Citat:
Ursprungligen postat av rebelgirl
Att skriva en guide utifrån sina egna åsikter är inte vidare genomtänkt. Att tex säga att man minst behöver en 5 meters pump stämmer inte. För att säga vad jag tycker så fungerar 2 och 3 metrarna alldeles utmärkt. Då jag är tjej har jag inte samma storlek på mina vener som du och kan inte injicera lika mycket vätska utan att det går obemärkt. Även att skriva att man ska ha en tredje kopp till svarsvattnet för att sedan kunna återanvända det är jättedumt. Fullt med bakterier i en sådan lösning. Bakterierna hinner dessutom växa till sig avsevärt under tiden vätskan ligger i koppen.
Jag tycker det är kul att just ämnet tjack och IV tas upp då det ligger mig varmt om hjärtat men att göra en guide utav det är ingen bra idé. Speciellt inte om du är påtänd då du gör det. Då är allt lite bättre och lite enklare, som du vet...
Trots ditt försök att göra en guide anpassad för amfetamin tycker jag nog att
http://www.fajaf.com/lokalt/hr/boken.html är bättre och mer pålitlig...
Nä, nu rekommenderar jag mer saker än beordrar dem, så du gör naturligtvis enligt din fria vilja. Men skall man skjuta stora tjacklösningar, så räcker det inte med insulinpumpar, precis. 3-meterspumparna är väl OK, men man vill ha utrymme för aspriation också. Jag fyller ju sällan en femmeterspump, liksom. Och det finns få jobbigare saker än att inte kunna få svar, därför att man inte kan dra bak kolvet och kolla. Då måste det finnas marginal. Men det är säkert den fråga om dosstorlek, och du får väl själv ta hänsyn till mängden vätska du känner för att pumpa i det i en viss hastighet. Jag varnar ju samtidigt för riskerna, som jag talar om min preferens för hard-and-fast, när det kommer till narkotika.