Citat:
Hejsan herr allmänt bergsäker
Har du någon källa på att något kan uppfattas som ouppmärksamhet.?
Hur ter sig sedan din definition av den genuina ouppmärksamheten isfl?, får jag fråga är det möjligt att kunna vara skapt så att man inte kan ta in detaljer? och kalla det för ouppmärksamhet på detaljer anser du?.
Du har just nu uppvisat prov på bristande uppmärksamhet min gode man
uppmärksamhetsstörning är i högsta grad associerbart med ADD
http://www.add.n.nu/
Det är samma typ av uppmärksamhetstörnig som vid ADHD, googla med fördel, sedan du kanske inte upplever uppmärksamhetstörning själv men det kanske inte är projicerbart på massan, jag projicerar ochså med fördel..frågan är vem som har rätt.
Ska man tro texter så har jag rätt, å andra sidan finns det ju inte en käft i den här tråden som klagat på det heller, möjlige att man gör olika prioriteringar vad man anser vara problem att berätta om
Vad "tycker" ni andra, ingår uppmärksamhetsstörning i ADD?
Har du någon källa på att något kan uppfattas som ouppmärksamhet.?
Hur ter sig sedan din definition av den genuina ouppmärksamheten isfl?, får jag fråga är det möjligt att kunna vara skapt så att man inte kan ta in detaljer? och kalla det för ouppmärksamhet på detaljer anser du?.
Du har just nu uppvisat prov på bristande uppmärksamhet min gode man
uppmärksamhetsstörning är i högsta grad associerbart med ADDhttp://www.add.n.nu/
Det är samma typ av uppmärksamhetstörnig som vid ADHD, googla med fördel, sedan du kanske inte upplever uppmärksamhetstörning själv men det kanske inte är projicerbart på massan, jag projicerar ochså med fördel..frågan är vem som har rätt.
Ska man tro texter så har jag rätt, å andra sidan finns det ju inte en käft i den här tråden som klagat på det heller, möjlige att man gör olika prioriteringar vad man anser vara problem att berätta om
Vad "tycker" ni andra, ingår uppmärksamhetsstörning i ADD?
Ouppmärksamhet och uppmärksamhetsstörning är inte alls samma sak. Man kan visst vara skapt med oförmågan att ta in vissa detaljer, dyslexi exempelvis. Om man har ADD så kan man i vissa lägen vara expert på att ta in detaljer, medan i andra sammanhang förstår man knappt helheten. Beroende på hur motiverad läget man befinner sig i gör en.
Därför ville jag klargöra att ouppmärksamhet inte har något med ADD att göra, däremot uppmärksamhetsstörning i allra högsta grad.
Citat:
ADD benämns som de tröga hjärnan, det tolkar inte jag som att man torde vara motivationströg...utan andra saker, inte att man är dum i huvet, men trögare att koppla.
Upplever du några problem i din ADD som är värd vatten
förutom att du är omotiverad? kom inte med sömnproblem helst
Upplever du några problem i din ADD som är värd vatten
förutom att du är omotiverad? kom inte med sömnproblem helst
Att ADD skulle vara sammankopplat med en "trög hjärna" av något slag har jag aldrig hört. Finns många kvicktänkta som lider av ADD. "motivationströg" har jag heller aldrig skrivit, utan de med ADD har helt enkelt svårare än andra att låta deras motivation styra deras handlingar. Man gör inte det man vill.
ADD gör inte heller att man är omotiverad. Det gör som sagt att oberoende av hur starkt motiverad man är till att göra något som kräver kontinuerligt bibehållen uppmärksamhet(om att gå en utbildning) så kommer det vara oerhört svårt att göra.
R