Citat:
Ursprungligen postat av
snuskis123
Var hittar man FAQ? Försökte söka men hittade inget.
Har läst så mycket jag kunnat, säkert 25 sidor bara i denna tråden, sen flera flera timmar på massor av andra ställen, och det dåliga med det är att alla säger olika, vissa hävdar bestämt att inget kommer hända med fertiliteten, medan andra säger att den nästan garanterat kommer försvinna, så jag vet inte vem jag ska lita på, därför vänder jag mig till mästaren Leif, som enligt alla kan detta som rinnande vatten. Verkar finnas mycket myter och osanningar om testosteronbehandling, vissa är helt bestämda att du kommer tappa håret och dö i prostatacancer, vissa menar på att absolut inget dåligt kan hända alls. Vill gärna ha någon källa, en riktig studie, något som de flesta här omkring saknar. Min endrokronolist var dessutom helt övertygad om att 8mnol eller mer är helt normalt och absolut inte det minsta konstigt eller lågt för en 18årig som fram tills något år sedan hade testosteronnivåer låååångt över medel.
Högst upp i forumet fann jag denna länk
(FB) LÄS DENNA TRÅDEN FÖRST! Riktlinjer + Länksamling
Jag är heller ingen mästare på det här, jag bidrar bara med det jag kan och är alltid öppen för att lära mig mer. Du måste förstå att människor reagerar olika, där olika faktorer spelar roll bl.a. ärftlighet mm, så du kan ALDRIG få ett korrekt svar på eventuella biverkningar.
Vad beträffar din endokrinolog. så är han en skam för hela läkarkåren, en paria som borde fråntas sitt läkarleg eftersom han anser att 8nmol/l är helt normala värden för en 18-årig kille.
Som jag tidigare nämnde, varken jag eller någon annan kan bidra med något vettigt tips till dig, då vi inte har tillgång till dina provresultat. Man behöver se på dom för att kunna bilda sig en uppfattning om vad det eventuellt kan vara. Dessutom har du faktiskt inte specificerat vad det är för symtom som gör att du misstänker testosteronbrist. Återkom när du har något att visa upp, fram tills dess kan iaf inte jag hjälpa dig något mer.
Lycka till / Leif