Jajävlar vilken megalomani. Ska hon försöka leva som de andra hippa manhattanborna genom att ta sin politiska korrekthet och blåkullefeminism ännu längre än vad hon redan gjort?
Kan du stava till b i p o l ä r s t e g 2 din jävla häxa?
I hennes öron låter väl detta jag skriver som den jantelag hon tjatar om i metro. Att den inte existerar i Sverige nog aldrig gjoty och att hon blandat ihop det med vanlig gammal hederlig kritik mot ett uppblåst ego kommer kanske skada hennes självbild hårt i the big apple. Det finns minst sagt måttligt utav folk av varan som snackar skit bakom ryggen och ser ned på dig där med ska sägas.
Är inte hon egentligen typexemplet på en person som faktiskt gjort sig känd utan att vara bra på någonting/bidra till någon debatt. Att hon sedan har mage att gnälla på att Sverige är i vägen för att hon ska kunna nå till de höjder hon anser sig kunna är fan magstarkt. Hon har väl fan blivit något trots att hon inte bidrar med ett jävla jota.
Sött ändå att se, en person som ett land av någon diffus anledning gör stor får sedan megalomani och drar därifrån när hon anser att landet inte vill med på hennes sprudlande idéer och kreativa åsikter.
Det här att skylla på jante. Jag är så jävla trött på det. Tror dessa människor inte att liknande relativt sunda värderingar i generellt finns i alla länder? "Du ska inte tro att du är något..." vem säger liksom så? Och i vilket sammanhang? Jag har aldrig någonsin stött på dessa åsikter/uttalanden.
Suck.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2014-01-24 kl. 22:22.
Om det är någon tröst för Cissi så tycker jag hon är rolig. Hon är i samma komikerfack som Marcus Birro, Åsa Waldau och Michael Brinkenstjärna (men ironi, metahumor och sarkasm brukar ligga över min nivå så jag vill inte hylla för mycket).
Det kräver ett jävla förarbete att skriva eller säga exakt rätt grej för att de andra som medverkar i sketchen ska reagera på lättkränktheten, diagnoserna, förnumstigheterna och självutlåtandena (om det inte är så att ni sitter och lyfter lön för att låtsasrasa i media - jag skulle också vilja det).
När folk frågar vad jag tycker är roligt svarar jag "Cissi Wallin" och då tvärdör samtalet vilket är utmärkt om man vill vara ifred men det är lite som att leka med cyanid. En del verkar inte ha förstått skämtet eller så förstår de att hon är på riktigt och det skrämmer mig.
Det verkar som om konflikten mellan CW och LD håller på att blossa upp igen. Tyvärr har ju LD låst Twitterkonto, så det går inte att se vad hon skriver. Men det förvånar mig inte att hon håller på med sina tjuvnyp.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!