Citat:
Ursprungligen postat av
Trololdeg
Det finns väl en och annan bland Victoria's secret modellerna som är lite på gränsen, men tycker de flesta inte på något sätt ser underviktiga ut, snarare väldigt välformade och tränade. Det är lite det här jag menar, varför är man idag plötsligt klassad som underviktig och äcklig bara för att man är smal? Och vad är det som gör det okej att klanka ner på smala tjejer helt plötsligt?
Håller med dig, vissa är gränsfall men de flesta är väl helt ok enligt modellstandard.
(Säger jag som tjej, varken smal som VS modellerna eller tjock utan bara jävligt nöjd

)
Många glömmer att det är en viss typ av kroppsform & längd som behövs inom just
den industrin, och alla "vuxna" vet vid detta laget att vad som inom modellindustrin är norm, inte är det i den vanliga världen.
Det är bra tycker jag att kurviga / större kvinnor får mer plats i media osvosv just för att unga människor ska se att det är OK att bara vara oavsett hur du ser ut och inte bli ständigt påminda om ett ideal som är i princip fysiskt omöjligt att nå för de flesta då mycket är givet på förhand biologiskt & naturligt.
Blir dock problematiskt att hylla mkt överviktiga / feta tjejer
OCH killar, då det är i västvärlden ett problem (sk. I-landsproblem), då det är lika ohälsosamt och farligt som att vara underviktig.