Citat:
Ursprungligen postat av
namram
Känns tydligt att färgstarka personligheter får vara kvar i tävlingen enligt produktionsbolagets önskemål? Eller är jag konspiratorisk.
Det tror jag absolut, men jag är också konspiratorisk. Folk som blir gillade, eller ogillade av TV-publiken klarar sig kvar, inte garanterat, men i större utsträckning än andra. Det gäller ju dels att sälja TV-serien och sedan att sälja en kok-bok.
Säsong 1 vann karismatiska Louise över något fryntliga och aggressiva Jennie. Jennie blev jättearg och sa högljutt att hon (Jennie) var duktigare på att laga mat, vilket hon säkert var eftersom hon gick sista(?) året på kocklinjen.
Säsong 2 vann karismatiska Sigrid över Josephine som slog ut den duktige Urban i en mystisk semifinal.
Vem av deltagarna kommer att sälja bäst med kockböcker? En okänd duktig tystlåten kock? Eller Loreens syster?
Jag tror att Markiz har klart större chanser att vinna än till exempel Anders eller Monika, på karisma och (Loreens) kändisskap. Man kanske inte skall måla fan på väggen, men med rätt val av utslagstävlingar och rätt bedömning av domarna så kan man ge tävlingen de knuffar som kan behövas för att få rätt kusar kvar i loppet.