2014-02-05, 17:06
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smuggels
Vilken sekt ska det röra sig om och källa på det.

Är väl denna det rör sig om kan man anta
http://sv.wikipedia.org/wiki/SSPX
Citera
2014-02-05, 17:07
Medlem
-Nattugglan-s avatar
Citat:
Vilken sekt ska det röra sig om och källa på det.

Namnet får du ta reda på själv men de brukar delta i mässor på Björngårdsgatan 21 i Stockholm.
Citera
2014-02-05, 17:18
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Är väl denna det rör sig om kan man anta
http://sv.wikipedia.org/wiki/SSPX

Jo jag var ganska säker att det var denna han menade, men jag vill ha nån källa att jonas de geer tillhör denna. Har för mig att han talade dåligt om SSPX i radio framåt, men jag kan ha fel.

Överhuvudtaget så vet jag för lite om SSPX för att bedöma dom som dåliga eller bra.

Citat:
Ursprungligen postat av -Nattugglan-
Namnet får du ta reda på själv men de brukar delta i mässor på Björngårdsgatan 21 i Stockholm.

Så det är bara tomt snack om att han tillhör denna namnlösa sekt?
Citera
2014-02-05, 17:23
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Jo jag var ganska säker att det var denna han menade, men jag vill ha nån källa att jonas de geer tillhör denna. Har för mig att han talade dåligt om SSPX i radio framåt, men jag kan ha fel.

Överhuvudtaget så vet jag för lite om SSPX för att bedöma dom som dåliga eller bra.

Kanske ändrat sig men för fem år sen tar han ju knappast avstånd från dem eller förnekar att han är medlem i alla fall.
http://archive.is/KoCq
Citera
2014-02-05, 17:29
Medlem
-Nattugglan-s avatar
Citat:

Om du är så intresserad får du väl be din ledsagare om hjälp att få fram mer information, enligt kommunallagen har alla personer med betydande och bestående begåvningsmässigt funktionshinder rätt till en sådan.

Har du någon källa på att Patrik Forsén och Björn Herstad inte deltar på gemensamma mässor på Björngårdsgatan?

Alternativt kan du (eller din ledsagare) mejla NI:s nya ordförande Björn Herstad och fråga.
Citera
2014-02-05, 17:36
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Om du är så intresserad får du väl be din ledsagare om hjälp att få fram mer information, enligt kommunallagen har alla personer med betydande och bestående begåvningsmässigt funktionshinder rätt till en sådan.

Har du någon källa på att Patrik Forsén och Björn Herstad inte deltar på gemensamma mässor på Björngårdsgatan?

Alternativt kan du (eller din ledsagare) mejla NI:s nya ordförande Björn Herstad och fråga.

Har du något fel i huvudet eller? Bevisa det du påstår istället för att bete dig som en efterbliven 14-åring.
Citera
2014-02-05, 17:37
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:

Så för man vill ha källa på påståenden så är man förståndshandikappad? I såna fall är förståndshandikappade genier som förstår att man ska ha källor på påståenden. Varför inte gå tillbaka till synagogan igen jude?

Citat:

Har du nån källa på att du inte är jude? Har du nån källa på att gud inte finns. Du är sannerligen är jävla idiot.

Citat:
Så det är NI:s uppgift att presentera uppgifter om Jonas De Geer? Hur fan är du funtad männ.. Jude?
Citera
2014-02-05, 17:51
Medlem
-Nattugglan-s avatar
Citat:
Så för man vill ha källa på påståenden så är man förståndshandikappad? I såna fall är förståndshandikappade genier som förstår att man ska ha källor på påståenden. Varför inte gå tillbaka till synagogan igen jude?
Har du nån källa på att du inte är jude? Har du nån källa på att gud inte finns. Du är sannerligen är jävla idiot.

Så det är NI:s uppgift att presentera uppgifter om Jonas De Geer? Hur fan är du funtad männ.. Jude?

Att du är förståndshandikappad är du själv den bästa källan på, du har ett stort behov av att skydda Herstad och JDG men samtidigt låtsas du att du aldrig hört talas om SSPX. Du har ingen trovärdighet alls.

Haha, "jude" "synagoga", din debatteknik får du (eller din ledsagare) nog förbättra en hel del för du skämmer ut dig offentligt.
Citera
2014-02-05, 18:02
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Att du är förståndshandikappad är du själv den bästa källan på, du har ett stort behov av att skydda Herstad och JDG men samtidigt låtsas du att du aldrig hört talas om SSPX. Du har ingen trovärdighet alls.

Meninglöst svammel... Har ingen aning vem Herstad är, aldrig låtsas som jag inte känner till SSPX din jävla pajas. Jag skyddar inte JDG, däremot gillar jag inte smutskastningar och vill ha källa på påståenden. JDG är en man med med stor inblick i judefrågan till skillnad från många andra och det får han min respekt för.

Citat:
Haha, "jude" "synagoga", din debatteknik får du (eller din ledsagare) nog förbättra en hel del för du skämmer ut dig offentligt.

Kike. Hur skämmer jag ut mig offentligt när jag sitter bakom ett anonymt nick? HEB!
Citera
2014-02-05, 18:27
Medlem
-Nattugglan-s avatar
Citat:
Meninglöst svammel... Har ingen aning vem Herstad är, aldrig låtsas som jag inte känner till SSPX din jävla pajas. Jag skyddar inte JDG, däremot gillar jag inte smutskastningar och vill ha källa på påståenden. JDG är en man med med stor inblick i judefrågan till skillnad från många andra och det får han min respekt för.

Kike. Hur skämmer jag ut mig offentligt när jag sitter bakom ett anonymt nick? HEB!

Haha, du är verkligen efterbliven, obildad och väldigt envis. Men okej, jag ska förklara.

"Vilken sekt ska det röra sig om och källa på det."

Varför kräver du källor på sådant som du själv vet är sant? Jag har inte smutskastat JDG, att han är med i SSPX är något han själv har erkänt och något som också är allmänt känt. Att JDG har goda kunskaper om judefrågan och en del annat är givetvis bra men det ursäktar inte att han bedriver katolsk entrism i den nationella rörelsen.

Så bara för att du har ett anonymt nick så behöver du inte agera med heder och ära?
Citera
2014-02-06, 12:00
Bannlyst
De har inget sinne för affärer, identitärerna.
De köper en tidning som har tappat alla sina prenumeranter.

Deras ideologi - neo-fascism har en så liten publik att de inte en är i majoritet på sitt eget forum Nordisk.nu.

Det går inte heller bra för deras prospekteringsbolag,

http://www.aktietorget.se/QuotesInstrument.aspx?InstrumentID=SE0001659756&La nguage=1&Graph=4
Citera
2014-02-06, 12:29
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Nu har identärerna stärkt sin position betydligt på kort tid, och kommer säkert göra ytterligare framstötar mot SvP, Jonas de geer är ju med i samma katolska sekt som Patrik Forsén och Björn Herstad och dessutom verkar Radio framåt trojkan ideologiskt stå identitärerna nära.

Jaha, vad är kraven för en sådan negativ påstående att SSPX är en sekt? Jag är själv inte mer insatt i ämnet, mer än att flertal katoliker ber att de ska enas med den stora katolska kyrkan igen. Fast Paul Morgan skrev 2009 "St. Pius X:s Prästbrödraskap är engagerat i att upprätthålla påvarnas traditionella lära i motsats mot de neomodernistiska irrläror och, tillbakavisar fullständigt alla anklagelser om att stå "utanför kyrkan". Eller att Helle Klein själv ville stoppa dem (bloggar.aftonbladet.se/helleklein/2009/01/1094706/) när det skreks så mycket om förintelseförnekelse och antisemitism vid den tiden. Och så vidare.

Blir intressant att höra vad du anser vara en sekt. Då en följdfråga; är det en internationell sekt enligt dig, eller är det enbart det på svensk mark? Och om enbart på svensk mark, är det på grund av personerna eller organisationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in