt på din fråga. Nej, jag ångrar inte att jag kandiderade mot Gustav. Jag står för det jag har sagt och att jag hellre hade sett en annan utveckling av ungdomsförbundet. Visst finns det saker jag idag hade gjort annorlunda, men så är det ju med i princip allt man gör - det är lätt att vara efterklok och se alternativ när man har mer erfarenhet och fler kort ligger på bordet.

Citat:
Ursprungligen postat av granved
Hej Paula!

Vad roligt att se öppenhet och närhet till de eventuella väljarna.

Skulle vilja veta mer om kvinnoförbundet och vad de har för inställning om vad som bör göras för kvinnorna i Sverige?

Hej och tack!

Det finns flera saker kvar att arbeta med. Inom arbetslivet bör man exempelvis se över lönebildning, arbetsmiljö och -villkor i branscher där kvinnor dominerar. Det finns också attityder att arbeta med, dels sådana som nedvärderar, sexualiserar och objektifierar kvinnor, dels sådana som sätter press att göra "rätt" val. Dessa attityder leder ju till följdproblem såsom våldtäkter, våld i nära relationer, självskadebeteende, ätstörningar, trakasserier och så vidare. Liknande arbete behövs för övrigt gällande attityder gentemot män.
Citera
2014-02-07, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
Tråden spårade just ur.

ok.

Citat:

Det är givetvis upp till ombuden på valkonferensen att slutligen avgöra detta. Jag hoppas dock att mitt arbete hittills, såväl inom ramen för min anställning som det jag har gjort via fritidsengagemang, visar på dels var jag står politiskt, dels vad jag kan bidra med i form av förmåga att framföra nya perspektiv och granska såväl våra egna som andras argumentation.
Citera
2014-02-07, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulaBieler
Gällande spekulationer kring varför jag skiver så tja, jag kände att det var dags nu. Har funderat på det en längre tid men har också velat gå in först när det lugnat ner sig en del kring min person. Jag har inte direkt känt att diskussioner av det slag som varit är något där min närvaro skulle göra vare sig från eller till.

Hej Paula,

Jag får säga att du gjorde en strålande insats i debatten mot bla. clownen Daniel Assai i samband med beskyllningarna mot SDs kvinnoförbund.
Du visade prov på att kunna hantera media och god debattvana. Jag skulle vilja gå så lång som att säga att du är SDs mest lovande kvinna för tillfället. Jag är säker på att du kommer att hamna på valbar plats i riksdagsvalet i höst. SD behöver skickliga politiker att besätta sina riksdagsmandat med när partiet får 12% i valet.

Jag har några frågor som jag skulle vilja ställa till dig som jag tror är av stort intresse för SDs väljare.

1, Hur ser du på ett samarbete med Front National i Europaparlamentet?

2, Anser du att "konflikten" med ungdomsförbundet nu är över och att det är dags för samarbete och att blicka framåt?

3, Vilka partier i riksdagen skulle du helst vilja se ett samarbete med? vilka tror du på sikt att SD skulle kunna samarbeta med?

4, SDs partistrateger tror på ett valresultat i höst på mellan 9 och 12%, vad tror du att valresultatet kommer att bli?
Citera
2014-02-07, 19:36
Medlem
Jag tycker att du pratade för fort i debatten mot Assai och att du skulle ha förklarat vad ni gjorde konkret vid tiden för sökandet av bidraget och även vad ni gjort konkret sen sammanslutningen startade 2007.

Tack för din förklaring ovan i alla fall men om du skulle svara konkret vad ni gör för att åstadkomma något av de mål ni har vad skulle ditt svar bli då?

Edit: men Assai var ju direkt dålig, han pratade för fort och hade långa pauser då han inte fick något sagt och dessutom var ju hans påståenden helt meningslösa.
Senast redigerad av granved 2014-02-07 kl. 19:47.
Citera
2014-02-07, 19:48
Medlem
Citat:

Hon är partilojal och kör inte sitt eget race som vissa andra. Meningen med att vara SDare är, hör och häpna att föra fram SDs politik.

Hur är det med dig själv? vilket parti kommer du att rösta på i kommande val?
Citera
2014-02-09, 18:14
Medlem
Du kom inte med något svar alls. Bara en massa snömos. Vad jag röstar på har du ej med att göra.
Citera
2014-02-09, 19:38
Medlem
Citat:
Du kom inte med något svar alls. Bara en massa snömos. Vad jag röstar på har du ej med att göra.

Syftet med att företräda SD är att föra fram partiets politik på ett så proffsigt och bra sett som möjligt. Det är själva syftet med att företräda en politik. Om Paula Beiler gör det bra så förtjänar hon att vara en företrädare för SD, svårare än så är det faktiskt inte.

Anledningen till att jag ställde frågan till dig är för att du har gjort dig känd här på FB för att gå till angrepp på SDs företrädare. Du verkar tycka att alla är dåliga och gör fel på olika sett.
Om du själv inte röstar på SD utan tvärtom är motståndare mot partiet så kanske din åsikt inte är värd så mycket.
Citera
2014-02-10, 17:08
Medlem
Knullkungens avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5780677

Debatt mellan henne och Expo.
Citera
2014-02-10, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Syftet med att företräda SD är att föra fram partiets politik på ett så proffsigt och bra sett som möjligt. Det är själva syftet med att företräda en politik. Om Paula Beiler gör det bra så förtjänar hon att vara en företrädare för SD, svårare än så är det faktiskt inte.

Anledningen till att jag ställde frågan till dig är för att du har gjort dig känd här på FB för att gå till angrepp på SDs företrädare. Du verkar tycka att alla är dåliga och gör fel på olika sett.
Om du själv inte röstar på SD utan tvärtom är motståndare mot partiet så kanske din åsikt inte är värd så mycket.

Det finna massor med bra folk i SD. Du däremot verkar inte veta ett skvatt!
Citera
2014-02-10, 18:46
Bannlyst
Just hört radiodebatten mellan Paula och Expo. Vilket totalt nederlag, paula talade inge politik alls och snarare skrämde blrt väljare än drog några nya.bEn riktig katastrof som visar just att Paula är inkvoterad som "vänn" till Mattias.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in