2014-02-06, 15:23
  #15613
Medlem
Tjoo! jag undrar om någon vet vart LOL har fått sewn Chaos orianna ifrån ? är det deras egen idé eller är det någon fiktiv figur de inspirerats av?
Citera
2014-02-06, 15:51
  #15614
Medlem
Socker-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanTheJew
Tjoo! jag undrar om någon vet vart LOL har fått sewn Chaos orianna ifrån ? är det deras egen idé eller är det någon fiktiv figur de inspirerats av?

http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Orianna/SkinsTrivia

Här kan man läsa lite om olika skins, och champs connection till varandra. Och ja du kan ju läsa själv, inget klart svar men spekulationer om referenser till olika filmer
Citera
2014-02-06, 16:44
  #15615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psao
Någon som vet om man kan göra macros till Lol, med program som typ autohotkey?

tänkte typ följande.

vill binda shift + musknapp 1 till att trycka på . D (använd item) R ( ulti ) och sen (Q) .

dvs det enda jag gör är spamma den knappen för att använda de spellsen i den combon?
använder förövrigt redan smartcast men detta vore ju roligt att använda när jag kör t.ex Veigar
Ingame så ser du key bindings direkt på esc.
Citera
2014-02-06, 17:43
  #15616
Medlem
ProDeos avatar
Hur är xerath ?
Inte sett någon spela honom men efter kollat lite snabbt på wiki tycker jag han verkar ok.
Han har okej ap ratio kan stunna dock saknar han en escape
Citera
2014-02-06, 19:02
  #15617
Medlem
Tja allihopa.

Körde precis mina 10 rankade matcher. Första torskade men sedan vann jag tre på raken. Efter det har jag förlorat och vunnit med jämna mellanrum. Slutade på 5-5 och hamnade i bronze IV. Hur fan kan detta ske när jag fick 5-5 i season 3 och hamnade i Silver IV. Jag vet att det är viktigt att vinna de matcherna i början, men bronze IV?

Någon som råkat ut för detta?
Citera
2014-02-06, 20:51
  #15618
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Jodå, det tycker jag. Jag tycker både att Jinx & Yasuo är nyskapta och gjorda riktigt roliga. Den nya champen som kommer är också riktigt nice. Yasuo kan man spela både jungle, toplane & midlane. Jinx kan man spela både botlane, midlane & Jungle också, går väll spela toplane också om man känner för det.


Det beror väll på vad man tycker, jag tror till exempel knappast att du kan spela en champion fullt ut, medans du säkert kan spela den "Okej". Lika lite som att bara för jag spelar en champ i dota 2 är bäst på den direkt. Men, det går absolut att spela dåligt med den, likt som den går att spela dåligt med varenda karaktär i både lol & dota 2.


Precis, det gjorde hjälten i ett syfte. Han är egentligen en support-midlaner och han kan spelas midlane utan större problem, handlar bara om man vad man vill. Påstår du att varje hjälte i dota 2 kan spelas i varenda lane?



De började spela honom för att folk började inse hur han spelades, likt Lee Sin & Cassiopeia. Så har det varit med rätt många hjältar i lol, du kan ju knappast påstå att alla hjältar spelas varje månad i competiv i dota 2 heller, utan det finns en meta där också.
Ditt svar bara tappar all trovärdighet när du påstår att man kan jungla med Jinx. Det kan man i så fall göra med varje förbannade hjälte, om man nu ska forca fram det. Du får även det att framstå som att det skulle vara valid, vilket är ännu värre.

Jag lägger ner min diskussion då du bara ger mig tråkiga påstående som svar.
Citera
2014-02-06, 21:50
  #15619
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Ditt svar bara tappar all trovärdighet när du påstår att man kan jungla med Jinx. Det kan man i så fall göra med varje förbannade hjälte, om man nu ska forca fram det. Du får även det att framstå som att det skulle vara valid, vilket är ännu värre.

Jag lägger ner min diskussion då du bara ger mig tråkiga påstående som svar.
Om du inte har testat att jungla Jinx så kanske det låter lite bs, men det är faktiskt mycket bättre än vad man tror. Hon har bra clearspeed med elder lizard & Q, hon har bra ganks med W & E och hon har en "okej" teamfight med hennes ultimate som gör mera damage ju lägre hp motståndarna har. Visst är det kanske inte den bästa junglaren, men det fungerar utan större problem.

Nu sket du ju i 95% utav det jag skrev såå.. ja. Vet inte vad du vill ha för "roliga" svar? Att Dota 2 varenda hjälte i Dota 2 är så mycket bättre designad, eller vadå?
Citera
2014-02-06, 22:23
  #15620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Ditt svar bara tappar all trovärdighet när du påstår att man kan jungla med Jinx. Det kan man i så fall göra med varje förbannade hjälte, om man nu ska forca fram det. Du får även det att framstå som att det skulle vara valid, vilket är ännu värre.

Jag lägger ner min diskussion då du bara ger mig tråkiga påstående som svar.

Kan du jungla med Gragas så kan du fanemej jungla med Jinx...nuff said
Citera
2014-02-06, 22:47
  #15621
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Ditt svar bara tappar all trovärdighet när du påstår att man kan jungla med Jinx. Det kan man i så fall göra med varje förbannade hjälte, om man nu ska forca fram det. Du får även det att framstå som att det skulle vara valid, vilket är ännu värre.

Jag lägger ner min diskussion då du bara ger mig tråkiga påstående som svar.
kan man jungla med twitch kan man nog jungla med jinx med... vilken rank sitter herren på?
Citera
2014-02-06, 23:08
  #15622
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Om du inte har testat att jungla Jinx så kanske det låter lite bs, men det är faktiskt mycket bättre än vad man tror. Hon har bra clearspeed med elder lizard & Q, hon har bra ganks med W & E och hon har en "okej" teamfight med hennes ultimate som gör mera damage ju lägre hp motståndarna har. Visst är det kanske inte den bästa junglaren, men det fungerar utan större problem.

Nu sket du ju i 95% utav det jag skrev såå.. ja. Vet inte vad du vill ha för "roliga" svar? Att Dota 2 varenda hjälte i Dota 2 är så mycket bättre designad, eller vadå?
Det var en tid då folk fick för sig att jungla ezreal. Det var också "helt okej", men betyder det att man någonsin borde göra det? Nej. Det är ungefär som att välja att spela LD i jungeln över att gå solo suicide (att de sedan blir tvingade att jungla är en annan grej). Ser verkligen inte hur Jinx ska stå upp mot någon invader öht. Du kan inte lägga fram scenariot som att motståndaren inte skulle utnyttja detta och döda henne. Säg inte att hennes E och W ska skydda henne, för det håller inte.

Därför att du försöker likställa spelen på ett sätt som inte går ihop. Det ena spelet har existerat mycket längre och har haft mycket mer tid och tanke bakom. Du försöker även få det att framstå som att LoL skulle vara exakt lika balanserat som DotA. Att LoL skulle vara lika djupt och rent mekaniskt svårt som DotA. Jag ser det inte som en dålig grej att spelet är betydligt lättare att spela och lära sig, förutom att det kanske drar till sig de sämre mobaspelarna, men du verkar ta det som någon förolämpning.

Oavsett, agree to disagree, antar jag. Jag anser att Riot har en hel del att fixa, du gör inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av Raz0r
Kan du jungla med Gragas så kan du fanemej jungla med Jinx...nuff said

Citat:
Ursprungligen postat av pozie
kan man jungla med twitch kan man nog jungla med jinx med... vilken rank sitter herren på?
Jag vet inte riktigt om ni två har läst mitt inlägg. men...
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Ditt svar bara tappar all trovärdighet när du påstår att man kan jungla med Jinx. Det kan man i så fall göra med varje förbannade hjälte, om man nu ska forca fram det
Förstår att man skulle kunna likställa Twitchjungel, men att påstå att Gragas skulle vara i klass med Jinx i jungeln, det vet jag inte riktigt...
Citera
2014-02-06, 23:23
  #15623
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Det var en tid då folk fick för sig att jungla ezreal. Det var också "helt okej", men betyder det att man någonsin borde göra det? Nej. Det är ungefär som att välja att spela LD i jungeln över att gå solo suicide (att de sedan blir tvingade att jungla är en annan grej). Ser verkligen inte hur Jinx ska stå upp mot någon invader öht. Du kan inte lägga fram scenariot som att motståndaren inte skulle utnyttja detta och döda henne. Säg inte att hennes E och W ska skydda henne, för det håller inte.

Därför att du försöker likställa spelen på ett sätt som inte går ihop. Det ena spelet har existerat mycket längre och har haft mycket mer tid och tanke bakom. Du försöker även få det att framstå som att LoL skulle vara exakt lika balanserat som DotA. Att LoL skulle vara lika djupt och rent mekaniskt svårt som DotA. Jag ser det inte som en dålig grej att spelet är betydligt lättare att spela och lära sig, förutom att det kanske drar till sig de sämre mobaspelarna, men du verkar ta det som någon förolämpning.

Oavsett, agree to disagree, antar jag. Jag anser att Riot har en hel del att fixa, du gör inte det.




Jag vet inte riktigt om ni två har läst mitt inlägg. men...

Förstår att man skulle kunna likställa Twitchjungel, men att påstå att Gragas skulle vara i klass med Jinx i jungeln, det vet jag inte riktigt...
nja så fort någon kommer in och pratar om dota vs lol så skiter jag väldigt hårt i vad personen har att säga. finns så många fanboys från båda sidorna som grinar på det andra. alla väljer det spel man gillar, sen kan man hålla sig borta från att vara en enerverande p12 som hänger på forum och "trollar" andra genom att säga "mitt spel är bättre, hur fan kan du lira det där jävla piss spelet? så jävla budget så det finns inte" osv osv. sen om ditt inlägg just är ett sånt vet jag inte, för jag orkar inte läsa det. tycker inte inlägg som innehåller ordet dota eller hon eller något annat sånt spel borde finnas i denna tråden.

sen vad hindrar jinx från att counter jungla? det är en trinket sen smite steal så har du gjort det med. krävs inte direkt mycket för att förstöra för den andra junglaren. sen om man inte spelar i bronze 4 så har man lite koll på vart deras junglare är, och vart han är på g. men nej, i denna tank metan är det inte direkt viable att köra twitch/jinx jämfört med vi eller någon liknande
Citera
2014-02-06, 23:30
  #15624
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
...men nej, i denna tank metan är det inte direkt viable att köra twitch/jinx jämfört med vi eller någon liknande
Vad bra att du håller med.

Vet inte riktigt vad du vill få sagt men det andra. Är alla champs med smite lika bra på att counterjungla och invada, eller vad är det du försöker få sagt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in