2014-02-06, 13:19
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Nästa elimineringstävling kommer vara tacos eller hamburgare ?
Nej jag har hört att man ska vara kreativ och "think outside the box" med huvudingredienserna Felix pulvermos och en burk av Lallerstedts bearnaise.
Citera
2014-02-06, 13:32
Medlem
bohrdohrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Känns tydligt att färgstarka personligheter får vara kvar i tävlingen enligt produktionsbolagets önskemål? Eller är jag konspiratorisk.

Fan Lenny var ju min favorit.

Det är nog ganska solklart, hade nog blivit ramaskri om det t ex stod 5 svenska karlar kvar i slutet. Falukorv på spett med några smaklösa grönsaker känns som något en average elev skulle komma på när man fick göra "en egen rätt" under hemkunskapen i femman typ. Känns överlag jävligt konstigt att de som aldrig lagat en rätt förut får en så stor fördel. Ska ju knappast vara en nackdel att man har samlat på sig kunskap innan. Aja småtrevligt program att kolla på ändå även om det verkligen känns som att de är i bottenskrapet och letar bland folk som typ surfar in på recept.nu och gör något "spännande" på fredagskvällen..
Citera
2014-02-06, 13:40
Medlem
Tied.To.Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Kul om hon är/blir försvarsadvokat. "Min klient är oskyldig mannen! Jag svär! Lita på mig jao! NAKNO EMOCH! Jävla rasist!".

Men det behöver ju inte direkt vara något direkt negativt, det är ju faktiskt något hon kan dra nytta av i sitt yrke. Kommunikationen blir mycket rakare då man befinner sig på samma språkliga nivå som den absoluta majoriteten av sina klienter...

Edit; Vad jag minns är hon (tack och lov) skattejurist och inte försvarsadvokat.
Senast redigerad av Tied.To.Stone 2014-02-06 kl. 13:43.
Citera
2014-02-06, 14:34
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Känns tydligt att färgstarka personligheter får vara kvar i tävlingen enligt produktionsbolagets önskemål? Eller är jag konspiratorisk.

Fan Lenny var ju min favorit.

Nu spekulerar jag bara, men...

Markiz's syster, Loreen har ju gængat ganska længe (gør fortfarande?) med TV-Producenten Nike Lindblom, som tidigare har varit involverad i Meter Television.

Vilka producerar Sveriges Mæsterkock? Meter Television.

Kan det vara så att Nike æven ær inblandad i denna produktion, och har ett finger med i spelet?
Citera
2014-02-06, 14:51
Medlem
gubbroras avatar
Det är extremt låg kvalité på deltagarna i år. Hur kan dom som är kvar vara dom bästa av de tusentals som sökte. Dom här verkar ha noll koll på mat. Sedan verkar man ha anpassat maträtterna
efter kunskapsnivån, det är knappas något mer avancerad som har lagats hittills.
Citera
2014-02-06, 15:33
Medlem
Usch va låg nivå det är på deltagarnas matkunskaper. Finns ingen som imponerar (ännu).
Var det Göteborgaren som sa att den första bongen får vara sen?! Ok, så de första besökarna ska (enligt honom) behöva vänta på maten lite längre tid. Det är ok. Vad är det för ribba än sätter egentligen, pinsamt.
Citera
2014-02-06, 17:38
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Det tror jag absolut, men jag är också konspiratorisk. Folk som blir gillade, eller ogillade av TV-publiken klarar sig kvar, inte garanterat, men i större utsträckning än andra. Det gäller ju dels att sälja TV-serien och sedan att sälja en kok-bok.
Säsong 1 vann karismatiska Louise över något fryntliga och aggressiva Jennie. Jennie blev jättearg och sa högljutt att hon (Jennie) var duktigare på att laga mat, vilket hon säkert var eftersom hon gick sista(?) året på kocklinjen.
Säsong 2 vann karismatiska Sigrid över Josephine som slog ut den duktige Urban i en mystisk semifinal.
Vem av deltagarna kommer att sälja bäst med kockböcker? En okänd duktig tystlåten kock? Eller Loreens syster?
Jag tror att Markiz har klart större chanser att vinna än till exempel Anders eller Monika, på karisma och (Loreens) kändisskap. Man kanske inte skall måla fan på väggen, men med rätt val av utslagstävlingar och rätt bedömning av domarna så kan man ge tävlingen de knuffar som kan behövas för att få rätt kusar kvar i loppet.
Senast redigerad av Kvackelikvack 2014-02-06 kl. 17:41.
Citera
2014-02-06, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-Chis
Usch va låg nivå det är på deltagarnas matkunskaper. Finns ingen som imponerar (ännu).
Var det Göteborgaren som sa att den första bongen får vara sen?! Ok, så de första besökarna ska (enligt honom) behöva vänta på maten lite längre tid. Det är ok. Vad är det för ribba än sätter egentligen, pinsamt.

Hellre det än en lagledare som inte vet skillnaden på sötpotatispuré och pumpapuré.
Citera
2014-02-06, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Nästa elimineringstävling kommer vara tacos eller hamburgare ?

Man kan inte ge totala nybörjare som dessa människor är vad som helst, ställer du för höga krav kommer de ju bara bli dåligt. Vad är vitsen med att be dem laga någonting på den absolut högsta nivån direkt, när ändå alla kommer misslyckas.

Är det rolig TV?

Här, gör Havskräftfylld piggvarskupol, tartelett med havskräfta på ostcrème och spenatbädd, spetskålsterrine, havskräftsås och mandelpotatispuré.

Klarar du inte av det? Nehe tyvärr, dags att åka hem
Citera
2014-02-06, 20:31
Medlem
Cohibas avatar
Hoppas på Linnea. Det bara lyser mat och gästgiveri lång väg om hennes godmodiga och gemytliga uppsyn. Hon kan bli en ny Edvard Persson.
Citera
2014-02-06, 20:35
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
...något fryntliga och aggressiva Jennie. Jennie blev jättearg och sa högljutt att hon (Jennie) var duktigare på att laga mat, vilket hon säkert var eftersom hon gick sista(?) året på kocklinjen.

Fryntlig är nog det sista ord jag skulle använda för att beskriva Jennie eller menade du rultig -
Citera
2014-02-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Man kan inte ge totala nybörjare som dessa människor är vad som helst, ställer du för höga krav kommer de ju bara bli dåligt. Vad är vitsen med att be dem laga någonting på den absolut högsta nivån direkt, när ändå alla kommer misslyckas.

Är det rolig TV?

Här, gör Havskräftfylld piggvarskupol, tartelett med havskräfta på ostcrème och spenatbädd, spetskålsterrine, havskräftsås och mandelpotatispuré.

Klarar du inte av det? Nehe tyvärr, dags att åka hem

Hmm verkar som om att någon tycker att det är svårt att laga havskräfta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in