2014-02-04, 21:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
När man börjar med nebido, hur vanligt är det att dom 3 första injektionerna ska tas med 6 veckors mellanrum för att gå upp till 12 veckor vid 4:e injektionen?
Citera
2014-02-04, 21:50
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
När man börjar med nebido, hur vanligt är det att dom 3 första injektionerna ska tas med 6 veckors mellanrum för att gå upp till 12 veckor vid 4:e injektionen?
Inte alls ovanligt, vissa får tyvärr inte alls den möjligheten utan de sätts på 8-12 veckors intervall direkt. Helst ska det vara var 4:e vecka, den metoden tillämpar dom två läkare jag har. I Fass står det att dom två första injektionerna ska sättas var 6 vecka, så får du 3 stycken injektioner med det intervallet är det bara bra.

/ Leif
Citera
2014-02-05, 13:18
Medlem
Ska lämna en hel del prover, för utredning om jag skall få byta ut Nebidon
till Testoviron, är även sugen att nu hoppa på reductil i 4v.

Och jag undrar då om vissa provsvar kan bli fel.
Tror det rörde sig om 6-8 olika prover.

Eller är det bara att gasa?

Mvh
Citera
2014-02-06, 08:22
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson
Ska lämna en hel del prover, för utredning om jag skall få byta ut Nebidon
till Testoviron, är även sugen att nu hoppa på reductil i 4v.

Och jag undrar då om vissa provsvar kan bli fel.
Tror det rörde sig om 6-8 olika prover.

Eller är det bara att gasa?

Mvh

Hoppa över reductil du klarar dig utan det. Lägg dig på kaloriunderskott och bestäm dig att du ska klara av att uppnå det du strävar efter. Reductil dämpar bara din hunger, inget annat och det kan Du enkelt styra upp själv genom att skaffa sig karaktär. Återkom gärna hur det går med din process att få Testoviron istället för Nebido. Jag håller tummarna.

/ Leif
Citera
2014-02-06, 08:30
Medlem
Har bara gått några dagar efter första injektion, inga mirakel än dock verkar jag sova riktigt bra nu och är alltid utvilad då jag vaknar enligt sambon sover jag tungt som jag ej gjorde tidigare, skönt ★
Citera
2014-02-06, 10:04
Medlem
SamBumBs avatar
Sådär då sitter man i väntrummet och väntar på att en ung vacker sjuksköterska ska smeka min stjärt för att sen rent hands on göra mig till en man ;-) första injektionen idag, tack Leif för all hjälp och mentalt stöd jag fått av dig för att orka driva mina krav hela vägen.
Citera
2014-02-06, 13:22
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaland
Har bara gått några dagar efter första injektion, inga mirakel än dock verkar jag sova riktigt bra nu och är alltid utvilad då jag vaknar enligt sambon sover jag tungt som jag ej gjorde tidigare, skönt ★

Vänta bara, tids nog vaknar du på natten med en ståkuk som inte är av denna värld, och som till varje pris ska ska sätta på frugan. Ge det lite tid bara

Citat:
Ursprungligen postat av SamBumB
Sådär då sitter man i väntrummet och väntar på att en ung vacker sjuksköterska ska smeka min stjärt för att sen rent hands on göra mig till en man ;-) första injektionen idag, tack Leif för all hjälp och mentalt stöd jag fått av dig för att orka driva mina krav hela vägen.

Haha låter bra, glöm inte att be om sköterskan nummer

Tack själv

/ Leif
Citera
2014-02-06, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Vänta bara, tids nog vaknar du på natten med en ståkuk som inte är av denna värld, och som till varje pris ska ska sätta på frugan. Ge det lite tid bara

Haha låter bra, glöm inte att be om sköterskan nummer

Tack själv

/ Leif
Tjena Leif! Har tagit ett testotest och det visade sig att jag hade strax under 16mnol. Om man läser runt här så är det många med brist som har runt detta värdet, men enligt läkaren så var det inga konstigheter överhuvudtaget och är absolut inte förklaringen till varför jag lider av exakt alla symptom. När jag kom in i puberteten fick jag en otroligt mörk röst, vilket är den starkaste indikatorn på högt testo, och 15,5mnol är INTE högt testovärde. Är 99% säker på att jag lider av lågt testo, och måste nog därför börja självmedicinera. Har tänkt beställa sånt där testosterontillskott man får utskrivet i USA, testo-e tror jag det hette, vilka bieffekter kan det få? Är trots allt endast 18 och är lite rädd att mina cojones ska krympa, vill gärna ha barn som du förstår. Är detta något som kan motverkas med t.ex. peptider?
Citera
2014-02-06, 17:40
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuskis123
Tjena Leif! Har tagit ett testotest och det visade sig att jag hade strax under 16mnol. Om man läser runt här så är det många med brist som har runt detta värdet, men enligt läkaren så var det inga konstigheter överhuvudtaget och är absolut inte förklaringen till varför jag lider av exakt alla symptom. När jag kom in i puberteten fick jag en otroligt mörk röst, vilket är den starkaste indikatorn på högt testo, och 15,5mnol är INTE högt testovärde. Är 99% säker på att jag lider av lågt testo, och måste nog därför börja självmedicinera. Har tänkt beställa sånt där testosterontillskott man får utskrivet i USA, testo-e tror jag det hette, vilka bieffekter kan det få? Är trots allt endast 18 och är lite rädd att mina cojones ska krympa, vill gärna ha barn som du förstår. Är detta något som kan motverkas med t.ex. peptider?

Ja det blir svårt att sättas på TRT med det värdet (16nmol/l). Det klassas ju som fullt normalt i Sverige. Du ska inte beställa något från USA, vill du ha testosteron finns det att finna här hemma. Testo-e? Du menar Testosteron Enanthate? Är det oljebaserat och ska injiceras? Är du så ung så tycker inte jag att du ska självmedicinera, ska du behandlas med testosteron är det bättre att det sker under övervakning av en kunnig läkare så att du kan få hjälp på bästa vis ifall du vill bilda familj i framtiden.

Du kan ju alltid be om att få ta ett nytt prov, se då även till att ta prover på din sköldskörtel, TSH, T4/T3. Gör en fullständig hälsoundersökning innan du beslutar för att medicinera på egen hand, vilket jag avråder ifrån p.g.a. din ringa ålder. Vill dig bara väl mitt barn

/ Leif
Senast redigerad av Leif.Jennekvist 2014-02-06 kl. 17:46.
Citera
2014-02-06, 17:57
Medlem
Citat:
Ja det blir svårt att sättas på TRT med det värdet (16nmol/l). Det klassas ju som fullt normalt i Sverige. Du ska inte beställa något från USA, vill du ha testosteron finns det att finna här hemma. Testo-e? Du menar Testosteron Enanthate? Är det oljebaserat och ska injiceras? Är du så ung så tycker inte jag att du ska självmedicinera, ska du behandlas med testosteron är det bättre att det sker under övervakning av en kunnig läkare så att du kan få hjälp på bästa vis ifall du vill bilda familj i framtiden.

Du kan ju alltid be om att få ta ett nytt prov, se då även till att ta prover på din sköldskörtel, TSH, T4/T3. Gör en fullständig hälsoundersökning innan du beslutar för att medicinera på egen hand, vilket jag avråder ifrån p.g.a. din ringa ålder. Vill dig bara väl mitt barn

/ Leif
Gjorde en full hälsoundersökning.
Vad kan hända om jag börjar med det såhär tidigt? Borde ju funka att motverka.
Citera
2014-02-06, 18:01
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuskis123
Gjorde en full hälsoundersökning.
Vad kan hända om jag börjar med det såhär tidigt? Borde ju funka att motverka.

Lägg upp dina resultat här så får vi kolla på dom, blir lättare att hjälpa dig då. Vad som kan hända borde du veta innan du beställer hem testosteron. Läs forumets FAQ, finns bra med information där.

/ Leif
Citera
2014-02-06, 18:11
Medlem
Citat:
Lägg upp dina resultat här så får vi kolla på dom, blir lättare att hjälpa dig då. Vad som kan hända borde du veta innan du beställer hem testosteron. Läs forumets FAQ, finns bra med information där.

/ Leif
Har inte dem. Men enligt läkaren så var det normalt. Fanns tydligen ingen anledning till varför jag lider utav alla symptom. Vet ju ungefär vad som kan hända, men folk säger olika hela tiden, att mindre testiklar och sterilitet är extremt ovanligt, och att det går att motverka med tillväxthormoner. Har läst mycket om det, men förstår mig inte riktigt på om jag ska oroa mig för det eller inte, om det är normala nivåer så kan det tydligen vara bra för spermierna. http://www.peaktestosterone.com/Testosterone_Therapy_Side_Effects.aspx Har fått mycket info därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in