Citat:
Ursprungligen postat av
_Baste_
Det är iaf det första man ser på en SI-tröja, och det är också meningen att det ska vara det första man ser, precis som Big Pony. Du vet lika väl som jag att folk köper SI för att det sitter en lapp på armen, så vad är skillnaden mot big pony? Lika smaklöst båda två.
Klev jag på ömma tår?
Är det? Den syns bara från ena sidan och är dessutom inte speciellt stor. Och den går att ta bort om man inte vill ha den där. SI är kvalitè och detaljer, mkt mer än bara patchen. Och visst är patchen en del av historien och kulturen också, men det går att applicera på ALLT. Folk som har speciella klockor eller strumpor eller paraplyn eller vafan som helst, oavsett ålder och klass så vill man skylta till viss del med "vilka" man tillhör. Det är människans natur. Skillnaden är att en SI patch inte är lika in your face som en jävla BIg Pony.
Ömma tår? Jag skiter väl i vad du tycker jag ska ha på mig, det är jag som ska trivas i det inte du.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ultras.tomten
Folk säger att de inte ser ralph lauren som casual, då är frågan om det inte är stilen överlag och attityden som gör att man är casual, vilka märken är det då som är Casual? SI, fred perry, henri lloyd, cp company, elesse, adidas, sergio, barbour osv...
Så bara du har ett plagg som är av ett casual märke så kan du klassa dig som casual? Så drar jag på mig en SI tröja, team sportias mjukisbraller som jag drar över mina gummistövlar. Ser folk mig som casual då? Anser att de är så mycket mer än bara märket på ett plagg som gör att man är casual!
Beror på hur du definerar "casual". Visst, dressar du fullt ut så är du ju en del av kulturen vare sig folk vill eller inte. Lika mkt som jag kan dra på mig en nitjacka och köra tuppkam och kalla mig punkare. Men egentligen handlar det ju om paketet, hatar du fotboll, är rädd för en knytnäve i ansiktet och går runt i gummistövlar.. Ja då kommer nog ingen kalla dig för casual bara för att du dra på dig en SI tischa..
Casual för många är att ha en fot i kulturen, ha intresse och uppskatta vissa märken på kläder och skor samt ha ett intresse för fotboll och allt som kommer med det. Casual stämpeln involverar inte att man MÅSTE vara grabb längre egentligen, sen kanske du kan få nån hormonstinn unge som kommer fram och frågar "vem du kör för" men ja, det är ju rätt komiskt ibland också.
Sen tycker nog inte alla som jag heller. Men nej, märket på ett plagg för dig inte till casual i nåns ögon. Sen att vissa tror att bara för att du har en SI jacka på dig så kommer du få slå dig igenom arga huliganer på väg till jobbet varje dag är ju en annan sak.