2011-02-26, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Låter mest som att du missat venen och skjutit en del lösning utanför.
Allt som oftast försvinner det av sig själv efter nån dag. Om det däremot konstant blir värre och börjar ömma gör du nog bäst i att ta dig till en läkare.

Ok, mjo jag missade en lösning på 2meter, kändes inte ett piss, rakt i armvecket. Förlora känseln i hela jävla underarmen, helt sjukt.

Ifall jag körde sista inject för typ 3-4 timmar sedan, kan jag smörja med Hirudoid då?
Citera
2011-02-28, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffy.Cookie
Ok, mjo jag missade en lösning på 2meter, kändes inte ett piss, rakt i armvecket. Förlora känseln i hela jävla underarmen, helt sjukt.

Ifall jag körde sista inject för typ 3-4 timmar sedan, kan jag smörja med Hirudoid då?
Det är bara att massera in Hirudoid-salvan. Du kan även massera lite extra för att få kroppen ta upp lösningen.
Citera
2011-09-17, 17:01
Awaiting Email Confirmation
TrasigFlummares avatar
Vet inte riktigt vad jag precis lyckades med. Men är väl inte helt klar i pallet heller. Satte nålen i en ven, drog svar och tröck in lösningen, inget tecken på miss uppenbarade sig. Så när jag drar ut nålen börjar det göra förbannat ont. Jag känner efter och upptäcker att jag inte längre hittar venen jag precis injicerade i. Istället ligger där en sena, nu börjar även en böld uppenbara sig som skriker miss. Hur fan detta gick till vet jag inte.

Hur som helst gör det förjävla ont i senan jag satte i, dock gått över lite men smått stel i armen. Något att oroa sig över?
Citera
2012-05-22, 04:54
Medlem
konstifiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Ja, i NA:s stora bok!

Nä, jag har skrivit den själv, smartskaft.

Har för mig det finns någon guide för just injicering på nätet? Står även om injicering av t.ex steroider?
Var länge sedan, hade gärna tagit en titt på sidan igen. Någon som vet var man hittar den?
Citera
2012-05-29, 14:34
Medlem
Zzmurfs avatar
Har fått saker injecerade utanför sjukhuset inte ens 10 gånger, har aldrig satt nålen själv förut.

Var över ett år sen sen sist, hade fått tag på verktyg och dunderbums. Men efter 30-60 minuter och ca 20 misslyckades försök konstaterar jag att jag inte kommer lyckas få svar. Känner mig dessutom yr och dåsig med ett svagt illamående i bakgrunden.

Tvättat alla sticksår överdrivet noga men känner mig fortfarande lite konstigt, tungt att andas till och från. Kan tillägga att jag var/är extremt psykiskt frustrerad men även rädd att jag lyckats ställa till med något.

Känner även vad man skulle kunna kalla skuggan av den där tvålsmaken man får i käften. Ska dra en fet lina och se om det kickar. Känner mig rätt så nojjig nu..
Citera
2013-01-25, 07:04
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebelgirl
Att skriva en guide utifrån sina egna åsikter är inte vidare genomtänkt. Att tex säga att man minst behöver en 5 meters pump stämmer inte. För att säga vad jag tycker så fungerar 2 och 3 metrarna alldeles utmärkt. Då jag är tjej har jag inte samma storlek på mina vener som du och kan inte injicera lika mycket vätska utan att det går obemärkt. Även att skriva att man ska ha en tredje kopp till svarsvattnet för att sedan kunna återanvända det är jättedumt. Fullt med bakterier i en sådan lösning. Bakterierna hinner dessutom växa till sig avsevärt under tiden vätskan ligger i koppen.

Jag tycker det är kul att just ämnet tjack och IV tas upp då det ligger mig varmt om hjärtat men att göra en guide utav det är ingen bra idé. Speciellt inte om du är påtänd då du gör det. Då är allt lite bättre och lite enklare, som du vet...

Trots ditt försök att göra en guide anpassad för amfetamin tycker jag nog att http://www.fajaf.com/lokalt/hr/boken.html är bättre och mer pålitlig...

Nä, nu rekommenderar jag mer saker än beordrar dem, så du gör naturligtvis enligt din fria vilja. Men skall man skjuta stora tjacklösningar, så räcker det inte med insulinpumpar, precis. 3-meterspumparna är väl OK, men man vill ha utrymme för aspriation också. Jag fyller ju sällan en femmeterspump, liksom. Och det finns få jobbigare saker än att inte kunna få svar, därför att man inte kan dra bak kolvet och kolla. Då måste det finnas marginal. Men det är säkert den fråga om dosstorlek, och du får väl själv ta hänsyn till mängden vätska du känner för att pumpa i det i en viss hastighet. Jag varnar ju samtidigt för riskerna, som jag talar om min preferens för hard-and-fast, när det kommer till narkotika.
Citera
2013-05-25, 18:08
Medlem
"Rullande vener

Ytliga vener är ofta rullande, vilket kan ställa till problem vid injektion; detta behandlas emellertid under
II. P r a k t i k"

Du skrev inget om det här?
Citera
2013-10-23, 21:24
Medlem
lectrs avatar
Jag har väldigt tunna vener och därför väldigt svårt att träffa, satt i över en timme här om dagen och försökte, utan svar. Knappt ens de på sjukhuset lyckas träffa.
Är det någon som har några tips på hur jag skall gå till väga för att underlätta?
Citera
2013-10-24, 13:40
Medlem
davvos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lectr
Jag har väldigt tunna vener och därför väldigt svårt att träffa, satt i över en timme här om dagen och försökte, utan svar. Knappt ens de på sjukhuset lyckas träffa.
Är det någon som har några tips på hur jag skall gå till väga för att underlätta?

Gör en massa hantelcurls och sen stasa. Leta reda på en bra jävla ven också. De som syns mest är ofta ändå inte de bästa. Klassikern är ju armvecket, funkar bra på typ alla som inte skjutit sönder den än.
Citera
2013-10-24, 16:48
Medlem
lectrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davvo
Gör en massa hantelcurls och sen stasa. Leta reda på en bra jävla ven också. De som syns mest är ofta ändå inte de bästa. Klassikern är ju armvecket, funkar bra på typ alla som inte skjutit sönder den än.
Haha, mina syns inte alls, någon enstaka på handen typ.
Men ska testa det nästa gång, tack så mycket!
Citera
2014-02-06, 16:03
Medlem
Shurda14s avatar
sorry om nån redan besvarat detta men undrar vilken storlek/färg på sprutor föredrasnär det gäller amfetamin IV, myckt okunnig om IV om bra förklarning uppskattas. må bäst kära vakna vänner
Citera
2014-02-06, 21:08
Medlem
lilZer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shurda14
sorry om nån redan besvarat detta men undrar vilken storlek/färg på sprutor föredrasnär det gäller amfetamin IV, myckt okunnig om IV om bra förklarning uppskattas. må bäst kära vakna vänner
Enligt mitt personliga tycke fungerar Terumos 2.5m-pumpar (numera 2m tror jag, med 0.5m som marginal utanför streckade linjerna för svar) samt någon av dessa kanyler: bruna (26G), orange (25G) eller blå (23G) - de blå kan dock se lite stora och läskiga ut, föredrar de orange:a mest, helst de som är 13mm så hela nålen går in i venen (minska chansen för miss).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in