2014-01-09, 23:57
  #3073
Medlem
Erik1974s avatar
Har nu också läst igenom transkriptionen av TV- programmet.

Tyvärr blir det väldigt tydligt att Amaral inte har mycket att gå på. Han fall bygger på motsättningar, fördomar, oklarheter, indicier, kulturkrockar, tvivelaktig teknisk bevisning, osäkra vittnen och rykten. Missförstå nu inte detta. Det är även min fulla övertygelse att McCanns mycket väl vet vad som hände med Madeleine den dagen, men det måste till något mycket speciellt för att få de fällda. Ibland tycker jag faktiskt t.o.m. att han går alldeles för långt och övertolkar saker och ting.
Citera
2014-01-10, 06:19
  #3074
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Har nu också läst igenom transkriptionen av TV- programmet.

Tyvärr blir det väldigt tydligt att Amaral inte har mycket att gå på. Han fall bygger på motsättningar, fördomar, oklarheter, indicier, kulturkrockar, tvivelaktig teknisk bevisning, osäkra vittnen och rykten. Missförstå nu inte detta. Det är även min fulla övertygelse att McCanns mycket väl vet vad som hände med Madeleine den dagen, men det måste till något mycket speciellt för att få de fällda. Ibland tycker jag faktiskt t.o.m. att han går alldeles för långt och övertolkar saker och ting.
Absolut,det finns tyvärr inga bindande bevis i detta nu vad vi vet om.
Det finns en del känsliga och viktiga uppgifter i PJ's utredning som inte släpptes offentligt.
Polisen kan veta hur det gått till men inte kan binda någon vid brottet,ett färskt exempel är väl Marina Johansson där dom är säkra på att sambon ligger bakom,men kan inte binda honom till brottet.
Nu är inte jag någon expert på juridik men min uppfattning till att dom öppnar en nedlagd utredning efter 5 år måste tyda på att det finns uppgifter med bra substans i sen var dessa pekar vet vi inte.
Det vi vet är att PJ inte är intresserade av samarbete med SY och anledningen ska vara att dom har helt olika infallsvinklar på fallet.
Men som sagt så har inte Amaral några bevis på att McCanns är skyldiga och det finns lika lite bevis på att något inbrott eller kidnappning skett.
Det vi vet är att Gerry,Kate eller båda gjorde sig skyldig till försummelse genom att utsätta sina barn för fara och kunde ha blivit dömda för detta,nu i efterhand blev det inte så tyvärr.
__________________
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-10 kl. 06:31.
Citera
2014-01-10, 06:42
  #3075
Medlem
Ghostfaces avatar
http://shop.findmadeleine.com/

Äntligen har shopen öppnat igen. Tänkte jag skall beställa ett "Holiday pack"
Citera
2014-01-10, 07:30
  #3076
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
http://shop.findmadeleine.com/

Äntligen har shopen öppnat igen. Tänkte jag skall beställa ett "Holiday pack"
Ha ha.
Jag såg eländet,fullständigt bisarrt.
Citera
2014-01-10, 10:47
  #3077
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murder
Hemskt att sånt händer. Undrar hur det slutar..

Tycker också att det är lite föräldrarnas fel att den lämnar en liten tjej ensam. Man ska inte göra det när man är utomlands.
Ska väl aldrig lämna ett litet barn ensamt. Stackars lilla unge.
Citera
2014-01-10, 20:51
  #3078
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
http://shop.findmadeleine.com/

Äntligen har shopen öppnat igen. Tänkte jag skall beställa ett "Holiday pack"


OJ, så smaklöst.
Citera
2014-01-10, 21:23
  #3079
Medlem
2big4yous avatar
SY begär hjälp från PJ angående oidentifierade mobilsamtal Pdl.
Den brittiska Polisen säger ingenting om vilka det gäller,om det är inbrottstjuvarna som brittisk media rapporterade eller några andra vet vi inte,men att SY utreder T9 får man se som näst intill osannolikt.
Tidigare har inte PJ varit intresserade av att informera SY vilket man får se som ett gott tecken.
http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/madeleinemccann/10563621/Madeleine-McCann-Scotland-Yard-requests-more-help-from-Portugal.html

Det kan vara så att även PJ har en del mobilsamtal att gå på,när det begav sig 2007-2008 fick inte PJ använda mobiltrafiken som bevisning i utredningen,vad jag förstår så har dom reglerna ändrats och det skulle vara mycket intressant att veta mer om kontantkortstelefonerna som David Payne ordnade till sig själv och McCann´s på plats i Algarve.

Lite extra materiell
Man funderar på vad Ocean Club är för ställe egentligen
Här "Quiz donnan" som hade hand om "Quiz" tävlingen på "Tapas" och som Gerry flirtade med och bjöd till sitt bord den 2 Maj,efter detta blev det frostigt mellan Gerry och Kate.
http://postimg.org/image/qbupp82gx/

Gerry som tappat humöret?
http://postimg.org/image/3umq8gf01/

Här är barnflickorna på "Ocean club"
http://postimg.org/image/3zczafy57/

Filmklipp från bussen på flygplatsen när dom anländer till Portugal.
David Payne:"Cheer up Gerry, we're on holiday."
Gerry:"Fuck off, I'm not here to enjoy myself."
http://video.twicsy.com/i/xLfNf

Jag har tjatat en del om "den sista bilden",men jag måste fråga er om detta är samma flicka?
Bilden till vänster är tagen i April 2007,ett par veckor före resan till Portugal.
http://postimg.org/image/8ic4duezr/
Citera
2014-01-11, 09:19
  #3080
Medlem
På de sista bilderna ser det ut att vara samma flicka, undantaget håret som är längre, mörkare blont och vågigt och sen ljusare blont, kortare och spikrakt. Men det kan ju vara klippt och jag har för mig att Maddue har s.k extensions på den första bilden dvs det är inte hennes eget hår.

MEN däremot tycker jag personligen inte alls att det ser ut att vara samma barn på den sk. "Tennisbilden" och den där hon sitter vid poolen. Tennistjejen har mörkare hår, ser äldre och längre ut, blekare i huden osv. Enligt signalement ska Maddie vara 90 cm lång, vilket är väldigt kort för en nästan 4-åring. Men Tennistjejen verkar längre än 90 cm, jämför med tennisbollarna så får man en uppfattning. Hon böjer dessutom knäna och kröker ryggen lite. Man har också noterat blåmärken på Tennistjejen som ej finns på pooltjejen. Det spekuleras att poolbilden är tagen på sensommaren året innan, alltså inte precis innan Maddie försvann utan sommaren innan dess. Därför var Gerry tvungen att åka hem till England för att hämta poolbilden, som ej visades medan de var i PdL utan först efter Gerry varit hemma och vänt.
__________________
Senast redigerad av Zebrima 2014-01-11 kl. 09:22.
Citera
2014-01-11, 10:38
  #3081
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
SY begär hjälp från PJ angående oidentifierade mobilsamtal Pdl.
Den brittiska Polisen säger ingenting om vilka det gäller,om det är inbrottstjuvarna som brittisk media rapporterade eller några andra vet vi inte,men att SY utreder T9 får man se som näst intill osannolikt.
Tidigare har inte PJ varit intresserade av att informera SY vilket man får se som ett gott tecken.
http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/madeleinemccann/10563621/Madeleine-McCann-Scotland-Yard-requests-more-help-from-Portugal.html

Det kan vara så att även PJ har en del mobilsamtal att gå på,när det begav sig 2007-2008 fick inte PJ använda mobiltrafiken som bevisning i utredningen,vad jag förstår så har dom reglerna ändrats och det skulle vara mycket intressant att veta mer om kontantkortstelefonerna som David Payne ordnade till sig själv och McCann´s på plats i Algarve.

Lite extra materiell
Man funderar på vad Ocean Club är för ställe egentligen
Här "Quiz donnan" som hade hand om "Quiz" tävlingen på "Tapas" och som Gerry flirtade med och bjöd till sitt bord den 2 Maj,efter detta blev det frostigt mellan Gerry och Kate.
http://postimg.org/image/qbupp82gx/

Gerry som tappat humöret?
http://postimg.org/image/3umq8gf01/

Här är barnflickorna på "Ocean club"
http://postimg.org/image/3zczafy57/

Filmklipp från bussen på flygplatsen när dom anländer till Portugal.
David Payne:"Cheer up Gerry, we're on holiday."
Gerry:"Fuck off, I'm not here to enjoy myself."
http://video.twicsy.com/i/xLfNf

Jag har tjatat en del om "den sista bilden",men jag måste fråga er om detta är samma flicka?
Bilden till vänster är tagen i April 2007,ett par veckor före resan till Portugal.
http://postimg.org/image/8ic4duezr/

Haha, barnflickan längst till höger är ju garanterat från Manchester, what a scum!
Citera
2014-01-11, 12:38
  #3082
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Jag har tjatat en del om "den sista bilden",men jag måste fråga er om detta är samma flicka?
Bilden till vänster är tagen i April 2007,ett par veckor före resan till Portugal.
http://postimg.org/image/8ic4duezr/


Svar ja. 100%. Du tappar trovärdighet när du håller på med det där.

Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
MEN däremot tycker jag personligen inte alls att det ser ut att vara samma barn på den sk. "Tennisbilden" och den där hon sitter vid poolen. Tennistjejen har mörkare hår, ser äldre och längre ut, blekare i huden osv. Enligt signalement ska Maddie vara 90 cm lång, vilket är väldigt kort för en nästan 4-åring. Men Tennistjejen verkar längre än 90 cm, jämför med tennisbollarna så får man en uppfattning. Hon böjer dessutom knäna och kröker ryggen lite. Man har också noterat blåmärken på Tennistjejen som ej finns på pooltjejen. Det spekuleras att poolbilden är tagen på sensommaren året innan, alltså inte precis innan Maddie försvann utan sommaren innan dess. Därför var Gerry tvungen att åka hem till England för att hämta poolbilden, som ej visades medan de var i PdL utan först efter Gerry varit hemma och vänt.


Så löjligt så jag inte vet var jag ska ta vägen. Kan tipsa om Moonhoax-tråden..
__________________
Senast redigerad av portnoy 2014-01-11 kl. 12:40.
Citera
2014-01-11, 13:55
  #3083
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Svar ja. 100%. Du tappar trovärdighet när du håller på med det där

Varför det?
Varken du eller någon annan här har lösningen,så varför skall vi utesluta något?
Varför var polisen intresserad av dessa bilderna om de inte hade någon relevans?
Jag tycker i alla fall att det är ganska relevant,för vittnesmålen stämmer inte alls överens vem som tagit bilderna eller när dom tagits.
Vad det gäller tennisbilden som ska varit tagen dagen då "mini tennisen" var så säger Russel O Brien att han är säker på att inte Maddie var den den dagen,hans dotter Ella och Maddie var i samma grupp.
E=Ella.
"And that’s where that very famous picture of Madeleine with the tennis balls was taken, so".

"But it wasn’t Madeline on this day, Madeleine and E were in the same group and I think they’d been done on, you know, the Tuesday or the Wednesday, they had come up, so they all, there were two kind of mini kid groups, mini club kid groups and they did, you know, they were on like a rota and they did things at different times and on different days".

"So Madeleine was not there at that point at all?"
-"It was absolutely clear that Madeleine and E were not there that day".

"-I recall that a guy from Southampton came up, his daughter was playing tennis, he wanted to take a picture’, erm, ‘but casual’, maybe ‘casually expressed to us how uncomfortable he felt in doing so’”.

För att jag frågar om bilderna är inte för att jag tror att "försvinnandet" var planerat,utan jag tror som så många andra att det skedde en olycka och man har en "timeline" och vittnesmål och scenario,men samtidigt måste man fråga sig varför det inte är löst detta efter snart 7år?
Kan det vara så att det inte gått till så som vi eller Polisen tror att det gått till?
Jag propagerar inte för att det är planerat men med alla turerna kring fallet måste man även tänka lite från en annan vinkel.
__________________
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-11 kl. 14:24.
Citera
2014-01-11, 14:47
  #3084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Svar ja. 100%. Du tappar trovärdighet när du håller på med det där.
..

Säger också ja till 100%, såg direkt och utan tvekan att det var Maddie.

Men det är riktigt spännande med all information och nyheter du har att komma med iaf, 2big4you, tummen upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in