2014-02-06, 00:40
  #15601
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Tycker att hjältarna i DotA är mycket mer välgjorda och unika. Tycker att de har tappat gnistan i championdesignen i LoL, allting blir bara mer och mer generiskt. Spelet isig tillåter dock inte allt för mycket, för att lägga in allt för unika saker kommer bara göra hjälten OP.
Det är vad du tycker. Championsen i lol blir mera och mera unika & välgjorda. Titta bara på dem senaste, tycker du att någon champion innan är lik Jinx eller Yasuo?

Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Det där med Shyvana vet jag inte riktigt. Hon kan säkerligen vinna extremt många trades om hennes motståndare inte spelar extremt bra.
Och hon kan förlora jätte många trades om hon spelar dåligt också, att skriva så där är bara dumt då det spelar roll hur bra man faktiskt är.


Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
De verkar inte ha någon intention att ändra dessa heller. De känns bara som de inte vill försöka balansera spelet.
Galio spelas i competiv scene som support, varför ska dem ändra något som inte är dåligt? Dem kommer tillbaka inom metan.

Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Alchemist har alltid varit en hjälte som spelats ganska mycket, bara för att folk tror att man kan farma jättesnabbt med honom.

Han är dessutom inte ens top 10 av de mest spelade för tillfället.
Och gragas har också spelats ganska mycket hela tiden, han har aldrig varit direkt underspelad.
Citera
2014-02-06, 01:04
  #15602
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Det är vad du tycker. Championsen i lol blir mera och mera unika & välgjorda. Titta bara på dem senaste, tycker du att någon champion innan är lik Jinx eller Yasuo?
Du kan väl på fullaste allvar inte tycka att de kan ens jämföras med DotA's hjältar? I allmänhetens ögon är även dessa hjältar förhållandevis broken. Det var precis det jag påpekade också. Spelet tillåter inte all form av nyskapande.

De har sin generic meta som de försöker bibehålla.

Citat:
Och hon kan förlora jätte många trades om hon spelar dåligt också, att skriva så där är bara dumt då det spelar roll hur bra man faktiskt är.
Att spela dåligt med den championen är nog ganska svårt. Du kan inte på fullaste allvar tycka att det finns champs i LoL som är särskilt svårspelade.



Citat:
Galio spelas i competiv scene som support, varför ska dem ändra något som inte är dåligt? Dem kommer tillbaka inom metan.
Jaha? De gjorde hjälten i ett syfte, och jag tycker att de lätt hade kunnat ge honom en buff så han faktiskt kan spelas i fler lanes. Påstår du att det är så svårt för de att balansera så att han inte skulle kunna ha ett multi-purpose?


Citat:
Och gragas har också spelats ganska mycket hela tiden, han har aldrig varit direkt underspelad.
Sen de började spela honom, utan anledning, för lite mer än ett år sen, så har han antagligen inte slutat spelats nej. Ungefär som Cassiopeia, och Lee Sin, som ansågs att vara skithjältar när de först släpptes, men sedan började spelas, utan anledning.
__________________
Senast redigerad av Krasigt 2014-02-06 kl. 01:06.
Citera
2014-02-06, 01:07
  #15603
Medlem
Socker-Connys avatar
Finns det inte en dota vs lol-tråd?

Tänker att oavsett argument så kommer en dota-spelare alltid tycka dota är ett bättre spel än lol och vice versa, och jag tror inte er diskussion kommer leda till så mycket
Citera
2014-02-06, 01:22
  #15604
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socker-Conny
Finns det inte en dota vs lol-tråd?

Tänker att oavsett argument så kommer en dota-spelare alltid tycka dota är ett bättre spel än lol och vice versa, och jag tror inte er diskussion kommer leda till så mycket
Det kanske det gör. Jag tycker att DotA är ett bättre spel, och det borde vara ganska givet, dömande av att spelet har existerat mycket längre, mer tid har lagts ner på det osv.. Däremot tycker jag att LoL är ett roligt spel och har potential att bli mycket bättre.
Citera
2014-02-06, 02:27
  #15605
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Du kan väl på fullaste allvar inte tycka att de kan ens jämföras med DotA's hjältar? I allmänhetens ögon är även dessa hjältar förhållandevis broken. Det var precis det jag påpekade också. Spelet tillåter inte all form av nyskapande.
De har sin generic meta som de försöker bibehålla.
Jodå, det tycker jag. Jag tycker både att Jinx & Yasuo är nyskapta och gjorda riktigt roliga. Den nya champen som kommer är också riktigt nice. Yasuo kan man spela både jungle, toplane & midlane. Jinx kan man spela både botlane, midlane & Jungle också, går väll spela toplane också om man känner för det.

Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Att spela dåligt med den championen är nog ganska svårt. Du kan inte på fullaste allvar tycka att det finns champs i LoL som är särskilt svårspelade.
Det beror väll på vad man tycker, jag tror till exempel knappast att du kan spela en champion fullt ut, medans du säkert kan spela den "Okej". Lika lite som att bara för jag spelar en champ i dota 2 är bäst på den direkt. Men, det går absolut att spela dåligt med den, likt som den går att spela dåligt med varenda karaktär i både lol & dota 2.

Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Jaha? De gjorde hjälten i ett syfte, och jag tycker att de lätt hade kunnat ge honom en buff så han faktiskt kan spelas i fler lanes. Påstår du att det är så svårt för de att balansera så att han inte skulle kunna ha ett multi-purpose?
Precis, det gjorde hjälten i ett syfte. Han är egentligen en support-midlaner och han kan spelas midlane utan större problem, handlar bara om man vad man vill. Påstår du att varje hjälte i dota 2 kan spelas i varenda lane?


Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Sen de började spela honom, utan anledning, för lite mer än ett år sen, så har han antagligen inte slutat spelats nej. Ungefär som Cassiopeia, och Lee Sin, som ansågs att vara skithjältar när de först släpptes, men sedan började spelas, utan anledning.
De började spela honom för att folk började inse hur han spelades, likt Lee Sin & Cassiopeia. Så har det varit med rätt många hjältar i lol, du kan ju knappast påstå att alla hjältar spelas varje månad i competiv i dota 2 heller, utan det finns en meta där också.
__________________
Senast redigerad av irken 2014-02-06 kl. 02:32.
Citera
2014-02-06, 02:58
  #15606
Avstängd
Som gragas, är det någon idé att köpa athenes uppföljt av voidstaff när fiendelaget inte har någon mr? Eller är det bättre att köra direkt till rabadons? Har hört att det är ett bra sätt att få mkt dmg early.

Tack!
Citera
2014-02-06, 03:10
  #15607
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Som gragas, är det någon idé att köpa athenes uppföljt av voidstaff när fiendelaget inte har någon mr? Eller är det bättre att köra direkt till rabadons? Har hört att det är ett bra sätt att få mkt dmg early.

Tack!
Jag är lite osäker på hur du får ut mest damage, men Athenes uppföljt utav Rabadons och sen en Void staff gör nog lite mera damage pga scalings etc.
Citera
2014-02-06, 05:04
  #15608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Som gragas, är det någon idé att köpa athenes uppföljt av voidstaff när fiendelaget inte har någon mr? Eller är det bättre att köra direkt till rabadons? Har hört att det är ett bra sätt att få mkt dmg early.

Tack!

Köp vad som helst, kommer krossa alla vilket som. Stark jävla tjockis det där
Citera
2014-02-06, 09:53
  #15609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Som gragas, är det någon idé att köpa athenes uppföljt av voidstaff när fiendelaget inte har någon mr? Eller är det bättre att köra direkt till rabadons? Har hört att det är ett bra sätt att få mkt dmg early.

Tack!


Har dom ingen mr så gå direkt på rabadons
Citera
2014-02-06, 15:09
  #15610
Medlem
€rics avatar
Fan ibland tror jag de vore bättre om de tog bort duoq. En retard kan man bära, två är jävligt svårt.
Citera
2014-02-06, 15:14
  #15611
Medlem
Någon som vet om man kan göra macros till Lol, med program som typ autohotkey?

tänkte typ följande.

vill binda shift + musknapp 1 till att trycka på . D (använd item) R ( ulti ) och sen (Q) .

dvs det enda jag gör är spamma den knappen för att använda de spellsen i den combon?
använder förövrigt redan smartcast men detta vore ju roligt att använda när jag kör t.ex Veigar
Citera
2014-02-06, 15:21
  #15612
Medlem
fgnms avatar
Funderar på att börja streama lite soloq nu när jag kommit igång så smått igen, har ju burk och lina så det räcker och blir över. Provade av ren nyfikenhet att tanka ner xplit och starta en kanal på twitch men där tog min kompetens slut, rätt säker på att jag streamade en svart skärm hela gamet. Kanske bättre att köra på någon annan mjukvara som är gratis rakt igenom?

Ursäktar om det gick lite off-topic där men jag kan försöka koppla streaming till league lite kvickt. Även om jag nu satt och "streamade" utan viewers så är det ändå något i tankesättet som är guld värt. Jag har hört/läst det innan, inget jag tar cred för alls, men att tänka hela tiden att man har ögon utanför på sig när man spelar är riktigt bra. För mig gör det iaf att jag tänker efter innan jag ragear och istället för att sitta som någon anonym liten arg bitterfitta så måste man tänka efter att andra ser mig och dömer mitt beteende. Blir helt enkelt mycket lättare att ta ett steg tillbaka och bara ta det lugnt, får liksom ett nytt perspektiv på saker och ting. Hoppas någon förstår vad jag menar hahah.


Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Fan ibland tror jag de vore bättre om de tog bort duoq. En retard kan man bära, två är jävligt svårt.

Håller med till viss del, extremt sällan man ser något annat än en failmade. Grunden till problemet tycker jag dock är att premades sällan spelar den roll de kan bäst, speciellt premade bot syftar jag på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in