2014-01-22, 09:32
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev
Jag installerade AdBlocker (!) på min iPhone för att slippa SvD:s dryga reklam, men det gjorde förstås att alltihopa bara lade av. Var nära att kontakta wifog och klaga, innan jag kom på varför jag fick felmeddelanden från web-läsaren.
Nu har jag lagt till http:\\ads.prod.wifog.com till min whitelist och sidan laddar, men inga filmer. Jag får texten: "Hoppsan" Titta klart på alla filmer..."
Men laddar jag om den sidan ett par gånger, så kommer jag ändå ut på nätet.
Har dock inte kollat om jag får full laddning av det.

Ahaha, detta måste jag testa!

Jag hatar WIFOG, men om man kan skippa reklamen så blir jag väl mindre galen.
Citera
2014-01-22, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Ahaha, detta måste jag testa!

Jag hatar WIFOG, men om man kan skippa reklamen så blir jag väl mindre galen.

Du får bara 20 mb om du inte tittar klart på.reklamen/blockerar den. Ad-blocker kommer ej ge dig 100 mb.
Citera
2014-01-23, 09:43
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realiserad
Du får bara 20 mb om du inte tittar klart på.reklamen/blockerar den. Ad-blocker kommer ej ge dig 100 mb.

Jo, om man reloggar flera gånger. Läs förra inlägget.
Citera
2014-01-23, 10:26
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realiserad
Kan nog stämma.
Jag har iOS 5.1 på min iPhone och kan inte installera appen, så jag vet inte hur många Mb jag får. Men den här omladdningen gör i a f att man kan kolla mejlen, och mycket mer än så använder jag knappt 3G.
Jag försökte hitta en plugin till SBSettings där man snabbt kan slå av och på Adblocker, men det verkar inte finnas. Jag får gå in i "inställningar" och tillfälligt slå av blockeringen där om jag vill ha full påfyllning.
Citera
2014-01-23, 11:53
Medlem
Ser på deras hemsida att man kan använda wifog med ett 3g-modem. Går det att koppla 3g-modemet till en laptop som kör en server och sedan göra fjärrinloggning till detta? dvs kan man erhålla en extern ip till vilken man exempelvis kan ansluta till via ssh/putty eller dylikt?
Citera
2014-01-23, 12:07
Medlem
Yeyeoke66s avatar
Fungerar wifog med Windows Phone 8? Någon som testat?
Citera
2014-01-23, 17:17
Medlem
Fick meil idag angående sim kort leverans. Beställde strax innan jul 19.12

Hej, ledsen för sent svar.

Vi väntar fortfarande på simkort från vår leverantör. Vi har inte fått ett exakt datum, men förhoppningsvis får vi dem innan januari är slut.

Så fort vi får kort så kommer vi skicka ut i turordning. Exakt när ditt kort skickas vet jag inte, men vi kommer att skicka ut kort i ett rasande tempo!

Med vänlig hälsning

Aksel
Citera
2014-01-24, 20:26
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Jag hämtade två kort idag på Netonnet - supernöjd
Citera
2014-01-24, 23:45
Medlem
borjegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamsungGalaxy
Jag hämtade två kort idag på Netonnet - supernöjd

Berätta gärna mer. Vilket NoN? Betyder det att de delar ut SIM-kort fritt där?
Citera
2014-01-25, 05:50
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeg
Berätta gärna mer. Vilket NoN? Betyder det att de delar ut SIM-kort fritt där?

Någon hade skrivit på Facebook på sidan för Wifog, att denne hade hämtat på Netonnet så jag ringde till min lokala och visst, det gick hur bra som helst, jag trodde jag blev tvungen att handla åxå, men nope

Jag och väninnan fick två kort var över disk

Ring Netonnet och kolla om just din lokala har det åxå (y)
Citera
2014-01-26, 04:03
Medlem
AlfaQhards avatar
Mycket nöjd med tjänsten, och funkar perfekt med adblock. Antingen får man en tom ruta som räknar ner och 20 SEK senare är man ute igen, eller så spammar man uppdatera och den hoppar automatiskt till OK sidan.

Funkar utan problem i rörelse som tåg eller buss, ett problem är att den tickar ner lite för snabbt om man streamar film. Men det kan jag leva med.

Rekommenderar starkt adblock med tjänsten
Citera
2014-01-26, 12:41
Medlem
femmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Mycket nöjd med tjänsten, och funkar perfekt med adblock. Antingen får man en tom ruta som räknar ner och 20 SEK senare är man ute igen, eller så spammar man uppdatera och den hoppar automatiskt till OK sidan.

Funkar utan problem i rörelse som tåg eller buss, ett problem är att den tickar ner lite för snabbt om man streamar film. Men det kan jag leva med.

Rekommenderar starkt adblock med tjänsten

Vad är det som kostar 20kr? är det om man ''köper'' bort annonserna? Eller är det nått jobbigt skit som wifog drar automatiskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in