2014-01-26, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femma
Vad är det som kostar 20kr? är det om man ''köper'' bort annonserna? Eller är det nått jobbigt skit som wifog drar automatiskt?

Vet inte om du är seriös eller trollar, antar att han menar 20 sekunder... Förstår i och för sig att det inte är helt tydligt när han skriver SEK...
Citera
2014-01-26, 19:30
Medlem
H8erfisternators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yberturk
Vet inte om du är seriös eller trollar, antar att han menar 20 sekunder... Förstår i och för sig att det inte är helt tydligt när han skriver SEK...

Kan vara rättningsfel om han nu använde sin mobil för att skriva inlägget

Min bror använder denna tjänst och efter tips i tråden om att installera adblock blev resultatet förvånansvärt bra, ingen reklam, oändligt med surf.

Funderar att skaffa det själv till min pad när abonnemanget går ut om ett par månader
Citera
2014-01-30, 14:33
Medlem
CristianoRonaldos avatar
Tjänsten har funkat mycket bra för mig överlag, sitter på en sony z.

Saknar dock MMS funktion samt statistik på hur många sms och minuter man har kvar. Även om det är på gång så är det något som redan borde funnits med från start.

Sen laddar det onödigt segt många gånger när man ska fylla på mb, känns som det är med flit för att man inte ska kunna köra någon autobot på programmet.

Ska bli intressant att följa utvecklingen.
Citera
2014-01-31, 15:38
Medlem
Lykros avatar
Hur fungerar det för er med tjänsten?

Går laddningarna som de skall eller måste ni göra om flera gånger nu med?

Att måste göra om tittandet på reklam flera gånger för att få något har andra företag med liknande upplägg satt i system så de får mer reklamintäkter helt enkelt.

Vad tror ni?

Seriöst/Oseriöst bolag?
Citera
2014-01-31, 15:57
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lykro
Hur fungerar det för er med tjänsten?

Går laddningarna som de skall eller måste ni göra om flera gånger nu med?

Att måste göra om tittandet på reklam flera gånger för att få något har andra företag med liknande upplägg satt i system så de får mer reklamintäkter helt enkelt.

Vad tror ni?

Seriöst/Oseriöst bolag?

På det stora hela tycker jag det funkar bra. Man får upprepa tittandet minst en gång efter varandra per dag och ibland tappar servern kontakten. Kanske inkörningsproblem i början men det är ju fan gratis.
Citera
2014-01-31, 16:41
Medlem
Lykros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
På det stora hela tycker jag det funkar bra. Man får upprepa tittandet minst en gång efter varandra per dag och ibland tappar servern kontakten. Kanske inkörningsproblem i början men det är ju fan gratis.

Ok tack som svarade.

Gratis är så jävla gott
Citera
2014-01-31, 19:47
Medlem
femmas avatar
är extremt oteknisk men alltså, räcker det med att ladda ner en adblocker app för att slippa reklamen? Eller måste man fippla i adblocker-appen? själv har jag iphone 4s och laddade ner den första som kom upp i appstore..

och vad händer när ens samtalsminuter/sms/surf tar slut?
Senast redigerad av femma 2014-01-31 kl. 19:53.
Citera
2014-01-31, 20:43
Medlem
Lykros avatar
Jag läser igenom avtalen man godkänner då man går med på surfen.

Det är väldigt hårda avtal där du blir deras bitch i stort sett.

Du får i stort sett enbart läsa sidor (och inte posta något de anser är "olämpligt") som de godkänner är acceptabla. Om du använder sidor de inte godkänner så har de rätt att stänga ner din uppkoppling.

Sen om de gör det eller inte är en annan fråga.

De verkar tillhandahålla denna tjänst för att komma åt folks privata info. Att locka in folk för att komma över information. De kommer logga ALLT de kan om dig. Det framgår i deras villkor. De vill komma åt dina mail, dina surfvanor och precis allt de kan om dig och använda det emot dig med olika reklampartners.

Känns lite sidådär faktiskt.

Jag kommer använda tjänsten till att kolla tv-tablå, väderprognos, fåtal nyhetssidor.

Jag kommer aldrig logga in på internetbank via denna tjänst. Det är en sak som är säker!
Citera
2014-02-02, 00:37
Medlem
tja en fråga jag har registerat mig och följt alla nödvändiga steg men vafan det står ju bara ansluter hela tiden...

Jag har lagt in simkortet på en usb-modem på min bärbara men händer ju inget vad är fel?

nån guide för datorer?
Citera
2014-02-02, 01:22
Medlem
CristianoRonaldos avatar
Citat:

Du får i stort sett enbart läsa sidor (och inte posta något de anser är "olämpligt") som de godkänner är acceptabla. Om du använder sidor de inte godkänner så har de rätt att stänga ner din uppkoppling.

De verkar tillhandahålla denna tjänst för att komma åt folks privata info. Att locka in folk för att komma över information. De kommer logga ALLT de kan om dig. Det framgår i deras villkor. De vill komma åt dina mail, dina surfvanor och precis allt de kan om dig och använda det emot dig med olika reklampartners.

Jag kommer använda tjänsten till att kolla tv-tablå, väderprognos, fåtal nyhetssidor.

Jag kommer aldrig logga in på internetbank via denna tjänst. Det är en sak som är säker!

Den informationen känns rätt obehaglig. Skulle vara trevligt att ställa wifog mot väggen och lyfta frågan. Skulle detta komma ut skulle det mycket väl kunna hota hela företaget, man vill ju kunna känna sig trygg med sin identitet. Vem vet vart ens information skulle kunna ta vägen via dem. Usch. Känns inte bra längre.
Citera
2014-02-02, 03:39
Medlem
AlfaQhards avatar
Citat:

Nu råkar alla internetleverantörer, internetkaféer, även hotel med free internet ha en skyldighet att medela dig som kund att allt du gör sparas. Deras avtal är inte unikt, jag svär vid min dase att alla gör precis som dem, och wifog gör som alla andra.

Det går inte att få tag på adblock i store, du måste ladda hem den via deras hemsida, eftersom google förlorar pengar på varje person ledda adblock. Instruktioner hur du laddar hem programmet finns där. När det är installerat gör du en snabb ändring i inställningarna, sen är det bara att surfa på
Citera
2014-02-05, 02:49
Medlem
hur får man skiten att fungera på en dator med usb-modem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in