2014-02-06, 19:11
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuskis123
Har inte dem. Men enligt läkaren så var det normalt. Fanns tydligen ingen anledning till varför jag lider utav alla symptom. Vet ju ungefär vad som kan hända, men folk säger olika hela tiden, att mindre testiklar och sterilitet är extremt ovanligt, och att det går att motverka med tillväxthormoner. Har läst mycket om det, men förstår mig inte riktigt på om jag ska oroa mig för det eller inte, om det är normala nivåer så kan det tydligen vara bra för spermierna. http://www.peaktestosterone.com/Testosterone_Therapy_Side_Effects.aspx Har fått mycket info därifrån.

Be om att få dom utskrivna sedan skriver du upp värdena här, du ska alltid be om att få dina prover på papper så att du kan dokumentera dessa. Det kvittar om läkaren säger att de är bra, man ska alltid syna igenom proverna, ev be en någon kunnig ta en titt på dessa, allt en läkare säger är inte hugget i sten.

Du behöver dessutom läsa på, så återigen ber jag dig att läsa FAQ, det är det minsta vi kan kräva av dig innan du ställer frågor om att självmedicinera testosteron. Du är trots allt inte så värst påläst.

/ Leif
Citera
2014-02-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Be om att få dom utskrivna sedan skriver du upp värdena här, du ska alltid be om att få dina prover på papper så att du kan dokumentera dessa. Det kvittar om läkaren säger att de är bra, man ska alltid syna igenom proverna, ev be en någon kunnig ta en titt på dessa, allt en läkare säger är inte hugget i sten.

Du behöver dessutom läsa på, så återigen ber jag dig att läsa FAQ, det är det minsta vi kan kräva av dig innan du ställer frågor om att självmedicinera testosteron. Du är trots allt inte så värst påläst.

/ Leif
Var hittar man FAQ? Försökte söka men hittade inget.
Har läst så mycket jag kunnat, säkert 25 sidor bara i denna tråden, sen flera flera timmar på massor av andra ställen, och det dåliga med det är att alla säger olika, vissa hävdar bestämt att inget kommer hända med fertiliteten, medan andra säger att den nästan garanterat kommer försvinna, så jag vet inte vem jag ska lita på, därför vänder jag mig till mästaren Leif, som enligt alla kan detta som rinnande vatten. Verkar finnas mycket myter och osanningar om testosteronbehandling, vissa är helt bestämda att du kommer tappa håret och dö i prostatacancer, vissa menar på att absolut inget dåligt kan hända alls. Vill gärna ha någon källa, en riktig studie, något som de flesta här omkring saknar. Min endrokronolist var dessutom helt övertygad om att 8mnol eller mer är helt normalt och absolut inte det minsta konstigt eller lågt för en 18årig som fram tills något år sedan hade testosteronnivåer låååångt över medel.
Citera
2014-02-06, 21:41
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Var hittar man FAQ? Försökte söka men hittade inget.
Har läst så mycket jag kunnat, säkert 25 sidor bara i denna tråden, sen flera flera timmar på massor av andra ställen, och det dåliga med det är att alla säger olika, vissa hävdar bestämt att inget kommer hända med fertiliteten, medan andra säger att den nästan garanterat kommer försvinna, så jag vet inte vem jag ska lita på, därför vänder jag mig till mästaren Leif, som enligt alla kan detta som rinnande vatten. Verkar finnas mycket myter och osanningar om testosteronbehandling, vissa är helt bestämda att du kommer tappa håret och dö i prostatacancer, vissa menar på att absolut inget dåligt kan hända alls. Vill gärna ha någon källa, en riktig studie, något som de flesta här omkring saknar. Min endrokronolist var dessutom helt övertygad om att 8mnol eller mer är helt normalt och absolut inte det minsta konstigt eller lågt för en 18årig som fram tills något år sedan hade testosteronnivåer låååångt över medel.

Högst upp i forumet fann jag denna länk (FB) LÄS DENNA TRÅDEN FÖRST! Riktlinjer + Länksamling
Jag är heller ingen mästare på det här, jag bidrar bara med det jag kan och är alltid öppen för att lära mig mer. Du måste förstå att människor reagerar olika, där olika faktorer spelar roll bl.a. ärftlighet mm, så du kan ALDRIG få ett korrekt svar på eventuella biverkningar.

Vad beträffar din endokrinolog. så är han en skam för hela läkarkåren, en paria som borde fråntas sitt läkarleg eftersom han anser att 8nmol/l är helt normala värden för en 18-årig kille.

Som jag tidigare nämnde, varken jag eller någon annan kan bidra med något vettigt tips till dig, då vi inte har tillgång till dina provresultat. Man behöver se på dom för att kunna bilda sig en uppfattning om vad det eventuellt kan vara. Dessutom har du faktiskt inte specificerat vad det är för symtom som gör att du misstänker testosteronbrist. Återkom när du har något att visa upp, fram tills dess kan iaf inte jag hjälpa dig något mer.

Lycka till / Leif
Citera
2014-02-07, 00:57
Moderator
Arne.Ankas avatar
Nebido, slår det direkt vid injektionen eller tar det 3-4 veckor innan en injektion kommer igång ordentligt?

Citat:
vissa är helt bestämda att du kommer tappa håret och dö i prostatacancer, vissa menar på att absolut inget dåligt kan hända alls.
Det jag ofta hör är inte absoluta fakta utan risker och osäkerhet.
Citera
2014-02-07, 18:01
Avslutad
Tjäääna, tänkte bara kolla hur landet ligger med er som vart på Nebido över året. Hur mår ni idag?

Har någon av er inte fått effekt alls av Nebido efter 1 års behandling och fått Testoviron istället, hur upplever ni Testovironets effekter kontra Nebidons effekt.

Mvh BB
Citera
2014-02-07, 19:59
Bannlyst
Längre inslag om testosteronbrist hos män på nyhetsmorgon imorse. Rätt intressant tyckte jag..

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/du-kan-vara-en-av-50-000-m%C3%A4n-som-lider-av-testosteronbrist-2469459
Citera
2014-02-07, 21:01
Medlem
Deftoneds avatar
låg på 5.9 i testovärde än gång, och dom ville inte ge mig behandling. Så jag körde trt på eget håll istället och har gjort det sen dess. Läkarna är sämst när det kommer till den biten
Citera
2014-02-08, 00:44
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Nebido, slår det direkt vid injektionen eller tar det 3-4 veckor innan en injektion kommer igång ordentligt?

Jag kände av effekt som ökat välmående och stå kuk som inte var av denna värld redan efter ca 2 veckor. Då hade jag varit off ett bra tag innan.

Citat:
Ursprungligen postat av BadBreath
Tjäääna, tänkte bara kolla hur landet ligger med er som vart på Nebido över året. Hur mår ni idag?

Har någon av er inte fått effekt alls av Nebido efter 1 års behandling och fått Testoviron istället, hur upplever ni Testovironets effekter kontra Nebidons effekt.

Mvh BB

Jag har alltid mått tip top på Nebido. Vad beträffar Testoviron så är det ytterst sällsynt att läkarna går över till det. Det måste bl.a. sökas licens.

Citat:
Ursprungligen postat av -Gasp-
Längre inslag om testosteronbrist hos män på nyhetsmorgon imorse. Rätt intressant tyckte jag..

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/du-kan-vara-en-av-50-000-m%C3%A4n-som-lider-av-testosteronbrist-2469459

Har länkats tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Deftoned
låg på 5.9 i testovärde än gång, och dom ville inte ge mig behandling. Så jag körde trt på eget håll istället och har gjort det sen dess. Läkarna är sämst när det kommer till den biten

Låter absurt, kan det vara missbrukshistorik som spökar, det kan vara en anledning till att de är restriktiva med att sätta dig på TRT.

/ Leif
Citera
2014-02-08, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Hoppa över reductil du klarar dig utan det. Lägg dig på kaloriunderskott och bestäm dig att du ska klara av att uppnå det du strävar efter. Reductil dämpar bara din hunger, inget annat och det kan Du enkelt styra upp själv genom att skaffa sig karaktär. Återkom gärna hur det går med din process att få Testoviron istället för Nebido. Jag håller tummarna.

/ Leif

Tjena du!

Då tar jag och hoppar det, tänkte mest bara ta det som en liten kickstart, under nga veckor!
Men det är ju helt klart bättre med lite mer karaktär

Kommer att skriva här, lite senare, om hur det gick med receptbytet.

Mvh
Citera
2014-02-08, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBreath

Mvh BB

Har nu vart på Nebido i nästan exakt ett år. Nådde SS efter ca 8 månader tror jag o ligger nu runt 25-30 i testovärde. Mår mycket bättre än innan, är sällan deprimerad och sällan överdrivet trött. Känner mig lite som en ny människa ibland
Citera
2014-02-08, 17:43
Medlem
SamBumBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmaestarn
Har nu vart på Nebido i nästan exakt ett år. Nådde SS efter ca 8 månader tror jag o ligger nu runt 25-30 i testovärde. Mår mycket bättre än innan, är sällan deprimerad och sällan överdrivet trött. Känner mig lite som en ny människa ibland

Gött att höra.
Citera
2014-02-09, 16:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmaestarn

Låter toppen! Glad för din skull

Mvh BB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in