Citat:
Ursprungligen postat av
snuskis123
Tjena Leif! Har tagit ett testotest och det visade sig att jag hade strax under 16mnol. Om man läser runt här så är det många med brist som har runt detta värdet, men enligt läkaren så var det inga konstigheter överhuvudtaget och är absolut inte förklaringen till varför jag lider av exakt alla symptom. När jag kom in i puberteten fick jag en otroligt mörk röst, vilket är den starkaste indikatorn på högt testo, och 15,5mnol är INTE högt testovärde. Är 99% säker på att jag lider av lågt testo, och måste nog därför börja självmedicinera. Har tänkt beställa sånt där testosterontillskott man får utskrivet i USA, testo-e tror jag det hette, vilka bieffekter kan det få? Är trots allt endast 18 och är lite rädd att mina cojones ska krympa, vill gärna ha barn som du förstår. Är detta något som kan motverkas med t.ex. peptider?
Ja det blir svårt att sättas på TRT med det värdet (16nmol/l). Det klassas ju som fullt normalt i Sverige. Du ska inte beställa något från USA, vill du ha testosteron finns det att finna här hemma. Testo-e? Du menar Testosteron Enanthate? Är det oljebaserat och ska injiceras? Är du så ung så tycker inte jag att du ska självmedicinera, ska du behandlas med testosteron är det bättre att det sker under övervakning av en kunnig läkare så att du kan få hjälp på bästa vis ifall du vill bilda familj i framtiden.
Du kan ju alltid be om att få ta ett nytt prov, se då även till att ta prover på din sköldskörtel, TSH, T4/T3. Gör en fullständig hälsoundersökning innan du beslutar för att medicinera på egen hand, vilket jag avråder ifrån p.g.a. din ringa ålder. Vill dig bara väl mitt barn
/ Leif