Citat:
Ursprungligen postat av
Lagro
Jag anser du kommer att få rätt i ditt antagande även om du inte är säker, att den här domen kommer inte att stå sig.
Blir det ett race till med det här mordärendet - vilket det rimligtvis borde kunna bli - så
är jag helt övertygad om att hovrätten fastställer domen och absolut inte river upp den
och försätter Johansson på fri fot igen.
Jurister är inte mycket för allehanda konspirationsteorier med blodplantering och dylikt
verklighetsfrämmande nonsens och allra minst skulle man ett enda ögonblick spilla tid
på att reflektera över möjligheten med dina inhyrda professionella styckmördare...kineser
eller av vilken annan nationalitet de än må vara...
KJ är SKYLDIG, särskilt blodspåret i bagageutrymmet naglar fast honom vid det vedervärdiga
dådet. Naturligtvis är det så. Naturligtvis inser hovrättsledamöterna detta också.
Det radar upp sig försvårande omständigheter för commander Johansson varav ytterligare
en till som kan påminnas om är när han slant med tungan vid ett förhörstillfälle då just
blodspåret var på tapeten och han sa något han inte borde ha sagt; om att han inte kan
ha haft blod i bakluckan. Den detaljen skulle han rimligtvis inte känna till i det här läget.
Håller man sig bara i verkligheten och ser alltsammans nyktert och sakligt så framstår
skulden hos vederbörande med påträngande tydlighet.
Någon karatetränare med fru låter sig inte infogas i dramat hur gärna somliga än vill just
låta göra den saken. Man borde kunna lämna dessa människor ifred nu, tycker jag allt.
De har hängts ut alldeles tillräckligt som det är. Men man kommer givetvis fortsätta dessvärre
att spekulera i att de på något sätt var inblandade.
Fortfarande håller jag öppet för möjligheten att KJ i något skede har fått hjälp.
Om dådet var han ensam, det är jag helt övertygad om till skillnad från mister MBoudine
med sitt fasaväckande "event" någonstans i de norrländska skogarna.